• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens fix och trix!

Någon som har tips på verktyg för att justera länken på en Tissot Lovely damklocka?

De pinverktyg jag har är för stora och jag tror att länkpinnarna är runt 0,6 mm. Har testat synål och säkerhetsnål, men de är för vassa och känns inte särskilt stabila – vill helst inte riskera att skada länken.

Tar gärna emot tips på lämpliga verktyg eller andra lösningar. Behöver sätta i en extra länk då klockan är en present till sambon.
IMG_4900.jpeg
IMG_4901.jpeg

Någon som har tips på verktyg för att justera länken på en Tissot Lovely damklocka?

De pinverktyg jag har är för stora och jag tror att länkpinnarna är runt 0,6 mm. Har testat synål och säkerhetsnål, men de är för vassa och känns inte särskilt stabila – vill helst inte riskera att skada länken.

Tar gärna emot tips på lämpliga verktyg eller andra lösningar. Behöver sätta i en extra länk då klockan är en present till sambon.
IMG_4900.jpeg
IMG_4901.jpeg
Är bara att pressa/slå ut stiften i pilens riktning antar jag. Bergeon 7230 eller lämplig puns och urmakarhammare likt Bergeon 7744, finns billiga varianter.

Är bara att pressa/slå ut stiften i pilens riktning antar jag. Bergeon 7230 eller lämplig puns och urmakarhammare likt Bergeon 7744, finns billiga varianter.
Precis, har det sedan tidigare men ”stiftborttagaren” på den är ca 0,8mm och skulle behöver en på 0,6mm 🤔 borde finnas att köpa löst men lyckas inte hitta…

Tillbaka
Topp