• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken typ av klocka tycker ni bäst om/är roligast om att bära?

Tänkte på det här för ett tag sedan, vilken typ av klocka tycker NI bäst om att bära? inte per automatik den som ni bär oftast utan helt enkel den typ av klocka ni blir gladast av att bära, jag personligen tycker att en vanlig stålsportis är den ultimata allroundern som passar till allt men det är inte den jag tycker är roligast/blir gladast av att bära...

OBS jag menar inte att ni bara ska posta er favoritklocka utan mer vilken TYP av klocka ni gillar att bära mest...och gärna bilder...

Jag måste säga att en fet Dykare/Stålis på Gummiband är nog min favorityp av klocka av alla kategorier...

Några favoriter

PAM112
PAM112_3.jpg


Stålfisk
F85173A4-E47D-477B-AD81-A1E79CD2DAD9_zpsae5pv59z.jpg


PloProf
1B9B8224-5AF6-4754-809A-016EE955CCB5_zpslghjhg6e.jpg


AP ROO Diver...
F664E60E-1A13-4061-8673-DC1539D40B10_zpsonm3tke0.jpg


9FC25CC7-EFCC-4490-BF26-C38035DBD55F_zpsg7cwqa43.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Dykare på länk och kronograf på läder.

Något att leka med är alltid kul! Typ ställa dykningen och ha koll på när föreläsningar börjar eller klocka hur länge läraren svävar iväg på något irrelevant. Också kul att se hur länge man faktiskt står still med tunnelbana ibland.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Klockor på 34-36 mm. Då blir jag som gladast.

image.jpg
image.jpg

image.jpg


Man kan bli glad av att bara titta på en klocka också, utan att bära den. Den var snygg och rolig men tråkig på handleden. Plockade ut den ny från AD och användes väldigt lite. Mest låg den i den gigantiska lådan.
image.jpg
 
Svår fråga att besvara för min del. Jag har liksom inte alls något fokus på "typ av klocka" när det gäller vilka modeller jag faller för. Helt plötsligt bara måste man ha en viss klocka och så får man agera på det. Därför är det också de individuella klockorna som får mig på bra humör när jag bär dem. För att ändå försöka mig på ett svar har jag inset att jag har en ganska hög andel kronografer, så det blir svaret - kronograf! :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
GMT klockorna är klara favoriter för mig, svårt att välja ut just en av dom.
DSC_0126.JPG

DSC_0163.JPG


Men om nu någon stod med en pistol riktad mot mitt huvud, så skulle det bli min 16750.
usa,usa.jpg


Annars är det dessa två som inte skulle lämna samlingen i första taget.
1.JPG

3.jpg


Bubblaren får bli denna Milgauss, är något speciellt med det gröna glaset som jag inte kan släppa ögonen ifrån.
DSC_84251.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg



Jag är en sucker för detaljarbete snarare än klocktyp. Har klockan trevliga visare och index eller tavla, så är jag game oavsett klocktyp. Länk, läder eller gummi beroende på vilket som sitter skönast på respektive klocka.
 

Bassman

Friends of KS
Klockor på 34-36 mm. Då blir jag som gladast.

image.jpg
image.jpg

image.jpg


Man kan bli glad av att bara titta på en klocka också, utan att bära den. Den var snygg och rolig men tråkig på handleden. Plockade ut den ny från AD och användes väldigt lite. Mest låg den i den gigantiska lådan.
image.jpg

Seamastern är ju såååå snygg..
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Klockor på 30-36 mm, tyvärr gillar jag inte vintage och damur så det blir inte så mycket av den varan (har min gamla tissot).

Är så djävla klassigt med mindre klockor, sjukt mycket bättre än dagens blaffmode.

Såg precis en video gjord av Hamilton 1949 som förklarar hur ett urverk fungerar (på ett mycket populärvetenskapligt sätt) och de klockor man ser på folk i den videon är sjukt klassiga med sina mindre storlekar både på män och kvinnor.

EDIT:// videon för er som undrar vad jag menar
 

Bassman

Friends of KS
Härlig video!
Klockor på 30-36 mm, tyvärr gillar jag inte vintage och damur så det blir inte så mycket av den varan (har min gamla tissot).

Är så djävla klassigt med mindre klockor, sjukt mycket bättre än dagens blaffmode.

Såg precis en video gjord av Hamilton 1949 som förklarar hur ett urverk fungerar (på ett mycket populärvetenskapligt sätt) och de klockor man ser på folk i den videon är sjukt klassiga med sina mindre storlekar både på män och kvinnor.

EDIT:// videon för er som undrar vad jag menar
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Något som tål lite stryk, man känner sig så himla äventyrlig såfort man gör något med en äventyrare på handleden. Att paddla kanot är kul, men roligare med en stålsportis med bra WR och robust verk på handleden :)
 
Topp