• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ännu en tråd om resa..

Hela den här tråden har varit en enda lång parad av folks reseskryt typ, no offence.. :D

Jag vill höra typ följande:

"vi var en vecka i antibes (eller vart som), bodde precis där och där. Fanns solstolar man kunde hyra och tillgång till beachklubbar samt lunchrestauranger. På kvällen finns det riktigt bra utbud med restauranger/barer/etc där och där. Rekommenderas!"
Ok.

Har varit åtskilliga veckor i antibes och oftast bott centralt runt gamla stan. Hyrt hus ett par gånger i utkanten av stan. Boenden har vi kört via privata förmedlingssidor, typ air bnb. När vi hyrt solstolar har vi åkt till juan lepins eller cannes. Oftast har vi bara legat på stranden i antibes. Stranden är ok, inte mer. Ätit har vi gjort i gamla stan. Kryllar av bra ställen, funkar ofta bra att bara hugga ett. Annars är en vanlig tripadvisorsökning bra om man vill boka. Många ställen kör billiga 3-rätters där du väljer resp rätt. En gång per resa har vi ätit i gemytliga (och något charmigt turistiga) safranier. Rekommenderas. Utöver att sola och äta gott finns lite konst, museum och fina byggnader att se. Om man vill bli avis kan man svänga förbi hamnen och kolla yachts.
Notera:
- röka cigg är dyrt (i hela frankrike)
- drick bara små röda kronenburg (utöver vin vinet)
- finns ett ställe nära stora stranden som gör fantastisk pasta vongole

Rekommenderas om du vill softa och äta gott. Rekommenderas inte om du vill ha puls och frankrikes vitaste sand på stranden.

Har varit varje sommar i Cannes i många år nu. Rekommenderas! Lite lugnare än Nice. Otroligt bra mat. Aldrig problem med att hitta solstol på beachclubarna längs strandpromenaden (Croisetten). Kostar ca 30€/pers för en heldag för EN stol (Carlton något dyrare). Men handduk ingår. Vi ligger alltid på Plage du Festival. De har jädrigt god mat också. Dessutom är det sandstrand, inte sten, som i Nice. Men räkna med 2-3k/dag totalt på stranden, pilsner rosévin bubbel kaffe lunch osv.
Jag och min fru brukar göra lite som ni verkar vilja, softa på stranden, äta gott, inte förflytta sig längre än vad man kommer med flip-flops. Tyvärr kan augusti vara väldigt varmt och många har semester kring Medelhavet just då. Vattnet ligger kring +28 grader.
Tar ca en timme med buss från flygplatsen i Nice (avgår precis utanför terminal 1).
Bra fisk o skaldjursrestauranger, eller... alla restauranger är bra.
La Palme d'Or, 2 stjärnig resto i hotell Martinez. Bäst, och dyrast.
Cquillages Brun, bästa skaldjursrestaurangen på Rue de Antibes. Prisvärd, Kom innan 20. Annars är det kö i ca 20 min. Går ej att boka.
L'Affable vid Rue de Antibes, välj 3-rätters alternativet, avsluta med Gran maniere sufflé. Efterrätten är värd allihopa. Boka.
PMa om du vill ha tips på fler reston.
Shopping på hela Rue de Antibes.
Croisetten har alla klockaffärer samt Chanel, Hermes, Prada, Bottega Veneta, Gucci osv. Där blir det dyrt!
Clubba på Baoli eller Gotha. Men det orkar inte vi.
Allt är inom gångavstånd.
Skit i ciggen, börja med cigarrer i stället, passar bättre i Cannes.

Barca är klassiskt av en anledning, Finns ju allt och lite till för alla smaker och plånböcker. Många vettiga lägenheter På airbnb och många/billiga flyg. Var ett tag sedan jag var där senast men min favoritstad i Europa så kanske dags för ett återbesök. :)

Barca är klassiskt av en anledning, Finns ju allt och lite till för alla smaker och plånböcker. Många vettiga lägenheter På airbnb och många/billiga flyg. Var ett tag sedan jag var där senast men min favoritstad i Europa så kanske dags för ett återbesök. :)
Lutar åt Barcelona nu.

