• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är Dj stål/guld 36 mm en tjejklocka?

Är Dj stål/guld 36 mm en tjejklocka?

• Totala väljare
    102
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Draper

Basic
Alltså STÅL/GULD på jubilee 36mm. 116233. Inte för att det är något fel på tjejer men man vill ju inte ha en tjejklocka!!!!! :) Rösta!

Jag står i begrepp att köpa en ny dj. Redan haft en men fått tillbaka suget för det är den klockan jag saknat mest=skulle aldrig sålt den. Då hade jag stålstål jubilee och vitguldsring m blå tavla men nu kanske jag tänker om...

Jag är 185 cm lång, 75 kg, flickiga handleder, avslappnad klädstil typ converse luvtröja,

Senast ändrad:
Du har varit medlem sedan april 2013, bättre kan du! Är ju bara nyreggade medlemmar som vill trolla som ställer sådana korkade frågor! Och svaret på din fråga är så klart NEJ, 36mm är nog den manligaste storleken på ett herrur oavsett medell/reff etc.

Du har varit medlem sedan april 2013, bättre kan du! Är ju bara nyreggade medlemmar som vill trolla som ställer sådana korkade frågor! Och svaret på din fråga är så klart NEJ, 36mm är nog den manligaste storleken på ett herrur!

Haha. Ja 36 mm är manligt så in i helvete men nu var det stål/guld 36

FDFE4C10-C66A-4B74-8F5D-E440AF1072C6.jpeg
Fråga Mr T.....

Definitivt! Efter att du köpt en dj 36mm med blå urtavla, jubilee, vitguldsring och roulettedatum måste du helt enkelt ge den till mig. Lovar att inte använda den :D

Nej men den är mer åt det feminina hållet enligt mig om man jämför med "vanlig" DJ. Samtidigt handlar det mycket mer om vem som bär den

Om månen står i rätt korrelation till stjärnorna, köp det du gillar och bry dig inte så mycket vad andra tycker. Det är du som ska bära klockan.

I mitt tycke är det lite gubbigt och tjejigt men också lite coolt beroende på klädstil.....
Ett exempel, en yngre person 25? + svart skinnpaj, blåa jeans, sneakers och klocka i tvåton e ballt!. Som någon sa i tråden så handlar det om vem man är.
En nackdel med tvåton-länkar är att stålet "äter" upp guldet och länken blir stretchig som en gummisnodd=extremt bilhandlarhäng:D

Själv hade jag denna för något år sedan:
IMG_0652.JPG

Om månen står i rätt korrelation till stjärnorna, köp det du gillar och bry dig inte så mycket vad andra tycker. Det är du som ska bära klockan.

Har aldrig gått vågat gå min egen väg
I mitt tycke är det lite gubbigt och tjejigt men också lite coolt beroende på klädstil.....
Ett exempel, en yngre person 25? + svart skinnpaj, blåa jeans, sneakers och klocka i tvåton e ballt!. Som någon sa i tråden så handlar det om vem man är.
En nackdel med tvåton-länkar är att stålet "äter" upp guldet och länken blir stretchig som en gummisnodd=extremt bilhandlarhäng:D

Min stil är ok för klockan. Avs sladdrighet vilken uppskattad horisont i år pratar vi innan den blir bilhandlare?

Har aldrig gått vågat gå min egen väg

Min stil är ok för klockan. Avs sladdrighet vilken uppskattad horisont i år pratar vi innan den blir bilhandlare?
Jag har inte ägt en tvåton Rolle med länk men man har sett exempel vad gäller de äldre juibilee-länkarna:sorry:. De nya superjubilee-länkarna är nog mycket stabilare men fortfarande 18k guld och det är mjukt så kanske efter några år är effekten av sladdrighet märkbar?....beror på hur mkt man använder klockan och om man rengör länken med jämna mellanrum, du vet smuts etc verkar som sandpapper.

Jag har haft en och trots ganska små handleder så tyckte jag den ”försvann” på handleden. Lite tunt kändes det faktiskt.

Nu känner jag mig kränkt. Varför kan det inte vara en henklocka för?? Vem är du att avgöra om klockan är en tjejklocka eller inte TS?
Den kanske är icke binär? Eller kanske en transklocka?
#kränkt #DJtoo

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp