• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

" We all agree, Aston Villa are Magic" , tråden för oss som förstår sig på fotboll....

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fakk vilken skön seger, första bortasegern för säsongen! Men det var nära kryss, sämsta straffen jag sett! Nästan så man undrar om Fernandes hade spelat en 2:a på matchen!

693E7A3A-D33F-4DEF-BA2E-4BEC05A73DC1.jpeg

4415D409-A141-42E3-977C-8E8F4A913B35.jpeg

DB249645-0215-423D-8870-6FE13D6C6FED.jpeg

ADD39DD1-00D6-4B5D-8B2A-6CEC85BB27C2.jpeg

8A5F9527-9912-425A-AE8A-8A9C77C74C22.jpeg
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Tycker främst synd om Diego Carlos (och Villa) - avsliten hälsena redan efter 2 matcher...suck.
Screenshot_20220815-231815_Chrome.jpg

Även noterbart som en parentes: Snacka om investering som inte kommer betala sig.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fortsätter vi att spela så här som mot Crystal Palace, så blir årets säsong blytung! Stor eloge till CP som spelade en riktig attraktiv fotboll med framför allt Zaha i spetsen !

Jag hoppas att ryktena om Emil Forsberg inte bara stannar vid rykten! Han skulle tillföra Villa en hel de både framåt och en massa rutin !
 

PtrkL

Panerai
2-Faktor
Sex matcher med Emery och fyra vinster, skönt med lite distans till bottenträsket.
För 15 år sedan snackades det mycket om "proud history bright future", jag hoppas det här är början på en ny stabilare era...
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
1-1 kändes lite som en förlust. Men kudos till laget. Väldigt bra matchplan och utförande. (Var i affekt i går. Ursäkta språkbruket.)
 
Senast ändrad:

klockodile

Dundee
2-Faktor
Tielemans
Torres
Diaby

Kanske inte yttersta yttersta världsklass, men världsklassiga landslagsspelare.

Wow vilka värvningar!
 

PtrkL

Panerai
2-Faktor
3-3 mot Newcastle och tidigare idag seger mot Fulham, 2-0. Diaby fick spela andra halvlek och stod för Villas andra mål.
IMG_2142.jpeg
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
BVäldigt bra försäsong.
Men otroligt surt och ledsamt med Emi Buendias skada häromdagen.

Jag blev uppriktigt ledsen för hans skull och lite orolig för lagets kvalitet framåt...
 

PtrkL

Panerai
2-Faktor
JA, surt värre.
Tänkte att den här säsongen kommer bli hans stora genombrott. Har väntat på att han skulle blomma ut ordentligt, han var ju Villas rekordvärvning när han anslöt.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Förstår inte alla spekulationer om att Luca Digne skall lämna.

Han är ju:
1) Teknisk
2) Offensiv
3) En grym vänsterfot
4) Stark på fasta situationer
5) Erfaren
6) Hyfsat ung för en back
7) Inkörd av Emery

Att sälja honom nu när Alex Moreno är skadad är ju helt hål i huvet.
 

PtrkL

Panerai
2-Faktor
Förstår inte alla spekulationer om att Luca Digne skall lämna

Han är ju:
1) Teknisk
2) Offensiv
3) En grym vänsterfot
4) Stark på fasta situationer
5) Erfaren
6) Hyfsat ung för en back
7) Inkörd av Emery

Att sälja honom nu när Alex Moreno är skadad är ju helt hål i huvet.
Ja, han har verkligen levererat den här säsongsstarten. Vet inte om Digne och Emery har en historia sen tiden i PSG men kan tycka att Moreno måste bevisa en hel del för att ta tillbaka sin plats i startelvan.
Dags att vila lie folk mot Hibs på torsdag sen kommer en viktig match i helgen. Var kollapsen mot Newcastle en avvikelse, kan Villa rubba toppaspiranterna i år, eller är det för tidigt?
 

PtrkL

Panerai
2-Faktor
Två härliga skalper den här veckan.
Ser riktigt bra ut, kontraktet nästan säkrat.
Det blir nog Premier League även nästa säsong.
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Inga roliga tider för mig som håller på Bounce back FC (Manchester United), men jag unnar verkligen Villa all framgång. Och speciellt Emery. Alltid tyckt om han, fantastisk tränare. Skönt att han fick tvåla dit Arsenal nu, efter förra årets snöpliga förlust.
Hoppas ni kan ta en topp 4 plats, helst en förstaplats före dom andra där i toppen.
 
Topp