• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är den här rolexen äkta?

Varför uttala sig när man inte vet nåt?
Har du testat deras fejksub i öl? Nä varför då anta att så är fallet?

"Assumption is the mother of all fuck ups"

Det är mycket jag inte vet någonting om, men jag kan ändå dra vissa slutsatser. Om du kikar på piratsajter så står det waterproof, water resistant, wr 30 m eller wr 50 m. Man kanske inte ska lita alltför mycket på organiserade brottslingar, men jag har svårt att tro att klockan tål MER än vad som står i annonsen. Dessutom skulle jag gärna testa att släppa någons fejksub i min öl någon gång. Den kan ligga där med någon av mina klockor (mina vintage-Omegor undantagna) och sedan ser vi vilken som dör först.:)
 

tissoter

Audemars
Det kan inte finnas folk som lägger ned så mycket cash på fake, varför köper man inte äkta isf?
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Du kan inte ha mer fel. De som resonerar så är isåfall de med Thailand kopior eller Fittja blattar med Hublot. 90% av replika intresserade kan mer om klockor än hälften av KS medlemmar. De lägger stora summor på intresset inte bara på inköp utan även modifiera. "Känner" folk som har dyrare replika samling än de flesta klocksamlingar på KS...
Dessutom kostar inte replikor 10-15 tusen utan $200-$500. Det är scamsites som tar 10-15 tusen...

Samma grabbar som har ett "original i kassaskåpet" som de är för rädda att använda?

:rolleyes:
 

Amme

Cartier
Det är mycket jag inte vet någonting om, men jag kan ändå dra vissa slutsatser. Om du kikar på piratsajter så står det waterproof, water resistant, wr 30 m eller wr 50 m. Man kanske inte ska lita alltför mycket på organiserade brottslingar, men jag har svårt att tro att klockan tål MER än vad som står i annonsen. Dessutom skulle jag gärna testa att släppa någons fejksub i min öl någon gång. Den kan ligga där med någon av mina klockor (mina vintage-Omegor undantagna) och sedan ser vi vilken som dör först.:)
Tänker inte ens kommentera det på grund av din okunskap :)
Vem faaan testar vattentäthet i öl?! Dricker du sedan äckliga ölen eller spelar du cool å vaskar?! Eller sätter du på dig klockan sen å luktar sur limpa?
 
Tänker inte ens kommentera det på grund av din okunskap :)
Vem faaan testar vattentäthet i öl?! Dricker du sedan äckliga ölen eller spelar du cool å vaskar?! Eller sätter du på dig klockan sen å luktar sur limpa?
Och ändå kommenterade du:rolleyes:
och ja, för glädjen att se någons kinasub bubbla som en brustablett så kan min klocka få lukta öl hela kvällen.:)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Ok Dr Phil tack för din professionella utlåtande
Mitt utlåtande är att du är aktiv i forum där man vurmar för piratkopiering. Sen då är det upp till dig om du vill erkänna det eller inte.
Jag ordinerar även en Klocksnack paus åt dig. Du hör inte hemma här.
 

Dexter86

Cartier
Men herrejävlar LÄGG NER!
Här vill man hänga på ett schysst KLOCKforum där man vill undvika sandlådenivå men det verkar man inte komma ifrån ens här.
SKÄRPNING !
 

Amme

Cartier
Men herrejävlar LÄGG NER!
Här vill man hänga på ett schysst KLOCKforum där man vill undvika sandlådenivå men det verkar man inte komma ifrån ens här.
SKÄRPNING !
Du har rätt, ber om ursäkt! Försökte bara bidra med kunskap kring kopior så ingen bränner sig men lät mig dras ned i sandlådan
 

Göteborgare

Cartier
Jag anser fortfarande att länkarna till Piratsiten bör tas bort från detta forum snarast. Så länge de ligger kvar kommer användare att klicka på dom och därmed driva trafik till skräpet. Snälla @admin , ta bort länkarna, de passar inte på detta forumet.
 

Amme

Cartier
Jag anser fortfarande att länkarna till Piratsiten bör tas bort från detta forum snarast. Så länge de ligger kvar kommer användare att klicka på dom och därmed driva trafik till skräpet. Snälla @admin , ta bort länkarna, de passar inte på detta forumet.
Varför denna aggression mot "parasiter"? Mycket av industrins utveckling har drivits till följd av just piratkopiering :)
Länkarna kan tas bort men alla här är kapabla att googla fram men ingen är intresserad ändå

Ps. legitimerar fortfarande inte. Tydligen viktigt att vara tydlig här...
 
Jag anser fortfarande att länkarna till Piratsiten bör tas bort från detta forum snarast. Så länge de ligger kvar kommer användare att klicka på dom och därmed driva trafik till skräpet. Snälla @admin , ta bort länkarna, de passar inte på detta forumet.

Jag tvekar ytterst på att någon på det här forumet skulle gå över till kopior efter att ha hittat en länk.
Dom flesta här köper ju ändå klockor för att dom är intresserade. (Och en del p.g.a statusfaktorn) och kopior ger ingen av dessa effekterna.

