• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Senaste innehållet av LucasC

  1. LucasC

    Vad gör du och din klocka just nu?

    Inväntar midsommarfirande
  2. LucasC

    Vad gör du och din klocka just nu?

    Mot affären
  3. LucasC

    Dagens fix och trix!

    Precis, har det sedan tidigare men ”stiftborttagaren” på den är ca 0,8mm och skulle behöver en på 0,6mm 🤔 borde finnas att köpa löst men lyckas inte hitta…
  4. LucasC

    Dagens fix och trix!

    Någon som har tips på verktyg för att justera länken på en Tissot Lovely damklocka? De pinverktyg jag har är för stora och jag tror att länkpinnarna är runt 0,6 mm. Har testat synål och säkerhetsnål, men de är för vassa och känns inte särskilt stabila – vill helst inte riskera att skada länken...
  5. LucasC

    Avslutad Halvlänk till Tudor BB 54/58/58GMT

    Säljer en halvlänk som passar till tudor-länk från Uncle Straps / Uncle Seiko. Haft den på en black bay 54 men passar enligt hemsidan även på 58/58GMT. Nypris ca. 54$ (+ ev. tull & moms) Se bilder för skick.
  6. LucasC

    Vad gör du och din klocka just nu?

    Påväg till Blodomloppet 🏃‍➡️
  7. LucasC

    Omegatråden

    Bjuder på en bild på min 37,5mm
  8. LucasC

    Vad gör du och din klocka just nu?

    Påväg att hämta ut en Cartier 2960
  9. LucasC

    Vad gör du och din klocka just nu?

    37,5mm (jag som har smalare handleder)
  10. LucasC

    Vintage Cartier tråden

    Tack för info. Fick du tillbaka de ursprungliga delarna som de ersatte, eller valde de att behålla dem?
  11. LucasC

    Vintage Cartier tråden

    Funderar på att skicka in min Cartier Santos 2960 från -79 till Cartier för service och tänkte höra om någon här har erfarenhet av hur det brukar fungera? Det jag framförallt funderar på är hur lyhörda de är för önskemål kring originalskick. Jag vill gärna behålla så mycket som möjligt...
  12. LucasC

    Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

    Ca 15mm svårt att mäta med det kupade glaset utan skjutmått.. 🤷‍♀️
  13. LucasC

    Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

    Jag blev förvånad över hur den inte känns så klumpig som jag förväntat mig, tror den är ca ca 14,4-15,7 enligt internet men kan mäta mer exakt senare. Här kommer lite snabba bilder jag tog:
  14. LucasC

    Vad gör du och din klocka just nu?

    Första dagen för nya klockan
  15. LucasC

    Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

    Tack för svar! Ska faktiskt till ett service center imorgon så skadar inte att fråga, drar det iväg för mycket i pris får det bli att hålla utkik ifall något kommer upp på köp/sälj framöver.
Tillbaka
Topp