• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken rolex skulle ni köpa?

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
1655 alla dagar i veckan!
UzziSeD.jpg
My precioussss.... :smug:
Ja, jag skulle nog bara behålla den.
image.jpg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
sällar mig till kören 16710... men en 5513 vore inte heller dum. Dessa drömmar hoppas jag går i uppfyllelse förr eller senare
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
De där går inte att använda med original bakelitinlägg...

Klart det gör.

Man får akta sig för dörrkarmar bara. :)

...sen är det väl så klart vettigare att köpa ett aftermarket i plast och lägga bakeliten i kassaskåpet istället för att spräcka 150' (?) genom en klumpig vift med vänsterarmen.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Ett konstverk. Gjordes inte många och om kag uppfattat det rätt är alla snygga gjorda av samma herre. Finns hos Omega, Universal, Rolex, Eska och några andra. Tekniken heter cloissone (tror jag det stavas) och det är emalj (glas) mellan små väggar av guld/silver. Tyvärr svindyra.
Ah, där ser man. Mycket speciellt och annorlunda på en Rolex framförallt. Något som märkena själva lät göra eller gjort i efterhand?
 
Topp