Från den djupa dalen med Subben och dennas klockas försening så verkar det ordna upp sig. Skönt! Vet du vad den har för ref? Har aldrig sett den tavlan eller placeringen av den högra chronometertavlan tidigare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Från den djupa dalen med Subben och dennas klockas försening så verkar det ordna upp sig. Skönt! Vet du vad den har för ref? Har aldrig sett den tavlan eller placeringen av den högra chronometertavlan tidigare.
TorNet; jag har oxå en brorsa, fast med svart tavla. Din ljusa tavla var riktigt grym den med!
Tack! Den har ref 1553. Vet inte hur vanlig denna tavla är. TorNet kanske har koll på det?
Grattis! Jag går igång extremt mycket på Heuer, verkar lite lurigt att få tag på korrekta exemplar bara. Finns det något bra referensarkiv för Heuer typ lika VRF?
onthedash.com är grymt. Där finns det mesta gällande Heuer!
Kanonskick på din också, men den har väl egentligen inte svart tavla utan blåmetallic som min:
Din är med Valjoux-verk, va´? (kronan på höger sida...)
Har de ändå samma tavlor? Kolla de lite på en sådan oxå, men ville ha Cal. 12.
Min "heter" 1153N om jag fattat det hela korrekt. (N:et står för noar - alltså svart - finns ju med ljus/silver tavla oxå & heter då 1153S). Men den borde väl enl. ovan logik heta 1253, men 1153rna fanns med både Cal. 11 & 12, eller hur?
Ytterligare lite OT/trådkapning; har du bra känningar på service på dom här verken? Mitt automatuppdrag funkar inte som det ska & heller inte att ställa datumet genom att "backa-till-10-å-dra-fram-förbi-12". Det ska väl gå på Cal. 12, eller?
Känns som det börjar bli dags för en service...
Du får mer än gärna svara i tråden - hoppas det är OK för trådskaparen - eller via PM om du har lust!