• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Seiko-samling!

orwak

Breitling
Här är samlingen just nu. Får se om man slår till på en sarb065 eller någon Seiko med vit tavla och skön länk.
klocks.jpg
 

abc123

Breitling
Har inte använt klocka på många år och aldrig haft en mekanisk. Men så för några veckor sedan så fick jag för mig att jag behövde en klocka, vilket slutade med en beställning av 4st Seiko. Minstingen till höger är på tok för liten (37mm), men den bara slank med pga. priset. De i princip kastade den efter mig. Jag gillar rent generellt inte dykare, men det gick inte att motstå SNZ53 blåa tavla.

Seiko samling.JPG

Bildkvalitén är inte den bästa (iSkräp)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har inte använt klocka på många år och aldrig haft en mekanisk. Men så för några veckor sedan så fick jag för mig att jag behövde en klocka, vilket slutade med en beställning av 4st Seiko. Minstingen till höger är på tok för liten (37mm), men den bara slank med pga. priset. De i princip kastade den efter mig. Jag gillar rent generellt inte dykare, men det gick inte att motstå SNZ53 blåa tavla.

Seiko samling.JPG

Bildkvalitén är inte den bästa (iSkräp)
Hehe, underbart inlägg. "Jag behövde en klocka så jag köpte 4st" :D
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Min tur, älskar japanskt! Och av mina totalt 11 klockor är 7 japanare!
Först ut är:

7005-8020 som jag faktiskt fick av min Secret santa här på KS. Ett stort tack till dig! :)
20161003_193334.jpg


Nästa ut är en SNK45.
20161003_193206.jpg


Har även en härlig Kvartsare vid namn
8229-6020
20161003_192953.jpg


Sist ut, det senaste tillskottet som sakta men säkert börjar segla upp i min topp lista 7002-7001
20161003_192841.jpg


Älskar verkligen Seiko och just nu är jag på jakt efter en Pogue samt en
Seiko 9983-7000 som börjar bli lite av en gral då den e svår att få tag på (alla tips motas)
Som sagt älskar Seiko och framför allt japanskt!


BONUS!
Sambons 7009-876A som har varit i min ägo. Men hon fick ta över den. Klart att tjejen också ska rocka japanskt ;)
20161003_195429.jpg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Fan va ja gillar RAF kronografen! Va en ute till försäljning på blocket i början av månaden, ångrar djupt att jag inte köpte! :(
 
Topp