• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

" We all agree, Aston Villa are Magic" , tråden för oss som förstår sig på fotboll....

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vi var ju redan avhängda man hade redan börja räkna in att vi skulle få börja harva i Championship igen, men sedan vi slog Arsenal hemma med 1-0 här i veckan och är med i matchen igen. Har aldrig trott på mirakel, men va fan ska man kalla detta om inte ett mirakel.

Det är idag det gäller, det är idag det visar sig vilka 3 lag som åker ur Premier League, Norwich är redan avhängda. Så det ska bort två lag till, det står mellan Aston Villa 34p -26, Bournemouth 31p -27 och Wartford 34p -27, det är så sjukt tajt mellan lagen i både poäng och målskillnad.

Tyvärr är ett av dom lagen mina sedan 46 år tillbaka, dom har varit permanenta i högsta ligan i många år, men dom har hängt på det berömda halmstrået många gånger dom senaste 10 åren, och 2016 så åkte dom ur högsta ligan för femte gången sedan starten av The Football League 1888.

Laget jag snackar om, och supportar är naturligtvis Aston Villa, och det har jag gjort i vått och torrt sedan jag blev tilldelad det i fotbollsskolan 1972 i Hagaskolans gympasal i Västerås.

Men som sagt var, idag kan vi ordna nytt kontrakt, eller rättare sagt vi är på rätt sida av strecket just nu, hade ligan varit slutspelad så hade vi spelat fotboll i högsta ligan även nästa säsong. Fast om alla matcher går våran väg, så blir vi kvar i Premier League även nästa säsong oavsett hur det går i våran match idag. Men jag vill att vi helst tar oss dit på egen hand, vi möter The Hammers ( West Ham ) borta och jag tror faktiskt att det blir oavgjort där, 1-1 är mitt tips.

Tyvärr tror jag att Bournemouth kan slå Everton borta, kanske med 2-0 eftersom inte har något att spela för, och gör dom det samtidigt som vi förlorar med 1-0, så går dom ju om oss på bättre målskillnad.

Att Watford skulle vinna över Arsenal borta, tror jag inte händer, även om Arsenal inte heller har något att spela för. Men att dom skulle torska 2 raka matcher mot 2 av ligans bottenlag borde inte kunna hända. Fansen är redan besvikna över säsongen, och att dom skulle avsluta med ännu en torsk hemma, nej, det gör dom inte. Så mitt tips blir 3-0 till The Gunners.


Vet om att det finna några till Villa FANS här forumet!

170px-Aston_Villa_FC_logo_(2000-2007).svg.png


aston villa.JPG

aston villa 1.JPG


Några länkar om det finns någon intresserad.

https://www.avfc.co.uk/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Aston_Villa_FC
 
Senast ändrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har följt PL ganska nära de senaste tre åren och det är fascinerande hur jämnt och ovisst det är. Det är egentligen bara Liverpool och i viss mån City man har kunnat lita på. Själv är jag Arsenal fan sedan 7 års ålder. Det har ju inte varit så kul på sistone. Hoppas Villa håller sig kvar. Snygga ställ!
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Vänder lite på steken och säger att jag är jävligt glad att vi är klara inför dagens match!
Hade faktiskt räknat ut oss innan Corona dök upp, dålig form, dåligt spel, plus ett tufft schema kvar...
Hoppades faktiskt att de skulle ställa in resten av säsongen, på riktigt!
Sorry för lite OT, för att tala om dagens match, så tror jag på Villaseger.
De har allt att spela för och borde vara tillräckligt motiverade för att vinna mot ett mindre motiverat Hammers.
Arsenal gör sin plikt mot Watford och Everton ”borde” också vinna.....
Det som talar emot är att de sett otroligt likgiltiga ut på slutet. Med det sagt så hoppas och tror jag att ni fixar det idag!
Det blir en spännande eftermiddag, önskar dig ett stort lycka till :)
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Håller tummarna för att Villa klarar sig, klassiskt lag som känslomässigt ’ska’ vara med i högstaligan (precis som Leeds som äntligen kommer tillbaka nästa säsong). Själv kommer jag bita naglarna och följa kampen om plats 3-4... :nailbiting:

KTBFFH!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har följt PL ganska nära de senaste tre åren och det är fascinerande hur jämnt och ovisst det är. Det är egentligen bara Liverpool och i viss mån City man har kunnat lita på. Själv är jag Arsenal fan sedan 7 års ålder. Det har ju inte varit så kul på sistone. Hoppas Villa håller sig kvar. Snygga ställ!


