• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen nytt kök

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Lånar tråden lite,
Vad har köksexpertisen för synpunkter på Global bestick?
Frun vann ett stort presentkort på Ellos (Kök) och bad mig kolla om det var nått jag ville ha.
Personligen tycker jag att 250:- besticket är i fläskigaste laget, men det kanske finns nått som motiverar den prissättningen?

http://www.ellos.se/global/besticks...RankValue5|1&Nao=31&selArt=920411&pr=0C1B2S3T

Ärligt talat så har jag svårt att se att du får värde för 250kr per bestick...
Global gör nog okej knivar och sådär, men det känns lite som att detta är mer att nyttja sitt varumärke. Personligen hade jag köpt något annat.
Delvis för priset, men kanske framförallt för att jag tyckte att de var tämligen fula. Men det är, så klart, högst subjektivt!
 

Veratio

Cartier
Lånar tråden lite,
Vad har köksexpertisen för synpunkter på Global bestick?
Frun vann ett stort presentkort på Ellos (Kök) och bad mig kolla om det var nått jag ville ha.
Personligen tycker jag att 250:- besticket är i fläskigaste laget, men det kanske finns nått som motiverar den prissättningen?

http://www.ellos.se/global/besticks...RankValue5|1&Nao=31&selArt=920411&pr=0C1B2S3T

Jag har full koll! Hade sådana tidigare, men mitt ex fick behålla alla Globalbestick. Det som är värt att nämna här är att det är grillbestick, mer än vardagsbestick. Kniven är vrålvass och gaffeln har bara tre "pinnar" fram. De är inte så bra att äta köttbullar och makaroner med, men härliga att ta fram när man serverar en köttbit.

Jag skulle inte köpa Global bestick igen. Mest på grund av priset och att jag anser att man måste ha andra bestick till vardags. Skedarna var dock jättetrevliga - även mer till vardags.
 

RosaCasio

Cartier
Ärligt talat så har jag svårt att se att du får värde för 250kr per bestick...
Global gör nog okej knivar och sådär, men det känns lite som att detta är mer att nyttja sitt varumärke. Personligen hade jag köpt något annat.
Delvis för priset, men kanske framförallt för att jag tyckte att de var tämligen fula. Men det är, så klart, högst subjektivt!

Jag har full koll! Hade sådana tidigare, men mitt ex fick behålla alla Globalbestick. Det som är värt att nämna här är att det är grillbestick, mer än vardagsbestick. Kniven är vrålvass och gaffeln har bara tre "pinnar" fram. De är inte så bra att äta köttbullar och makaroner med, men härliga att ta fram när man serverar en köttbit.

Jag skulle inte köpa Global bestick igen. Mest på grund av priset och att jag anser att man måste ha andra bestick till vardags. Skedarna var dock jättetrevliga - även mer till vardags.

Hoppar besticken, tack för input.
Vill nog ha något mer "under radarn" än Global ändå.
Får se mer exakt vad vi får plocka ut för vinsten, kanske finns det restriktioner.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
DSC_0399.JPG
IMG_20160204_211828.jpg
DSC_0398.JPG

Har också kikat på Kashima RS60, har du någon reflektion nu när det gått ett tag. Tänkte dra till CleanCut och prova greppet.
 

Frodda

Omega
Har också kikat på Kashima RS60, har du någon reflektion nu när det gått ett tag. Tänkte dra till CleanCut och prova greppet.


Jättenöjd med Kashima efter ett år, kanske valt något mer förfinad kockkniv..eventuellt annat stål.
Men Kashima är en kniv för en som är semi intresserad av knivar, men som fortfarande vill ha bra knivar, som tål en del, men ändå valt dem med omsorg. Handtagen av pakka är helt ok, hållbarheten på bladet är överlag bra, skärpan hålls hyfsat länge. Balansen är ok, upplever i bland jag skulle vilja ha lite mer tyngd kanske.


//Fredrik
 
  • Like
Reactions: ZQT

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jättenöjd med Kashima efter ett år, kanske valt något mer förfinad kockkniv..eventuellt annat stål.
Men Kashima är en kniv för en som är semi intresserad av knivar, men som fortfarande vill ha bra knivar, som tål en del, men ändå valt dem med omsorg. Handtagen av pakka är helt ok, hållbarheten på bladet är överlag bra, skärpan hålls hyfsat länge. Balansen är ok, upplever i bland jag skulle vilja ha lite mer tyngd kanske.


//Fredrik

Tack för en mkt fyllig recension, föredömligt. Har svårt att hitta information på nätet om just RS-60 så väldigt uppskattat.
 

Frodda

Omega
Tack för en mkt fyllig recension, föredömligt. Har svårt att hitta information på nätet om just RS-60 så väldigt uppskattat.

Var därför jag försökte skriva ihop något var att informationen om den är obefintlig!
Cleancut övertygade mig att köpa dem, dessutom erbjöd han brödkniv med ordentlig rabatt på.
Min input till Cleancut var att jag är småbarnspappa, stressiga måltider mellanåt, bättre måltider på helgerna.
Knivar som tål lite mer, behåller skärpan lite längre..
Han sa utan tvekan Kashima till mig och jag köpte hans tankar kring just dom knivarna..

Vid tidpunkten var jag helt uppe i att mina 4 knivar var tvunget vara samma, idag hade jag valt en annorlunda kockkniv, mest troligt en mer förfinad..
Är jag missnöjd? Definitivt inte
Rusar jag köper en ny kockkniv, nja inte troligt närmsta året åtminstone..

Återkom med vad du väljer oavsett!
 

Josa

Omega
2-Faktor
Bumpar upp den här tråden lite, byter bänkskivor i nästa vecka till gotländsk kalksten, så vi uppdaterar en del verktyg mm i köket samtidigt, tråden har gett en hel del bra tips, men skulle behöva lite mer tips på bra, stora och tjocka skärbrädor i trä.
 
Topp