• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äkta isf pris?

Jag är INTE inblandad i försäljningen av denna klocka, den finns i USA enligt säljaren som inte har angett sitt namn, då den inte ligger till salu på något forum finns inte ens ett alias att namedroppa. Finns det någon speciell tråd där ni lägger ut bilder / varningar så alla på detta forum kan bli varnade om någon missat denna tråd där det framkommer ganska tydligt att den är fake så hjälper jag gärna till med det. När och var denna till salu med dom bilderna Per la upp och vad var det för pris på den då och finns det en varning på detta i detta forum från det tillfället jag har missat för då hade jag inte behövt ställa mina fråga och få detta varma välkomnande.....
Även om det inte finns ett nic kan personen vara mer eller mindre känd i vintagekretsar. Alltså kan det finnas värde i att nämna vem det är även om du inte vet nic. Förstår att det kan kännas olustigt att outa ngn men är bra i de fall de försöker sälja avancerat fake... Han kan ju mycket väl försöka sälja annat fake i framtiden, och då hjälper det föga att vi vet att just denna är fake.

Edit: Jag anser att du har fått ett varmt välkomnande. Om vi nu utgår från att du är en hederlig person som funderade på att köpa denna har detta forum just sparat dig mer än 100k...

Jag är INTE inblandad i försäljningen av denna klocka, den finns i USA enligt säljaren som inte har angett sitt namn, då den inte ligger till salu på något forum finns inte ens ett alias att namedroppa. Finns det någon speciell tråd där ni lägger ut bilder / varningar så alla på detta forum kan bli varnade om någon missat denna tråd där det framkommer ganska tydligt att den är fake så hjälper jag gärna till med det. När och var denna till salu med dom bilderna Per la upp och vad var det för pris på den då och vilket land befann den sig då? Finns det en varning på detta i detta forum från det tillfället jag har missat för då hade jag inte behövt ställa mina fråga och få detta varma välkomnande..... som vissa har uppmärksammat har jag varit med 1,5 år och läst en del men inte varit aktiv i mitt skrivande men vill gärna lära mig mer om hur man ser skillnader på fake och äkta när det gäller främst Rolex

https://klocksnack.se/threads/fulursvarningar.37186/page-17#post-1841698

De svar som givits här är knappast speciellt elaka eller nergörande. Det finns trådar där TS blivit ordentligt påhoppade och där många av oss reagerat på detta och tyckt till att någon ordning får det vara här på Klocksnack. Tycker det blivit bättre. Du är själv färsk här och har i princip bara skrivit i Catawiki-tråden, kändes verkligen svaren fel?
Jag kan se hur en del kommenterar min kommentar och antar att antal inlägg avgör hur man bemötts. Jag lutar mig tillbaka...Vore intressant att få veta mer om Rolexen.

Senast ändrad:
Du har bilder på förra försöket, i vilket land var den till salu då och hur längesen var det? Vad var priset? Vem var säljaren då?

Allt är fel.

Här är bilder från förra försöket. Samma klocka.

IMG_5796.JPG
IMG_5797.JPG
IMG_5798.JPG
IMG_5799.JPG

Antal inlägg har inget med saken att göra, givetvis är det intressant att få reda på vem som försöker blåsa folk på 100k.
Det var ju någon som skrev "Cry me a river" när jag kommenterade och du som moderator gillade tydligen det. Nu förstår jag ingenting. Jag lutar mig långt tillbaka och hoppas verkligen att vi får veta mer snart...

Inlägg har inget med det här att göra

Hade TS skrivit ungefär såhär... Jag har fått erbjudande om att köpa denna klocka för ca 100´ När jag tittar på andra annonser så går de för minst det dubbla. Är det för bra för att vara sant eller påverkar den blekta tavlan verkligen priset så mycket.

Och när han får reda på att den är fake.

Åfan, tack. Akta er för den här säljaren på x ...

Det var ju någon som skrev "Cry me a river" när jag kommenterade och du som moderator gillade tydligen det. Nu förstår jag ingenting. Jag lutar mig långt tillbaka och hoppas verkligen att vi får veta mer snart...
Mer om vad? Det är inte otrevligt att be TS outa vem som försöker sälja en känd fakeklocka för 100k. Tar man upp denna typen av objekt för diskussion så får man förvänta sig frågor.

Du har bilder på förra försöket, i vilket land var den till salu då och hur längesen var det? Vad var priset? Vem var säljaren då?
Tyvärr så ville inte den som frågade då heller berätta så därför tjatar jag igen.

Även då så var det en ny postare som bara frågade om fakeklockan och inget annat. Då man ogärna vill hjälpa de som profiterar på detta så kommer jag bara att svara som jag gjorde. Varför utbilda fel människor på vad som går att göra bättre?

Tyvärr så ville inte den som frågade då heller berätta så därför tjatar jag igen.

Även då så var det en ny postare som bara frågade om fakeklockan och inget annat. Då man ogärna vill hjälpa de som profiterar på detta så kommer jag bara att svara som jag gjorde. Varför utbilda fel människor på vad som går att göra bättre?

