• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ännu en OT: Cykelnördar hjälp mig med cykeltips

Rose är ju lite samma som Canyon och dom har rea på den här:
http://www.rosebikes.se/bike/rose-pro-sl-2200-rs/aid:604754
SRAM Apex ska vara typ som Shimano 105, har dock aldrig testat så jag vet inte men Rose:s hojar brukar få bra omdömen av dom som kört dom.

Jag har rullat på en Roadlite AL 6.0 under två säsonger nu, ca 300 mil denna sommar och däribland en vätternrunda. Har bara positivt att säga. Inte på något sätt att den cykeln har begränsat mig iaf =) På en racerhoj är det ju egentligen bara ramen och framgaffeln som i regel är märkesspecifik, resterande delar är inköpta komponenter. Canyon och Rose har väl i stort sett samma lågpriskoncept med bra komponenter jämfört med konkurrenter i samma prisklass. Jag hade gått på någon av dem alla dagar i veckan om jag skulle köpa nytt!

Sen ska man kanske gå lite djupare innan man bara faller för frestelsen med kolfiber. Det är långt ifrån alla kolfiberhojjar som givet är lättare än likvärdiga i aluminium. Se t.ex på vikter på alucyklar från Canyon och Rose och jämför med likvärdigt prissatta i kolfiber. Med en framgaffel i kolfiber på en aluminiumhoj så blir den ju dessutom mindre stötig.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Canyonen hade vart bra men kan inte vänta till Sept så blir nog Focusen så jag kan va uppe i sadeln igen till helgen.
 
Canyonen hade vart bra men kan inte vänta till Sept så blir nog Focusen så jag kan va uppe i sadeln igen till helgen.

Förstår dig! Har en polare som kör Focus och är mkt nöjd så den blir nog bra! Det är lite väl länge till september, själv har jag ett nytt tempostyre hemma som väntar på att monteras för att kunna köra lite tempoträning.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Förstår dig! Har en polare som kör Focus och är mkt nöjd så den blir nog bra! Det är lite väl länge till september, själv har jag ett nytt tempostyre hemma som väntar på att monteras för att kunna köra lite tempoträning.

Precis, med tanke på hur mycket roliga cyklar det finns så kommer man väl uppdatera så ofta ekonomin tillåter.
 

vonhall

Rolex
Nice! Grattis!
Jag har aldrig testat cross men det kanske jag ska göra. Det ser ju ut att vara kul. Har en Caad9 som jag tyvärr använder alldeles för sällan.

Kommer förmodligen aldrig att köra cross som det är tänkt! Min tanke var att kunna cykla lite överallt utan att ständigt oroa sig för punkteringar. Därför så kändes det otroligt häftigt att fortsätta på vägen efter att den blivit grusväg. :)
Som extra bonus så blir säsongen betydligt längre också!
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Fortsätter tråden med mitt senaste inköp.

Har kört s-Works 26" i 3 år men nu växlade jag upp till 29" genom att lägga beslag på en utav få Specialized Epic Comp 29or som Sverige fick!
Orolig känsla med 29 i på grusväg & i skogen. Trodde den skulle kännas stor men efter att ha testat en polares Canyon nerve 29 så var inte valet svårt!
u4uzehe9.jpg
 

Da_Ni

Cartier
Kommer förmodligen aldrig att köra cross som det är tänkt! Min tanke var att kunna cykla lite överallt utan att ständigt oroa sig för punkteringar. Därför så kändes det otroligt häftigt att fortsätta på vägen efter att den blivit grusväg. :)
Som extra bonus så blir säsongen betydligt längre också!

Ja, det skulle vara skönt att slippa punkteringar men det kommer man väl inte undan om man kör racer. Berätta gärna efter några rundor var du tycker om den.
 

vonhall

Rolex
Har nu kört drygt 10 mil med den och är jättenöjd! Har iofs bara kört med 32 mm racingdäck så jag får återkomma när jag slänger på 36:eek:rna runt om med mönster :) Nästa plan är nu att köpa en omgång fälgar till så man kan byta däck enkelt beroende vart man skall cykla!
 
Topp