• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilket nato?

Bodén

Panerai
Om jag själv ägde en Submariner skulle jag antagligen bära den på länk för jämnan, då jag tycker den förlorar sin robusta helhet när man berövar den stålkostymen. På sommaren är det, som du nämner, skönt med något lättare än stål, och då hade jag tveklöst satsat på grå/svart NATO. :) Tycker inte den riktigt gör sig på mocka och skinn, då den är lite för sportig, men smaken är ju som baken.

dIUEKYJ.jpg
 

Johanw

Cartier
Jag gillar mocka men förstår inte varför man sätter typ zulu"beslag". Blir helt för mycket luft i dessa även när man vänt ner och den är dubbel. Funderar att sprätta upp min och slakta en vanlig nato för beslagen.
 

fredtiger

Cartier
Svarta natot om du frågar mig. Både estetiskt och stilmässigt (dykarur) bäst IMHO.

Ett tips skulle kunna vara svart och rött bond nato. Köpte ett sådant till min 1460 som aldrig blev av... (än i vart fall).
 

Quercus

Breitling
Jag gillar mocka men förstår inte varför man sätter typ zulu"beslag". Blir helt för mycket luft i dessa även när man vänt ner och den är dubbel. Funderar att sprätta upp min och slakta en vanlig nato för beslagen.

Har också lagt märke till denna bristning i designen.
Fungerade ganska bra att först dra den igenom bägge beslagen. Sedan bara tillbaka i den närmast spännet och där dubbelviker du den.

Fast beror ju på hur tjocka handleder du har om den överblivna biten räcker.

1
uvarasar.jpg


2
veryneqe.jpg


3
re8ezebu.jpg
 

Johanw

Cartier
Har också lagt märke till denna bristning i designen.
Fungerade ganska bra att först dra den igenom bägge beslagen. Sedan bara tillbaka i den närmast spännet och där dubbelviker du den.

Fast beror ju på hur tjocka handleder du har om den överblivna biten räcker.

Tänkt och gjort samma men gillar inte att dom övriga liksom ligger snett an och är ganska "lösa".
 
Topp