Man kliar prostatan med den.Vafaan är det där?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man kliar prostatan med den.Vafaan är det där?
Man kliar prostatan med den.
Alltså tåliga däck + racerkänslan med bocken = cyclocross. Det är där du kommer hamna. Precis som jag skrev i början på tråden.. (Skrivs på eldtomta café i svettig lycra en meter från min caadx 105 cross som jag har som semesterracer att utforska skogvägar med)
Vem vet, just nu håller jag mig till vägen
Mest trist är att köra själv, skulle vara roligare med en polare att cykla med.
Nu har jag ju kört en del och börjar bli sugen på en racer.
Tänkte ev behålla min hybrid också då dom fyller olika syften.
Vad ska man titta på i 8-10 k klassen ?
Jag pallar inte postorder från Tyskland så jag har för dålig koll på det.
Så är lämnad till det som finns hemma, beg eller nytt ?
Vilka märken är bra?
Krydda din budget till 15k. Åk till XXL-sport och köp deras dyraste FOCUS (full Ultegra-grupp och kolfiberram). Då får du en jävligt juste hoj till överkomligt pris. Möjligen beg men då ska man ju veta vad man sysslar med, bästa k&s har www.happymtb.org . Annars har du ju som sagt tyskarna men om postorder inte är ett alternativ så...Nu har jag ju kört en del och börjar bli sugen på en racer.
Tänkte ev behålla min hybrid också då dom fyller olika syften.
Vad ska man titta på i 8-10 k klassen ?
Jag pallar inte postorder från Tyskland så jag har för dålig koll på det.
Så är lämnad till det som finns hemma, beg eller nytt ?
Vilka märken är bra?
Krydda din budget till 15k. Åk till XXL-sport och köp deras dyraste FOCUS (full Ultegra-grupp och kolfiberram). Då får du en jävligt juste hoj till överkomligt pris. Möjligen beg men då ska man ju veta vad man sysslar med, bästa k&s har www.happymtb.org . Annars har du ju som sagt tyskarna men om postorder inte är ett alternativ så...
OM du absolut inte vill krydda din budget så har du Canyon Roadlite AL 6.0
Tror inte budgeten håller för det just nu.
Märken som Specialized och Scott är inget att tänka på ?
Tack för tipsen, ska kolla på den där Canyonen.
Dags för nästa steg alltsågött!
Med den budgeten skulle jag satsa på beggat, jag tror att om man köper nån instegsracer med alu-ram och tiagra-komponenter kommer man ledsna fort.
Men en beggad Kolfiberhoj med nåt år på nacken går ju alla dagar i veckan att få under 10:an, köpte min Bianchi C2C med 105/ultegra med 1,5 år på nacken för 9,5 (lite överpris) och det känns fan så mkt bättre än att betala 20 papp för en ny Scott CR1:a med tiagraskräp....
Kommer köra lite i UA i helgen om du vill testa Bianchin
//
E
I den prisklassen är Scott och Specialized ABSOLUT inget att tänka på.
http://www.canyon.com/_se/roadbikes/bike.html?b=3073
Hundra procent reko företag. Sitter en 105-grupp på så det är absolut bra instegsprylar. Håller med om att beg är juste om man vet vad man sysslar med... kolla lite på happymtb. Ang komponentgrupper från Shimano så ser de ut så här: Sora (sämst), Tiagra, 105 (bra instegsnivå), Ultegra, Dura Ace (bäst).
Kolfiber är inte alltid bättre än alu. På billigare hojjar kan det tvärtom vara sämre. Dessutom går kolfiber sönder lättare. En fin kolfiberram däremot... där har man lagt fibrerna i olika riktningar för att göra den styv på rätt ställen och vibrationsabsorberande på andra osv. Sen är kolfiber alltid lite sexigare än alu.
Idag sålde jag min hybrid, fick 6 K, köpt den för 7.9, så är nöjd ändå med att få iväg den.
Nu står jag utan cykel och vill ha en ny så fort som möjligt.
