• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ängående en Breitling b-1

jcwatches

Panerai
Professional Dealer
2-Faktor
Hej KS!
Har fått frågan av en kollega om att köpa hans breitling men där fattas dokumentation på klockan. Tänkte att kanske någon här kan se direkt om den är äkta? Blir de köp kommer såklart äkthetsintyg att införskaffas så man har de:)

// Jesper
 

Bilagor

  • IMG_1935.PNG
    IMG_1935.PNG
    328.3 KB · Visningar: 202
  • IMG_1936.PNG
    IMG_1936.PNG
    280.8 KB · Visningar: 189
  • IMG_1937.PNG
    IMG_1937.PNG
    276.1 KB · Visningar: 195

Bas

Patek
Drar tillbaka frågan!
Fick precis sms om att den inte var till salu längre o_O
 
Senast ändrad:

jcwatches

Panerai
Professional Dealer
2-Faktor
Tjena
En arbetskamrat sitter på denna och vill eventuellt sälja den utan papper? Är det något som inte stämmer med klockan ? Jag har ingen kunskap så tänkte börja med att höra vad ni säger här innan jag lämnar in den hos en urmakare som kan öppna den!


Fick dessa två bilder som är sådär?

Svårt & säga men jag skulle gissa på att de inte är några konstigheter med den, Dock skulle jag råda dig att göra som jag & låna klockan en stund. Sedan ta den till urmakare & bara få den kollar. Brukar inte kosta något :)
Får man fråga vad din vän ska sälja den för? :)
 

Bas

Patek
Svårt & säga men jag skulle gissa på att de inte är några konstigheter med den, Dock skulle jag råda dig att göra som jag & låna klockan en stund. Sedan ta den till urmakare & bara få den kollar. Brukar inte kosta något :)
Får man fråga vad din vän ska sälja den för? :)

Det är en kollega som är stationerad i en annan stad, så ingen vän :) inte fått något pris än men vi får väl se vart det leder.
 
Topp