• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith - Bra kvalite ?

TouchingEvil

Cartier
Hej

Tänkte höra med er mer kunniga, ja har fått upp ögona för zenith och undrar hur kvaliten är och om de har egna inhouse verk ? Finns det någon ad som säljer dem i sverige ?

Berätta gärna lite vad ni trycker och gärna bild om ni har någon själv.

Tacksam för alla svar =)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej

Tänkte höra med er mer kunniga, ja har fått upp ögona för zenith och undrar hur kvaliten är och om de har egna inhouse verk ? Finns det någon ad som säljer dem i sverige ?

Berätta gärna lite vad ni trycker och gärna bild om ni har någon själv.

Tacksam för alla svar =)



En av de främsta tillverkarna, kanonkvalitet och inhouseverk. Tillverkade urverket till Rolex Daytona fram till och med?

Finns mycket att läsa här på forumet, många klassiska klockor framförallt med El Primero verket som finns i en rad olika modeller.

Någon annan kan säkert berätta mer hur bra Zenith är, men för att svara på din fråga.

Bra kvalitet: Ja
In-house: Ja
Nymans ur i Stockholm är AD för Zenith.
http://www.nymansur.com/sortiment/zenith

Lite historia

http://www.watch-wiki.net/index.php?title=Zenith
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Har haft min ett bra tag nu och har inte något att klaga på. De har ett bra rykte. Som någon redan sa så använde rolex el primero verk i Daytonan några år under 90-talet. Finns även ett annat märke som jag aldrig kommer ihåg namnet som har deras urverk idag.

Nackdelen som redan nämdes här ovanför är service, kostar mer än på andra märken för den görs inte i Sverige.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ju bara haft en, men den hade bra kvalle, helt klart. Riktigt bra detaljarbete med hög finish och riktigt bra boettfinish. El primero-urverket är ju episkt och har visat sin tillförlitlighet sedan 1969. Löjliga listpriser i Sverige, men annars finns det inget att gnälla på när det gäller deras fina modeller.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så jäkla dyrt behöver inte service vara. Det finns urmakare som är certifierade i UK som inte är så dyra. Via Nymans blir det dock svindyrt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nymans verkar dumma i hövvet. Tror de sa 8-10 till mig när jag frågade. Kollade lite andra ställen och fick runt 5 som bud.
 

RKT

Omega
Jag har haft en Zenith El Primero Synopsis sedan mitten av Juli och är väldigt nöjd! Tycker att den andas kvalitet! Vet att Franks Ur i Stockholm också är AD men vet inte vad de tar för service.

Vilken modell har du tittat på?
 

henel321

Breitling
2-Faktor
Sedan är ju urverket genom den stora glasbaksidan på dem så snyggt att man snudd på skulle kunna bära dem ut och in... :)

Zenith El Primero 36'000 VpH Tribute to Charles Vermot är helt klart min favorit för övrigt, ångrar att jag inte klippte en sådan i Barcelona förra året där jag fick ett pris på €4100 för den... Har inte varit i närheten av det när jag kollat på den därefter.

vl1_image.2047898.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har haft en Zenith El Primero Synopsis sedan mitten av Juli och är väldigt nöjd! Tycker att den andas kvalitet! Vet att Franks Ur i Stockholm också är AD men vet inte vad de tar för service.

Är inte Krons och Nymans samma ägare? I så fall så är det väl samma servicepris... Är jag ute och cyklar?
 
Topp