Har dock problem att hitta ett schysst boende. Måste ha balkong/terass.

Vi har hyrt ett hus utanför Grasse (flyger till Nice och hyr bil) i sommar.

Har även kompis som hyr ut sitt hus i Nerja (Malaga) som är mkt trevligt och lätt att ta sig till/från.

Mina två stalltips.

Vi har hyrt ett hus utanför Grasse (flyger till Nice och hyr bil) i sommar.

Har även kompis som hyr ut sitt hus i Nerja (Malaga) som är mkt trevligt och lätt att ta sig till/från.

Mina två stalltips.
Var i Nerja förra året ett par dagar. Trevligt, men det var inhemsk semester så det fanns inte en enda solstol överhuvudtaget.
Som tur är bodde vi i vännens lägenhet, så de hade parasoll och brassestolar, haha!

Var i Nerja förra året ett par dagar. Trevligt, men det var inhemsk semester så det fanns inte en enda solstol överhuvudtaget.
Som tur är bodde vi i vännens lägenhet, så de hade parasoll och brassestolar, haha!
trevligt, ok ja Burriana beach brukar vara rätt full under högsäsong men det finns alternativ.

Nice är en jättetrevlig stad men den är som sämst i juli och augusti - tyvärr. Men om ni ändå vill till Frankrike kan jag å det varmaste rekommendera Marseille istället. Mycket genuinare, bättre mat och grymma stränder i närheten. Hyr en bil och se det äkta Provence. Bada och dyka i någon häftig "gorge" och framförallt; drick lokalt vin.

Nice är en jättetrevlig stad men den är som sämst i juli och augusti - tyvärr. Men om ni ändå vill till Frankrike kan jag å det varmaste rekommendera Marseille istället. Mycket genuinare, bättre mat och grymma stränder i närheten. Hyr en bil och se det äkta Provence. Bada och dyka i någon häftig "gorge" och framförallt; drick lokalt vin.
:banghead:

Varför så dryg? Franska rivieran är halvtrist utan att göra lite utflykter vilket de flesta (samtliga) i tråden har uttryckt och du frågade väl om erfarenheter?
Är jag dryg?

Jag har ju sagt att vi inte vill eller kommer göra några utflykter. Om ett ställe enligt någon inte lämpar sig utan utflykter, då kanske man inte rekommenderar det?

Herregud.. :)

Malta?

SAS direktflyger dit, billig stad gällande mat och dricka, rik matkultur eftersom både Italienarna, britterna och Grekerna har varit där i omgångar, hotell billigt och du kmr runt bra med engelskan.

Nackdelar; beroende på vart man håller till, fulla turister(lätt att undvika, britter dvs), ont om sandstränder men finns gott om klippor man kan bada ifrån, är ju trotsallt en ö(döööh)

Som vilken tråd som helst med svar från genomsnittlig KSare
-Hej, jag söker ett ultratunt kostymur. Absolut ingen Rolex.
-ROLEX SUB HAR JAG OCH JAG TYCKER DET ÄR BÄÄÄST, SPECIELT TILL MIN DRYG-SÄLJARE-OUTFIT, SÅ EN SÅN SKA DU HA, SÅ JÄVLA DRESSAD!!!

Som vilken tråd som helst med svar från genomsnittlig KSare
-Hej, jag söker ett ultratunt kostymur. Absolut ingen Rolex.
-ROLEX SUB HAR JAG OCH JAG TYCKER DET ÄR BÄÄÄST, SPECIELT TILL MIN DRYG-SÄLJARE-OUTFIT, SÅ EN SÅN SKA DU HA, SÅ JÄVLA DRESSAD!!!
Är väl bra att lära de som inte förstår bättre?

Glassen, köp husvagn och upplev den norrländska sommaren!

• Like
Reactions: POO
Vad står det under mitt nick och antal inlägg? ;)

keep-calm-because-i-m-stupid-2.png

Tillbaka
Topp