Ok så du tror jag ska bli en som kopierar Rolex klockor och försöker fiska efter detaljerna som är fel....jisses... Du sitter med bilder på en fake klocka och inte väljer att varna för klockan i tråden fulursvarningar ? Den kan ju ha en ny säljare redan idag, det ända vi vet är att klockan är fake då är väl det viktigare att vi lägger upp bilder och varnar för klockan oavsett vem säljaren är....

Men du valde inte då att varna för den och lägga upp bilderna på fulursvarningar, det är väl klockan vi ska varna alla för om den är fake...säljaren kanske inte känner till att den är fake eller kanske tom i

Ok så du tror jag ska bli en som kopierar Rolex klockor och försöker fiska efter detaljerna som är fel....jisses... Du sitter med bilder på en fake klocka och inte väljer att varna för klockan i tråden fulursvarningar ? Den kan ju ha en ny säljare redan idag, det ända vi vet är att klockan är fake då är väl det viktigare att vi lägger upp bilder och varnar för klockan oavsett vem säljaren är....
Hur kom du i kontakt med säljaren?

De som pysslar med fake klarar sig säkert utan oss och utgår ju från originalen när de jobbar. Om inte vi pekar på vad som är fel så kan vi heller inte lära oss något, då är ju meningen med forumet rätt överflödig, såvida man inte bara vill posta bilder på sina ur i dagens vintageur

De som pysslar med fake klarar sig säkert utan oss och utgår ju från originalen när de jobbar. Om inte vi pekar på vad som är fel så kan vi heller inte lära oss något, då är ju meningen med forumet rätt överflödig, såvida man inte bara vill posta bilder på sina ur i dagens vintageur

Varför skaffar du nya konton konstant?

Nä. Man börjar bara fundera iom klockan annonseras någonstans utan att man ser den. Dock dyker det ofta upp fåpostare som vill veta om den ser rätt ut och som vägrar berätta var den finns vilket känns konstigt. Jag vet inte om den är till salu på fakeforum eller kanaler för stöldgods iom det verkar superfarligt att berätta vem som säljer och var. Det gör att jag iaf är lite tveksam till avsikterna med ett köp då det normala är att vill berätta vem som försöker sälja en kopia som äkta. Om det nu är på det sättet. Eller om du vara vill provtrycka marknaden för att se om någon ser att den är fake innan du köper den. Jag vet inte men jag är nyfiken på att veta var den är till salu och av vem.

Men de som sysslar med fake vill gärna lura någon och då blir ett entusiastforum en plattform att kränga skiten på. Nu tror jag att diverse facebookgrupper är en bättre målgrupp än KS men för mig kvarstår en avgörande fråga och det är varför det ska vara så svårt för TS att outa säljaren nu när det är klargjort att det är en fake. Det är ju inte heller första gången liknande frågeställningar dyker upp så TS får nog snällt nöja sig med att bli försiktigt ifrågasatt tills fler kort kommer på bordet. Därför också den syrliga kommentaren när du tog TS i försvar. Nu verkar du dock ha lite skinn på näsan utifrån att du själv avlossade en och annan bredsida i catawikitråden.

Jag har inte kontakt med säljaren mer än att jag såg en annons på denna klocka i USA i annonsen finns bilderna och säljaren har inte skrivit ut sitt namn...har nu varnat för denna klocka. Hittar ni en annons med dessa bilder så köp inte klockan oavsett om säljaren heter Conny eller Putte okey?? Varför varnar inte du för klockan innan?

Jag har inte kontakt med säljaren mer än att jag såg en annons på denna klocka i USA i annonsen finns bilderna och säljaren har inte skrivit ut sitt namn...har nu varnat för denna klocka. Hittar ni en annons med dessa bilder så köp inte klockan oavsett om säljaren heter Conny eller Putte okey?? Varför varnar inte du för klockan innan?

Annons i tidning, annonssajt eller forum?

- Nu tycker jag inte du ska ställa motfrågor. Gör en konsumentinsats. Vad är det för svin som säljer uret?

Sluta slira!!! Ge oss länk till försäljningen istället. Luktar lite skunk...

Länk!?

Jädrar, catawiki framstår ju som saklig och tydlig i jämförelse med dina svar. Hur svårt kan det vara att länka annonsen? Du postar ju digitala bilder för gudsskull.
Ditt sätt är avvikande, precis som att du döljer något.

En normal människa skulle inte ha problem med att outa en säljare som försöker kränga fejkklockor för 100k. Tvärtom blir de allra flesta riktigt förbannade och mer än gärna outar säljare med namn, kontakt, var denne finns och även vad hens moster bor. När detta inte händer utan mycket hänger i luften och TS verkar lite hemlighetsfull blir även jag misstänksam. Something's rotten in the state of Denmark...

Anfall är bästa försvar eller?
Jag vet i stort sett noll om Vintage men jag antar nu att du själv sitter på klockan och försökte kolla upp om den kunde gå för äkta när någon kunnig som @Per kollat bilderna. Länkar du till annonsen/ outar bedragaren ändrar jag naturligtvis uppfattning om dig. Men nu ser det inte bra ut

Här ser ni en skärmdump på annonsen om ni fortfarande inte tror mig så kan jag inte hjälpa er....jag har aldrig sagt att han begär 100 utan under 100 000 ska jag även tillägga då många tror priset på den var 100 000 SEK.

Tillbaka
Topp