Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vitt eller gult ,ful match med vigselring...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Xalle, 9 december 2014.

1. Xalle
    Trådstartare

Xalle Friends of KS

Hejsan!

Läst många trådar i mitt liv på diverse forum men aldrig läst en som omfattar problematiken val av vigselring med tanke på framtida klockköp.

När jag gifte mig i 2008 var jag OWG, men visste redan att jag var skadad så jag köpte mig en platina ring för jag anser att detta är lättare att matcha. Men smaken är ju som baken. Vad säger ni herrar och damer? Har ni köpt fel ring eller är det klockan som inte matchar ringen... Och ni som inte har kommit till skott är det något ni funderar på !?? För jag funderar starkt hur sjukt det än låter att införskaffa mig en till vigselring i guld (men samma fru) för att kunna matcha ring och klocka...

Postar en bild på min första riktiga klocka som jag bar i 2008 inte på bröllopet men dagligen min Oris ifrån 2006! [​IMG]

Nrobedal gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    yonsson gillar detta.
  3. Spindel

Spindel Biskop

Bryr mig inte om någon matchning men har själv ring i Palladium för att jag inte gillar rött guld och vitguld (i min mening) ser djävligt dassigt ut så fort Rodium pläteringen nöts bort

Xalle gillar detta.
  4. Xalle
    Trådstartare

Xalle Friends of KS

eriksson850 gillar detta.
  5. nissehult

nissehult Friends of KS

Att matcha ringen och klockan är lätt. Mitt problem är att matcha klockan med glasögonen och knappen till mina jeans. Jag har fått specialbeställa knappar som man lätt kan byta ut huvudet på för att få valfriheten att välja bland alla mina klockor.

(Obs, skojar bara. Strunta i att matcha klocka + ring.)

MJ24 och Xalle gillar detta.
  6. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Ping leben, tell them how it's done!

leben och Aquaracer2 gillar detta.
  7. David

David Bödeln

Ring är vitguld+platina, och går därmed att matcha med alla klockor man skulle kunna tänkas vilja ha. (Förutom möjligtvis någon enstaka i brons, svart keramik funkar utmärkt tycker jag.)

Xalle gillar detta.
  8. Xalle
    Trådstartare

Xalle Friends of KS

Det låter som jag lägger lite onödig energi på detta får nog skippa idén om en guld ring.
    Tack KS!:)

9. leben

leben El Patrón

Har halva rött guld, halva vitt guld. Bara att snurra för matchy matchy

Xalle, Gummo, _jonte och 1 annan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield