Ja jäklar det gör den. Har inte sett det förrän nuDu ser den har samma rehauten som min, men din sitter litt snett...?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja jäklar det gör den. Har inte sett det förrän nuDu ser den har samma rehauten som min, men din sitter litt snett...?
runt 1970 var det slut for "Proof"Fyller på med en Seahorse.
Är dock osäker på årtal -67 eller -77...
riktig fint for sin ålder!Da blir det neste mann ut, en Seiko 5 Sportsmatic fra april 64, andre aaret som Seiko 5.
Sjukt snygg och sjukt snyggt armband! Original?Kul traad. Som en med CVSAD (Compulsive Vintage Seiko Aquisition Disorder) starter jeg med min eldste jeg og. Seiko Marvel fra 57 med herlig struktur tavle.
Ah, just det ja. Det borde jag faktiskt tänkt på. Missade precis en 6105 med "Proof" på tavlan från -70runt 1970 var det slut for "Proof"
Nei, italiensk am, men satt paa da jeg kjoepte den. Passer bra imho.Sjukt snygg och sjukt snyggt armband! Original?
Ser riktigt bra ut tillsammans med den tavlan!Nei, italiensk am, men satt paa da jeg kjoepte den. Passer bra imho.
Det är säkert inte fel att ha den igång också. Jag brukar ha den igång då och då för att motionera mekanismen lite.I've read that at least with the 6139s you should leave the chronograph running for less where on the movement, would work as a minute hand too. Don't know if that's a recommendation for the flyback movements though
Samma årskull som min men din ser ut att vara i riktigt bra skickDet är säkert inte fel att ha den igång också. Jag brukar ha den igång då och då för att motionera mekanismen lite.
Här är mitt nästa bidrag, en 6139-6002 från -72
/David
Riktigt "clean" och j*vligt snygg på det armbandetDå hör min pappas Seiko Sportsmatic 7625-7000S från 1968 hemma i denna tråd. Jag lämnade in den på spa efter pappas bortgång förra året och jag tycker den är otroligt vacker.
Det var den klockan som startade mitt intresse en gång i tiden...
Hej håller på med en vårrensning i lådorna och hittade denna Seiko, finner ett brett spec på priser och tänker höra med Om någon kan hjälpa mig prissätta den.
Tack på förhand
Hittade den. Ska ha en sån någon gång, men de är ofta ruggigt dyra.
http://timex.homestead.com/seikocompass.html
Pris beror på tillbehör.Hej håller på med en vårrensning i lådorna och hittade denna Seiko, finner ett brett spec på priser och tänker höra med Om någon kan hjälpa mig prissätta den.
Tack på förhand
Trevligt, vi är fler som letar den där. Har du de 2 modulerna så lär du få 4-5k eller mer. Har du ytterligare moduler (map metern t ex) och annat så kan den bli ännu dyrare. Trevlig klocka!!Hej håller på med en vårrensning i lådorna och hittade denna Seiko, finner ett brett spec på priser och tänker höra med Om någon kan hjälpa mig prissätta den.
Tack på förhand
Fantastiskt fin. Och vilket skick.Tar mina i åldersordning. 1 per dag.
Dagens blir Grand Seiko 3180. I utförandet med tryckt text på tavlan. Från 1960.
Tack, dock har det exet mist det mesta av fasningen på bandhornen och medaljongen på baksidan är utbytt (dessutom mot fel variant). -63:an är betydligt bättreFantastiskt fin. Och vilket skick.
Jäklar! Hör av dig när det blir dags att flippa 6138-0030 Kakume med ljus tavla eller bullheaden...En del av Seikolådan säger hej
Cool. Vad är det för ref på den?Hej håller på med en vårrensning i lådorna och hittade denna Seiko, finner ett brett spec på priser och tänker höra med Om någon kan hjälpa mig prissätta den.
Tack på förhand