Vänder lite på steken och säger att jag är jävligt glad att vi är klara inför dagens match!
Hade faktiskt räknat ut oss innan Corona dök upp, dålig form, dåligt spel, plus ett tufft schema kvar...
Hoppades faktiskt att de skulle ställa in resten av säsongen, på riktigt!
Sorry för lite OT, för att tala om dagens match, så tror jag på Villaseger.
De har allt att spela för och borde vara tillräckligt motiverade för att vinna mot ett mindre motiverat Hammers.
Arsenal gör sin plikt mot Watford och Everton ”borde” också vinna.....
Det som talar emot är att de sett otroligt likgiltiga ut på slutet. Med det sagt så hoppas och tror jag att ni fixar det idag!
Det blir en spännande eftermiddag, önskar dig ett stort lycka till :)


Håller tummarna för att Villa klarar sig, klassiskt lag som känslomässigt ’ska’ vara med i högstaligan (precis som Leeds som äntligen kommer tillbaka nästa säsong). Själv kommer jag bita naglarna och följa kampen om plats 3-4... :nailbiting:

KTBFFH!


" Stort TACK för ert stöd BOYS, hoppas att dom klarar av att hålla sig kvar av egen kraft, det är alltid snyggare än att få hjälp av några andra lag! "
 
  • Like
Reactions: WHU

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fakk...sa ju det, jag varnade för Bournemouth, leder just nu mot Everton med 1-0.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor


Stort tack @S.L , gött att slippa all tyngd man hade på axlarna! Väntade bara på plinget i mobilen att West Ham hade gjort 1-0.

Det var klart rätt tidigt att Bournemouth skulle slå Everton! Sen höll man ju på att skita på sig, då Arsenal började tappa sin 3-0 ledning...

Ska gå ner och fira med ett stort glas mjölk :D!
 
Senast ändrad:

klockodile

Dundee
2-Faktor
UP THE VILLA!!
Har hängt med dem sedan 1980.
I vått och torrt. Schysst Affe.

Bästa kvällen på mycket mycket länge.
Det räckte med att någon i claret and blue sköt, så studsade bollen in.
Men kunde varit mer faktiskt, en ribba och några riktigt bra räddningar av Adrián...
 
All cred till Villa som utnyttjade Liverpool försvarets totala arrogans med en backlinje ståendes på offensiv planhalva. Länge sedan jag var så jävla irriterad på Klopp som inte byter redan efter en kvart, om inte spelare så iaf "taktik"
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
UP THE VILLA!!
Har hängt med dem sedan 1980.
I vått och torrt. Schysst Affe.

Bästa kvällen på mycket mycket länge.
Det räckte med att någon i claret and blue sköt, så studsade bollen in.
Men kunde varit mer faktiskt, en ribba och några riktigt bra räddningar av Adrián...


FETT BRORSAN! Kul att vi är några VILLA fans här inne, ett klassiskt lag som hör till Premier League. Visst är det så, är dock bara på senare år som man slitit sitt hår. Innan dess så var dom ett mittenlag.

tumblr_p1vx0oNmKT1wzypxlo1_500.gifv



Tyvärr har jag inte kanalen så jag kunde se matchen, följde den på SVT-text, hade varit en dröm att få se dom förnedra förra årets dominanter i fotboll. Nu ska vi inte ta ut något i förväg, vi ska stå med båda fötterna på jorden och suga på denna karamell, men visst det det bra ut, än vad det har gjort på många år.

Blir vi bara ett mittenlag, så är jag mer än nöjd, istället för att ha kniven på strupen och behöva förlita sig på sista matchen som för säsongen. Och därifrån så börjar vi bygga ett lag som kan vara med, att slåss om platserna högre upp. Drömmen vore om vi kunde ta oss ut i Europa igen, och då gäller väl det att ta en plats bland dom sex främsta i Premier League.

Jaja...ska bli en kul säsong att följa, att vi kommer att gå på nitar är ju uppenbart, men förhoppningsvis så blir det mot storlagen och inte mot dom lagen på nedre halvan. Gör vi det, så kan vi faktiskt hamna på övre halvan, och det vore en framgång som inte hänt på många år...
 
