• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det dags för en Rolex?

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ber om ursäkt för kladdet Aboynamedseu, men kunde inte låta bli :D

28efd0fc-32c9-4864-975e-417dff77069b_zps6f574351.jpg


Även ett litet förlåt till Bödeln för jag lånade kortet ditt
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Sådärja! mer karaktär i GMT, men smaken är som baken...

Jag hade fått för mig att det var bättre andrahandsvärde i en Sub jämfört med GMT. Har inte haft en dyr klocka sedan min Navitimer som jag kraschade på fyllan för tio år sedan. Var jävligt osäker på om jag ens skulle använda den eller bara låta den ligga för att sedan avyttras.
 

OBRKV

Cartier
Jag skulle nog kört på en 1680. Men eftersom du inte vill ha datum (bubbla) så är väl kanske 5513 eller 14060 närmsta bästa. Beror väl lite på om saker som lume och hur index ser ut är viktigt. Jag kanske har fel här, men visst har väl de flesta 5513 ganska trött lume?
 

jabla

Sarlacc
Jag skulle nog kört på en 1680. Men eftersom du inte vill ha datum (bubbla) så är väl kanske 5513 eller 14060 närmsta bästa. Beror väl lite på om saker som lume och hur index ser ut är viktigt. Jag kanske har fel här, men visst har väl de flesta 5513 ganska trött lume?
De flesta 14060 har också trött lume om det inte är servicetavla. så det bör inte avgöra valet.
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Alla förslag som angivits är självklart bra. Tror dock efter att ha pratat med dig på senaste GTGn att du vill ha datum :) Därför ska du välja en 16610.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Jag slår ett slag för GMT eller Exp 1 för att jag tycker de är lite roligare än en vanlig sub och kanske inte fullt lika vanliga, utan att vara direkt ovanliga något sätt. Stod i just det valet nyss och blev GMT för möjligheten till variation.
 

rolex84

Omega
2-Faktor
Du kan alltid slå av datumbubblan, blir riktigt snyggt. Hade så på min förra :)

Men det senast inköpet så älskar jag bubblan, man lär sig att älska den:)

(Hoppas ingen blir upprörd att man förändrade ett original)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Gazebo

Breitling
En GMT 16610. Se bara upp så att frugan inte fattar tycke för den. Då får du i bästa fall använda den någon gång då och då.

#I-landsproblem i äktenskapet
 

SJ Smythe

Cartier
14060M på äventyr. Gillar verkligen sub utan datum, kanske blir det till att testa en 5513 en dag. Nackdelen som jag ser det är att jag skulle känna mig nervösare med en 5513 på armen, obefogat eller ej. Skulle kännas värre att misshandla en fin 5513 än en 14060. Främsta fördelen för mig är plexi! Det är nice...

Edit: Fast Explorer 1 är ju jäkla fin... kommer på mig själv att bildgoogla ofta..

 

Capo

Omega
2-Faktor
Explorer 1 - Biligast men likväl riktigt vass. Funkar till allt.
14060m - funkar mer eller mindre till allt och är riktigt snygg. En modern sub med tendenser åt de äldre diton.
16710 - Lite mer rolig än ovan nämnda och även den fantastiskt fin.

Gå på magkänsla. Du kommer bli nöjd oavsett. Och ångrar du dig då kan du flippa, dessa klockor är inte svårsålda direkt.
 
Topp