• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det säkert att köpa ifrån Creationwatches och Skywayches?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Minster

Breitling
2-Faktor
Jag letar efter en SKX009J1, jag har hittat den på både creationwatches.com och skywatches.com.sg. Nu undrar jag om det är säkert att köpa ifrån dessa sidorna?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Har handlat både från skywatches och creation. Båda funkade utmärkt.

Det man ska vara medveten om är att om det blir fel på klockan så gäller ingen världsgaranti utan den måste tillbaka till Hong Kong. Sånt kostar inte nödvändigtvis så mycket pengar (tror jag pröjsade 250kr i frakt) men det tar tid...
 

Jax

Cartier
Du får ju iskallt räkna med tull och moms om du handlar från Asien. Senast jag handlade från creation fick jag en faktura på ytterligare ca 400kr. Så det får man räkna in när man jämför priserna med europeiska handlare.
 

Akoa

Omega
2-Faktor
Du får ju iskallt räkna med tull och moms om du handlar från Asien. Senast jag handlade från creation fick jag en faktura på ytterligare ca 400kr. Så det får man räkna in när man jämför priserna med europeiska handlare.


Jag fick ingenting men tull och moms ska man ju räkna med.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Du får ju iskallt räkna med tull och moms om du handlar från Asien. Senast jag handlade från creation fick jag en faktura på ytterligare ca 400kr. Så det får man räkna in när man jämför priserna med europeiska handlare.
Det är lite som att köpa en lott. Ibland vinner man. Sist jag köpte från Creation blev det moms. Sist jag köpte från Sky blev det inte moms.
Men visst är det vettigt att redan från början räkna in momskostnader. Man blir mindre besviken då.
 

LUFC

Cartier
2-Faktor
Har handlat från Creationwatches. Leveranstid från Singapore till Umeå, 3dagar! Men åkte på tull på 3-400kr, minns inte exakt.
 

Jax

Cartier
Jag har för mig att Creation använder sig av FedEx och det är de som tar ut moms m.m. Däremot Skywatches tror jag levererar genom internationell post. Då blir det lättare att undgå merkostnader. Men helt säker kan man ju inte vara.
 

Minster

Breitling
2-Faktor
Skywatches använder både FedEx och internationell. Det tar 11-15 dagar att få klockan då.
 

Wheelie

Cartier
Har också köpt från CreationWatch. I mitt fall inga problem....men som andra redan påtalat, moms tillkommer.

Seiko SKX 009 är för övrigt en cool klocka ! Bra val :)
 

duke3d

Breitling
Köpte en BFK-Seiko hos creation, inga problem.
De satte ett värde på $50, som jag fick betala tull o moms på.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Handla från Skywatches för 1,5 år sedan, en Orient black Ray och en g-shock. Tog ca 10 dagar så kunde jag hämta ut paketet, slapp tull och moms.
 

jonasoder

Breitling
Ibland hittar man deals absolut, men ofta så stirrar man sig blind på priset som står på hemsidan och räknar inte med tull/moms som många nämnt här tidigare.
Sen när man väl räknar in den så visar det sig att din lokala klockmästare tar typ samma peng många gånger.

Snackade till exempel om sarb035 med handlarn här i stan, han kunde ta hem den och sälja för strax över 4000 tror jag de va. Seiyajapan tar 350 dollar...
Sen finns det naturligtvis klockor som de inte kan ta hem. Men de e la en annan historia.

I dunno, men jag gynnar gärna min lokala klockmästare :) Känns lite skönare att ha deras garantier
Prova att gå och snacka med dom iaf
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
När förväntas den här momsen det talas om drivas in? Fick just hem en SNZG13 som jag till synes inte betalat mer än vad som stod på CW för. 1024 kr för att vara exakt..
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
När förväntas den här momsen det talas om drivas in? Fick just hem en SNZG13 som jag till synes inte betalat mer än vad som stod på CW för. 1024 kr för att vara exakt..
Paketen brukar vara märkt av Tullverket om moms/tull ska betalas, förr vet jag att de skickade ut en faktura efter leverans men på senare tid har jag alltid betalt när jag hämtat ut mina försändelser. Sen har jag haft någon enstaka försändelse som inte blivit momsat eller tullat trots deklarerat värde.
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Paketen brukar vara märkt av Tullverket om moms/tull ska betalas, förr vet jag att de skickade ut en faktura efter leverans men på senare tid har jag alltid betalt när jag hämtat ut mina försändelser. Sen har jag haft någon enstaka försändelse som inte blivit momsat eller tullat trots deklarerat värde.
Mjo, fick en faktura från DHL samma dag som jag skrev det.
 

Buffi

Panerai
Jag har köpt en klocka från creation, utan problem. Vill minnas att frakt gick ganska snabbt, men jag åkte på tull.
Funkade bra iaf.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker vi sätter stopp här, det finns väldigt många trådar om detta.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp