• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äkta isf pris?

Här ser ni en skärmdump på annonsen om ni fortfarande inte tror mig så kan jag inte hjälpa er....jag har aldrig sagt att han begär 100 utan under 100 000 ska jag även tillägga då många tror priset på den var 100 000 SEK.

Ser ut som en efterkonstruktion. Väldigt lite info och trots detta så verkar du veta att klockan/annonsören befinner sig i USA.
Väldigt märkligt att ens fundera på att köpa klockan utifrån den "annonsen". Att inte länka utan istället börja ta skärmdumpar som är avskalade gör ju inte saken bättre.

Nej du, det är nog tyvärr så att det är du som sitter på klockan.

Ni som vill ringa säljaren och som tror att det är jag / min kompis / min fasters kollega / min mammas killes sons kompis som är säljaren ja alla ni som tror jag är inblandad i denna annons / klocka vänligen skicka mig ett PM med erat telefonnummer så jag ringer jag gärna upp er så får ni numret till säljaren!!

Ni som vill ringa säljaren och som tror att det är jag / min kompis / min fasters kollega / min mammas killes sons kompis som är säljaren ja alla ni som tror jag är inblandad i denna annons / klocka vänligen skicka mig ett PM med erat telefonnummer så jag ringer jag gärna upp er så får ni numret till säljaren!!

:banghead: :banghead: :banghead:

Alltså, på riktigt. Varför postar du inte bara länken!? Det finns INGEN annan förklaring än att det inte finns en annons och det är du som är säljaren/innehavaren.

Och till ditt senaste försök... du kunde ju isåfall bara postat telefonnumret från början, men istället så tycker du att det är mer rimligt att flera personer skall skicka sina nummer till dig så att du kan ringa upp och ge numret! Snälla gud, ge mig kraft!! :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Vad är viktigast i denna tråd? Få reda på en säljares telefonnummer eller reda ut om en klocka är fake eller äkta? Vi har kommit fram till att klockan är fake och jag har varnat för den DET var mitt syfte med min tråd. Allt fokus har hamnat på att få fram killen eller tjejens annons/telnummer?? VAD exat gör dig så glad om du får länken till annonsen?? Kan du sova bättre om du får länken? Tror du mig inte annars? Du tror jag gjort en efterkonstruktion... ja jisses....vänta ska jag hämta popcornen

Nu får du väl ändå sluta med dina politikersvar! Varför kan du inte bara länka till en annons? Väldigt suspekt beteende....

Du får nog ha överseende med att flera tycker att det verkar lite mysko. I din trådstart, som jag kopierat in nedan, visar du dig osäker på vissa saker och i andra så vet du säkert. Som jag tolkar det så finns den klockan närmare dig än i en annons från USA. Hur vet du att den fungerar? Om det är genom annonstexten borde du inte ha så många andra tvivel för övrigt. Jag får nästan känslan av att du haft den på din arm och att du sett att den går?

"Hej! Är ny inom klockor och undrar om ni skulle våga köpa denna och vad skulle isf vara rimligt pris? Vet bara att den fungerar som den ska men ingen historik box mm endast klockan.
Mvh
Matte"

Senast ändrad:
Vad är viktigast i denna tråd? Få reda på en säljares telefonnummer eller reda ut om en klocka är fake eller äkta? Vi har kommit fram till att klockan är fake och jag har varnat för den DET var mitt syfte med min tråd. Allt fokus har hamnat på att få fram killen eller tjejens annons/telnummer?? VAD exat gör dig så glad om du får länken till annonsen?? Kan du sova bättre om du får länken? Tror du mig inte annars? Du tror jag gjort en efterkonstruktion... ja jisses....vänta ska jag hämta popcornen

1. Ditt syfte var att rådfråga om risken att köpa klockan samt dess värde. Inte att varna.

2. Nej, fokus är nu på varför du skyddar en bedragare.

3. Nej, jag tror inte på dig.

Kanske redan tagits upp, men varför postar du inte länken bara? Har du någon speciell anledning till att inte göra det?