Den där Canyonen är ju tyvärr slutsåld och kommer in i september, så länge vill jag inte vänta.
Med tanke på hur prisvärd den verkar vara så vill jag inte lägga mer än runt 8 K för en Beg hoj.
Jag har kollat på blocket men har svårt att sondera, så om någon har något tips så tar jag tacksamt emot det.
Bor i Uppsala men kan ju åka runt Stockholm osv utan problem för att köpa, är ca 179 cm lång, vet ej vad det betingar i ramstorlekar, men M,L vad jag förstått ungefär, 57,58.
Mvh
Hetaste tipset är nog ändå att vänta in Canyon eller att gå på begagnat. Jag kan inte komma på någon okej cykel som du får för 8k i butik (gör dig själv en tjänst och köp inte med lägre än 105-komponenter). Vad gäller storlek så ska du förmodligen ha en 54 (om du inte har lite annorlunda proportioner). Skulle rekommendera ett besök hos Cykloteket antingen inne i Sthlm eller i Täby. Dem kan hjälpa dig med storleksfrågan på plats (och med en okej cykel om du dubblar din budget).
Har cyklat på den sistnämnda i snart 2 somrar och är fortfarande toknöjd som glad amatör och cykelpendlare. Har nog rullat 400 mil + nu och har bara bytt lite slitagedelar på den! Väldigt mycket ny cykel för pengarna.Hade jag haft någon annan cykel att använda under tiden så hade jag gärna väntat till September, men jag cyklar ju minst 2 gånger i veckan och kan inte avstå det så länge
Måste ju träna samt att det är roligt och nu är det sommar och allt.
Nej jag tänker inte köpa något som inte är bra bara för att stressa, rådfrågar här innan då du verkar ha bra koll.
Idag var jag och provade lite cyklar på skoj, gillade en Trek Madone, väldigt skön men utanför min budget.
Du hade rätt ang storleken, 54 var perfekt.
Taskig kvalitet på desssa ?
http://www.xxl.se/Root/Cykel/Cyklar/Landsväg/Culebro-SL-3-0-Landsvägscykel-13/p/1088227_1_Style
http://www.xxl.se/Root/Cykel/Cyklar/Landsväg/RR-Pro-Landsvägscykel-13/p/1088062_1_Style
Mvh
Sportson i Uppsala har rea just nu. Gissningsvis ligger en tiagrautrustad lapierre med karbongaffel + pedaler och skor inom budget. Om det är skräp eller ej låter jag de riktiga racercyklisterna avgöra, men det är nog på den nivån man hamnar om det ska vara nytt i fysisk butik.
Hade jag haft någon annan cykel att använda under tiden så hade jag gärna väntat till September, men jag cyklar ju minst 2 gånger i veckan och kan inte avstå det så länge
Måste ju träna samt att det är roligt och nu är det sommar och allt.
Nej jag tänker inte köpa något som inte är bra bara för att stressa, rådfrågar här innan då du verkar ha bra koll.
Idag var jag och provade lite cyklar på skoj, gillade en Trek Madone, väldigt skön men utanför min budget.
Du hade rätt ang storleken, 54 var perfekt.
Taskig kvalitet på desssa ?
http://www.xxl.se/Root/Cykel/Cyklar/Landsväg/Culebro-SL-3-0-Landsvägscykel-13/p/1088227_1_Style
http://www.xxl.se/Root/Cykel/Cyklar/Landsväg/RR-Pro-Landsvägscykel-13/p/1088062_1_Style
Mvh
Tycker absolut du kan köra på Focusen. Riktigt mkt för pengen. Go get it!
Äsch, bygg ihop en fulcykel istället, mycket roligare. Mer stil än funktion:Ok, tack för infon, ska åka och testa imorgon och se om jag gillar den.
Verkar ju vara bra komponenter ändå, vet inte så mycket om märket men det verkar vara ok.
Äsch, bygg ihop en fulcykel istället, mycket roligare. Mer stil än funktion:
![]()
Har iofs bytt ut skräpdäcken och växelsystemet men fortfarande samma tanke.