Frosse
Silver
Sjyst avatar TaxenFinns det något sätt att försäkra sig om att en Rolex är äkta utan att öppna klockan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjyst avatar TaxenFinns det något sätt att försäkra sig om att en Rolex är äkta utan att öppna klockan?
Ha, ha. Bilden har i alla fall ingen copyright. (Till skillnad från min... )Sjyst avatar Taxen
Ha, ha. Bilden har i alla fall ingen copyright. (Till skillnad från min... )
Just den bilden i fråga har ett domstolsutlåtande (från US Copyright Office) på att kameraägaren inte kan ha copyright på bilden eftersom en apa snodde kameran och tog bilden själv. Djur (och inte heller gudomliga och övernaturliga väsen) kan inte få copyright på något de skapar. http://arstechnica.com/tech-policy/2014/08/monkeys-selfie-cannot-be-copyrighted-us-regulators-say/var aldrig säker på detsnart kan kopiorna från Kina börja dyka upp
![]()
Just den bilden i fråga har ett domstolsutlåtande (från US Copyright Office) på att kameraägaren inte kan ha copyright på bilden eftersom en apa snodde kameran och tog bilden själv. Djur (och inte heller gudomliga och övernaturliga väsen) kan inte få copyright på något de skapar. http://arstechnica.com/tech-policy/2014/08/monkeys-selfie-cannot-be-copyrighted-us-regulators-say/
Det är fritt fram för Kina och alla andra att kopiera bilden.
Jaha.jag tänkte mer på din![]()
jag hade varit lika nervös om de hade snackat om "N155e och boxning" på samma gång och i samma meningJaha.Free the Box man! Det är därför jag blir lite nervös när klock-folk börjar snacka om "unboxing"...
![]()
Äkta hubbe eller inte? Som ni ser på antalet veckor var det innan jag började hänga här. Det är en väns som spelar i NHL och har en äkta sub
Så tvekade inte då men kikade på bilden igen och den ser inte helt reko ut med den tourbillonen?
Certinan till vänster var min
Misstänkte det efter att ha googlat runt på hublot big Bang i rose. Fan så pinsamt.Nope, faktiskt en riktigt dålig kopia. Det som ska efterlikna en "tourbillon" är enkel giveaway. Kallas väl ofta för Thailandbrygga?
Misstänkte det efter att ha googlat runt på hublot big Bang i rose. Fan så pinsamt.
Edit, tror det var så att han köpte den via sin tränare. Trist om han blev blåst får säga åt han att kolla upp de.
Calibre 7 är väl ett automatiskt urverk, isf tokfejk.Äkta eller fake ?
![]()
![]()
Calibre 17 är också automatiskt tror jag...Va ja de jag kände men va osäker
Tror dock det gömmer sig en 1 före 7an
Tokfejk. Kolla bara tavlan och bezeln. Risigt. Släng skräpet.Va ja de jag kände men va osäker
Tror dock det gömmer sig en 1 före 7an
Fejk.... bakboett är i glas och automatÄkta eller fake ?
![]()
![]()
Ser riktigt fin ut! Grattis!
det vet jag av egen erfarenhet att de inte har koll påJag vill inte säga att du har otur när du tänker.. Men tror du en vanlig RolexAD kan alla olika rolextavlor. Om du tror det har du tyvärr otur eller värre..
Lånar tråden då jag är ivrig och inte har tid att ta mig till Rob i dagarna. Frågan gäller Oysterlänken, den känns lite glansig och "vågig" på ovansidan, se bild 2 och 7 för bästa exempel på vad jag menar. Första Oysterlänken från Rolex(hoppas jag?!) som jag har i min hand så inputs tas tacksamt emot.
Håller med om att den ser fishy ut, av det skäl som du själv nämner. No-way ytan ska se ut så. Ser ju ut som att någon fulpolerat den på fyllan med sandpapper, typ korn 120, och sedan klarlackerat den!Undersidan ser mer kosher ut. Tycker dock även stämplarna ser lite väl "grovhuggna" ut när man förstorar upp dem: "L5" och "STEEL[oläsbart]". Jag är klart skeptisk och skulle definitivt kollat upp den ordentligt (såvida du inte får mer träffsäkra svar här). Vilken ref är det på klockan och vad säger säljaren?
Fan, jag ville ju höra att jag nojjar...Köpt av en utländsk pantbank, på en 16030 som jag inte ser några konstigheter med.
Tack för input LandShark! Kontaktar dom när jag har mer kött på benen om läget.
Poleringen är i alla fall helt åt h-vete men det ser du ju själv.Lånar tråden då jag är ivrig och inte har tid att ta mig till Rob i dagarna. Frågan gäller Oysterlänken, den känns lite glansig och "vågig" på ovansidan, se bild 2 och 7 för bästa exempel på vad jag menar. Första Oysterlänken från Rolex(hoppas jag?!) som jag har i min hand så inputs tas tacksamt emot.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Yeah. Får se om den är helt förlorad eller om det går att få den någorlunda fin.Poleringen är i alla fall helt åt h-vete men det ser du ju själv.