Det här är ju humor på riktigt, nu har det gått så långt så nu är ju roligare och vänta med länka den och få höra alla olika teorier om tolkningar som att den finns närmare än USA och att jag har haft den på armen.... det står att den fungerar i annonsen... ja min fråga var om någon av er hade vågat köpa den, rubriken är äkta isf pris.

Det här är ju humor på riktigt, nu har det gått så långt så nu är ju roligare och vänta med länka den och få höra alla olika teorier om tolkningar som att den finns närmare än USA och att jag har haft den på armen.... det står att den fungerar i annonsen... ja min fråga var om någon av er hade vågat köpa den, rubriken är äkta isf pris.
Du fick ett svar så jag förstår inte varför du måste vara så defensiv. Något annat du undrar över?

Du får en enkel fråga nu, svara gärna på den istället för att komma med luddiga resonnemang:

Varför vill du inte länka annonsen?

För dig personligen var det nog viktigast att få veta att den var fake. Nu har några av forumets vassaste ögon hjälpt dig med att inte gå på en tvärnit. Du borde tacka och bidra med all info du kan så att folk kan undvika lurendrejaren framöver. Den var inte solklar fake för oss med limiterad kunskap så det är precis sådana säljare man borde varna för. Gör om gör rätt nu!

Ja, det e verkligen humor på riktigt att du vill att vi skickar våra telnr till dig och du ska ringa upp oss ha ha va fan :banghead::banghead:

Hahaha alltså jag fattar inte, varför kan du inte bara länka annonsen?
Är det något sjukt skumt ställe du fått kontakt med personen (typ bodycontact eller värre) eller vad är det frågan om?! :D

Ge dig, här är ingen som tror på dig längre.

Annonsen finns på craigslist i Florida.....nu tackar jag för all hjälp jag har fått. Skulle personligen inte vågat köpa klockan utan fått någon som kunde intyga att den var äkta på plats och inte bara av bilder då jag blivit lurad för många gånger tidigare i mitt liv och litar inte på någon i första taget

Jag har inte kontakt med säljaren mer än att jag såg en annons på denna klocka i USA i annonsen finns bilderna och säljaren har inte skrivit ut sitt namn...har nu varnat för denna klocka. Hittar ni en annons med dessa bilder så köp inte klockan oavsett om säljaren heter Conny eller Putte okey?? Varför varnar inte du för klockan innan?
Länk till annonsen?

var tydligen 10:a på den eller mer...

Är den kvar, jag hittar bara en Deepsea SD när jag söker där på det priset. Någon annan som hittat?

Men en länk sparar ju den tiden...

haha att läsa trådskaparens inlägg får mig lika irriterad som att titta på politiska debatter i Sverige.....

Annonsen finns på craigslist i Florida.....nu tackar jag för all hjälp jag har fått. Skulle personligen inte vågat köpa klockan utan fått någon som kunde intyga att den var äkta på plats och inte bara av bilder då jag blivit lurad för många gånger tidigare i mitt liv och litar inte på någon i första taget
All heder till dig fast det kostat tilliten.

Jag hade förstått hemlighetsmakeriet om det visat sig vara en äkta klocka men nu... säger som GW, lät dig hata slumpen

är det bara jag som tycker att skärmdumpen ser högst oseriös ut? inte nog med att du fotat av skärmen (varpå man ser pixlarna på skärmen)
Här ser ni en skärmdump på annonsen om ni fortfarande inte tror mig så kan jag inte hjälpa er....jag har aldrig sagt att han begär 100 utan under 100 000 ska jag även tillägga då många tror priset på den var 100 000 SEK.

är det bara jag som tycker att skärmdumpen ser högst oseriös ut? inte nog med att du fotat av skärmen (varpå man ser pixlarna), men layouten på sidan är ju anno 1998 dvs. hemmasnickrat (sannolikt av TS)!

är det bara jag som tycker att skärmdumpen ser högst oseriös ut? inte nog med att du fotat av skärmen (varpå man ser pixlarna på skärmen)

är det bara jag som tycker att skärmdumpen ser högst oseriös ut? inte nog med att du fotat av skärmen (varpå man ser pixlarna), men layouten på sidan är ju anno 1998 dvs. hemmasnickrat (sannolikt av TS)!
Kolla länken jag postade ovan.

Tillbaka
Topp