• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det OK att ha en "manbag"?

MissDatejust

Rolex
2-Faktor
En liten påse, Done!
image.jpeg
Åh, en polsk attachéväska!
 

RBJSWE

Cartier
gillar läder, men ryggsäckar tillhör, likt läderkepsar och läderbyxor den kategori som inte gör sig bra i läder tycker jag. byxor undantaget om man är jim morrison.
enda ryggsäcken jag kan komma på som jag möjligen skulle kunna ha är en fjällräven kånken. känns lite hipster dock

Lite? Kånken känns väl som ett redigt politiskt statement fortfarande, eller är jag helt ute och cyklar?
 

Tärnan

Cartier
Om du utstrålar osäkerhet kring en "manbag" så kommer du se fånig ut. Utstrålar du självsäkerhet så får det omgivningen att tänka att "den där jäveln har koll på modet tydligen" och får en själv att tänka att man kunde ha en liknande. Kör som du vill ha det, då blir det bäst
 

DrKlocka

Audemars
Har nästan alltid manbag nu för tiden. Använder en gammal, enkel läderpung.
Såg att ryggsäckar var på tal i tråden utan att Chrome omnämndes?! Bästa ryggsäcksvalet i mitt tycke. Finns i olika varianter och själv har jag både en Citizen messenger bag och en Romer (vanlig typ, fast stor). De är i stort sett outslitliga.
 

TLåbbman

Omega
När jag säger ryggsäck, menar jag till en väldigt casual/sportig outfit. Absolut inte till kostym eller så.
Lite manbag varning på denna dock.. En Messenger väska ska vara så pass stor att det får plats en bärbar dator i den - och helst inte mindre än så.

jo det är just lite manbagvarning. på gränsen för mig.
finns en större variant, 35cm bred (också högre och djupare)

7c1534
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ryggsäck är bra, men kan vara onödigt stor och svettigt att bära. Fanny pack är då lösningen! Perfekt att t.ex. ha klockrullen i då man ska på GTG.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Personligen är jag för ängslig. Köpte en Bolstr när de var Kickstarter. Använd 0 ggr och legat på vinden något år. Jag har den svarta utan den obskyra magremmen. Om nån vill ha den så skicka ett PM. Skickas mot fraktkostnad och gärna ett bidrag till BCF.
 

Edin

Panerai
Ni som nu kör med "fjås" (mindre väska som max rymmer mobil, kamera och lite stålars) eller bögsjunga, hur tighta byxor bär ni så ni inte får plats med allt förutom kameran i handen/runt halsen?
Behöver man mer plats packar man väll efter ändamål fast jag tycker ändå less is more i min bok. Men visst, alla får göra hur man vill och beroende på var man bor är standarden olika innan man blir utskrattad. :)
 

Joseph

Cartier
Helt uppriktigt, vad är det för typ av persedlar ni bär omkring på som tarvar en liten nätt väska?

Är det jobbmarerial? Då finns portfölj.
Ute med ungarna på whatever? Messengerbag.
Skogshärjningar? Gamebag eller typ ryggsäck.

När annars behöver man en liten väska?

Alltså, inget ont om små väskor, undrar bara vad ni har i dem?

burberry-black-canvas-check-crossbody-bag-product-1-21495709-0-165318752-normal.jpeg


Gränsfall om denna räknas som liten, men använder den som som komplement till min messenger-bag. Används primärt vid resor när det är många små och viktiga saker att hålla koll på. Men även till plugget när jag inte behöver ta med laptopen.
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Rolig tråd det här :)
Vad skall man göra om man har lite grejor att släpa på? En portfölj är helt OK men det kan vara skönt att ha båda händerna fria. Har själv en brun Tiger "manbag" som jag brukar använda när jag inte har så många prylar att släpa på, t.ex. glasögon, solglasögon, litet paraply (det regnar ju som bekant här i Sverige ibland...) samt iPad/MacBook:
tigerVerra.jpg

När jag behöver släpa på min Mac Book Pro samt pärmar o.dyl. så blir det min svarta Tiger portfölj, även den har en axelrem så båda händerna kan vara fria om så behövs:
tigerVerraSvart.jpg
 

Jimpa

Panerai
Kör nån sån här när tillfället kräver det. Typ Solbrillor. Solkräm. En bok lite cash och mobilen typ .
20160807_103310.jpg
känns helt ok endå i sin enkelhet :cool:
 
Senast ändrad:
Topp