Håller f.ö med Dejan S i hans inlägg..
Vad är det för sandlådenivå här på forumet? Flera gånger om dagen ser man spydiga och direkt kränkande inlägg ifrån vissa... (Tyvärr oftast samma personer)

Lägg ner! Eller skapa ett konto på Flashback.. Där blir ni garanterat omtyckta.
 

Amme

Cartier
Inte värt för välkända handlare på ex. Chrono24 är sälja fake, säljer de en fake och det kommer ut kan de ju bara lägga ner biznizen... Och således deras levebröd i många fall... Så jag skulle inte vara så orolig!
Lite sent men glömde kommentera ditt inlägg...
Jag hade en bekant som ville sälja sin sub fullset för 35' som han i sin tur fått köpa för 30'. Jag tackade nej efter inspektion eftersom det var en 90-tals 16610 med en 16610LV box. Dessutom var braceleten som hade SEL fejk. Hjälpte honom dock att lägga ut den på blocket (tog bilder och lade in annonsen men han skötte affären)
Tro det eller inte så var det en "välkänd" gråhandlare som köpte den för 45' eller 47'
Jag har sett Kaplans erbjuda reps. Har en kompis som köpte från Kaplans där klockan är äkta men med rep box t ex. Den ligger t.o.m hos mig för tillfället :)
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Lite sent men glömde kommentera ditt inlägg...
Jag hade en bekant som ville sälja sin sub fullset för 35' som han i sin tur fått köpa för 30'. Jag tackade nej efter inspektion eftersom det var en 90-tals 16610 med en 16610LV box. Dessutom var braceleten som hade SEL fejk. Hjälpte honom dock att lägga ut den på blocket (tog bilder och lade in annonsen men han skötte affären)
Tro det eller inte så var det en "välkänd" gråhandlare som köpte den för 45' eller 47'
Jag har sett Kaplans erbjuda reps. Har en kompis som köpte från Kaplans där klockan är äkta men med rep box t ex. Den ligger t.o.m hos mig för tillfället :)
Tokigt, Kaplans kan vara lite kassa på sånt där specifikt ibland...
Kan dock inte tänka mig att den välkända gråhandlaren inte skulle göra rätt för sig(fixa en ny länk alt. ge pengar tillbaka till nästa köpare) om det kom fram att länken var fejk, uppmärksamma din kompis på detta, kräva pengar för detta och om inte det skulle ske skulle han nog försöka "brännmärka" din kompis genom att meddela andra handlare att inte köpa av honom så till vida inte det var ett specialfall. Så skulle nog jag gjort i alla fall. Känns rimligt kanske?
 

CLT

Rolex
Lite sent men glömde kommentera ditt inlägg...
Jag hade en bekant som ville sälja sin sub fullset för 35' som han i sin tur fått köpa för 30'. Jag tackade nej efter inspektion eftersom det var en 90-tals 16610 med en 16610LV box. Dessutom var braceleten som hade SEL fejk. Hjälpte honom dock att lägga ut den på blocket (tog bilder och lade in annonsen men han skötte affären)
Tro det eller inte så var det en "välkänd" gråhandlare som köpte den för 45' eller 47'
Jag har sett Kaplans erbjuda reps. Har en kompis som köpte från Kaplans där klockan är äkta men med rep box t ex. Den ligger t.o.m hos mig för tillfället :)
Så du hjälpte din vän att sälja fake på blocket?
 

Amme

Cartier
Tokigt, Kaplans kan vara lite kassa på sånt där specifikt ibland...
Kan dock inte tänka mig att den välkända gråhandlaren inte skulle göra rätt för sig(fixa en ny länk alt. ge pengar tillbaka till nästa köpare) om det kom fram att länken var fejk, uppmärksamma din kompis på detta, kräva pengar för detta och om inte det skulle ske skulle han nog försöka "brännmärka" din kompis genom att meddela andra handlare att inte köpa av honom så till vida inte det var ett specialfall. Så skulle nog jag gjort i alla fall. Känns rimligt kanske?
1. Skrev att det var bekant inte kompis
2. Han är varken klockintresserad, kunnig eller säljare. Han köpte för att han fick så bra erbjudande (30 för head only med cert är ändå bra) men när han märkte att han inte var intresserad sålde han vidare
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
1. Skrev att det var bekant inte kompis
2. Han är varken klockintresserad, kunnig eller säljare. Han köpte för att han fick så bra erbjudande (30 för head only med cert är ändå bra) men när han märkte att han inte var intresserad sålde han vidare
Jag anklagar ingen för något, bara konstaterar vad jag skulle gjort i samma situation(som klockhandlaren alltså)... 30 låter som ett mycket bra pris!
 
Senast ändrad:

Amme

Cartier
Jag anklagar ingen för något, bara konstaterar vad jag skulle gjort i samma situation... 30 låter som ett mycket bra pris!
Då kanske jag missförstod dig eller tvärtom. Bara för å vara tydliga så var det gråhandlaren som köpte av min bekant å inte tvärtom. Historien styrker bara mitt argument att det inte är garanti att köpa av "experter" med bra feedback för de verkar inte ha koll :)
 
Topp