Senast ändrad:

klockodile

Dundee
2-Faktor
FETT BRORSAN! Kul att vi är några VILLA fans här inne, ett klassiskt lag som hör till Premier League. Visst är det så, är dock bara på senare år som man slitit sitt hår. Innan dess så var dom ett mittenlag.

tumblr_p1vx0oNmKT1wzypxlo1_500.gifv



Tyvärr har jag inte kanalen så jag kunde se matchen, följde den på SVT-text, hade varit en dröm att få se dom förnedra förra årets dominanter i fotboll. Nu ska vi inte ta ut något i förväg, vi ska stå med båda fötterna på jorden och suga på denna karamell, men visst det det bra ut, än vad det har gjort på många år.

Blir vi bara ett mittenlag, så är jag mer än nöjd, istället för att ha kniven på strupen och behöva förlita sig på sista matchen för säsongen. Och därifrån så börjar vi bygga ett lag som kan vara med, att slåss om platserna högre upp. Drömmen vore om vi kunde ta oss ut i Europa igen, och då gäller väl det att ta en plats bland dom sex främsta i Premier League.

Jaja...ska bli en kul säsong att följa, att vi kommer att gå på nitar är ju uppenbart, men förhoppningsvis så blir det mot storlagen och inte mot dom lagen på nedre halvan. Gör vi det, så kan vi faktiskt hamna på övre halvan, och det vore en framgång som inte hänt på många år...
Jag hoppas på att Lions är med och fightas i gruppen kring 5-10. Värvningarna i år är så mycket bättre än förra säsongen. Mer anpassade efter Dean Smiths spelidé. Bra jobbat!
Med detta sagt. Det är en lång säsong som precis börjat. Jag är FÖRSIKTIGT optimistisk.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är ju rena JULAFON för oss VILLA fans, hade någon sagt att vi skulle ha full pott efter fyra omgångar så hade man trott att hen var galen o_O . Så det är bara att suga i sig så länge det varar, vi får hoppas att tabellen ser lika dan ut nästa år, när PL är slutspelad. Men jag kommer att vara nöjd om vi blir ett mittenlag, ännu mera nöjd ifall vi kommer topp-6.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Sååååååå jävla skön seger igår, efter två raka förluster så började man tänka, att var det bara tur dom först 4 matcherna!

Började bra trodde man, 0-1 efter 50 sekunder av John McGinn, en riktig stänkare rätt upp i nättaket, men efter VAR-granskning så blev det bortdömt för offside, då kändes det som. jaha, kommer det bli en sådan här kväll.

Men ICKE, grabbarna tog det som en man, och bara körde på, visst 0-1 på ett självmål, men om det inte blivit det, så hade ändå Trezeguet stött in bollen. Och så körde dom bara på, för det slutade inte där, Ollie Watkins blev 2 målskytt och matchen slutade med klara 3-0 till OSS mot ett ganska så trist Gunners, som inte hade så mycket att sätta emot faktiskt!

aston.JPG
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Sjukt tråkig förlust senast mot MU. Straffen var töntig, oavgjort hade varit minst sagt rättvist.

Fö riktigt hårt schema just nu
Vi möter

ManU (2-1 förlust)
LFC (i dag, iofs FA cup)
Spurs
Everton
ManC

Kom igen nu! Up the Villa :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Skön men framför allt en viktig seger mot The Gunners idag! Vi är med i racet om topp 6 platserna och spel i Europa.

CA75133F-BA66-41A6-A890-22477650CEBC.png
1DF256DA-BE46-458A-AB58-005BB21C66CF.png



Liten kul notis är att vi redan har samlat på oss 35 pinnar på 20 matcher. Som vi salade på oss under hela förra säsongen.

1B4558F9-A3D5-44A0-BBE2-14950900B942.png
 
Senast ändrad:

PtrkL

Panerai
2-Faktor
Vilken säsong det blev. Kändes som om luften gick ur laget under senare delen av säsongen, särskilt under Grealish frånvaro men skön avslutning med segrar mot både Spurs och Chelsea. Surt att missa topp tio men en säsong som signalerade ett stort kliv framåt. Många som växt ett par nummer sen förra säsongen och flera riktigt lyckade nyförvärv. Ska bli spännande och se vart laget tar vägen nästa säsong.
 

PtrkL

Panerai
2-Faktor
Skönt med tre poäng idag efter förra helgens besvikelse och vilken balja av Ings 🤩
Helt rätt att Villa toppar Liverpool i SVTs rapportering 😜
B659AB17-D4C1-4163-8189-114F07A67D80.png
 
Topp