Frodda
Basic
Har du någon info om Akifusa Oriental PM, fick tips om dom var riktigt bra?Samma sak här! Dom sitter på ett knivblock med magnet så att stålet syns också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du någon info om Akifusa Oriental PM, fick tips om dom var riktigt bra?Samma sak här! Dom sitter på ett knivblock med magnet så att stålet syns också
Slaktbänken/huggkubben - Var har du hittat den någonstans? Ren specialtillverkning eller något som faktiskt säljs ute?
Sorry för hijacking av tråden!
Har kontaktat Cleancut.se för höra om dom kan hjälpa mig lotsa rätt i kniv djunglen.
Viktig aspekt för mig är utseendet, då knivarna kommer stå framme permanent!
Samma sak här! Dom sitter på ett knivblock med magnet så att stålet syns också
Grymt cool! en sån skulle passa grymt i köket!Jag drömmer om en huggkubbe i köket:
![]()
Men så länge har jag fått nöja mig med:
Köpte Demenyere...men inte fått dom än så tufft komma med omdöme..En fundering; någon som har erfarenhet av stekpannor från Schulte-ufer och hur de står sig mot tex Demeyere?
Köpte Demenyere...men inte fått dom än så tufft komma med omdöme..
AMT belagd panna o Demenyere rostfri.
Scanpan kastruller
Kashima RS60 knivar
Köket snart klart...ska se om jag kan tanka upp bilder![]()
Tack!Vackert!
Allt har gått snabbt men blir lite bortskämd, skivan kommer i veckan så även luckorna..Kan tänka mig att du längtar efter att få börja använda såväl knivar som det nya köket.Riktigt fint!
De kom ett paket...
![]()
![]()
![]()
Två stekjärn Demenyere och ett AMT med beläggning
Samt tre kastruller från scanpan
![]()
Gillar dem redan!
Haha ja faktisktHärligt!Nästan lika roligt som att öppna klockpaket.
Inte mer än jag har en kollega som är väldigt nöjd med sin, därför föll de på den.Erfarenheter kring scanpan?
Fungerar göra makaroner iErfarenheter kring scanpan?
Kul! Jag brukar även steka (om det inte går att grilla) hemgjorda burgare i demeyeren.Efter två månader med köket så kan jag ärligt säga.
Scanpan gör sitt jobb, AMT pannan har fått jobba mest.
Demenyere får jobba när det är köttbitar som ska stekas då blir det jäkligt bra!
Det som är bäst med nya köket är utan tvekan det nya fönstret och vi valde grantiskiva, helt fantastiskt mtrl! och framför allt snyggt..
Fast det är ju som med klockor..alla gillar inte just ditt val..så länge du är nöjd är huvudsaken
Glömde knivarna, nöjd med valet, slitstarka, håller skärpa länge. Har använt min slip spyreco par gånger och tycker nästan knivarna är vassare nu än när jag köpte dem!
Bränner inte dina burgare fast i demenyere ?Kul! Jag brukar även steka (om det inte går att grilla) hemgjorda burgare i demeyeren.
Annars kör vi Swiss Diamond som nonstick: https://bagarenochkocken.se/kokkarl-stekpannor/stekpannor/swiss-diamond-stekpanna-20-cm/
![]()
Det gäller att ha tillräckligt fet färs, tillräckligt varm panna och framför allt tillräckligt med tålamod att vänta in att de lossnar självmantBränner inte dina burgare fast i demenyere ?
Kul! Jag brukar även steka (om det inte går att grilla) hemgjorda burgare i demeyeren.
Annars kör vi Swiss Diamond som nonstick: https://bagarenochkocken.se/kokkarl-stekpannor/stekpannor/swiss-diamond-stekpanna-20-cm/
![]()
Plastpannor, fy!Efter två månader med köket så kan jag ärligt säga.
Scanpan gör sitt jobb, AMT pannan har fått jobba mest.
Funkar faktiskt ganska bra göra wokade grönsaker i trots plasten.Plastpannor, fy!
Är du en sån plastbantare?Plastpannor, fy!
Finns bättre material att steka i än plast? Har ju visat sig vara lite problematiskt, fråga DuPont.Är du en sån plastbantare?