Yes Sir!De där Teliatunnlarna under Gärdet, nu blir jag nästan lite nostalgiskdär nere var vi och sprang några gånger. Men då har du vart några gånger i Stora Sätra också? Jävlar vad kallt det var att övernatta i betonghuset längst ner på ”gatan”.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes Sir!De där Teliatunnlarna under Gärdet, nu blir jag nästan lite nostalgiskdär nere var vi och sprang några gånger. Men då har du vart några gånger i Stora Sätra också? Jävlar vad kallt det var att övernatta i betonghuset längst ner på ”gatan”.
Måste varit grymt skönt att ha så lite ammo att man kunde bära det direkt på kroppen. Till vår KSP fick vi ha det i ryggsäckar för att orka bära.....Hell yeah! Körde dykare från Citizen då vill jag minnas!![]()
Allt under 2000 plugg är ju ovärdigt!Måste varit grymt skönt att ha så lite ammo att man kunde bära det direkt på kroppen. Till vår KSP fick vi ha det i ryggsäckar för att orka bära.....![]()
Per pipa!!!Allt under 2000 plugg är ju ovärdigt!![]()
Jag sket faktiskt i att synkronisera klockan. Det var i min värld så extremt sällan det behövdes vara på minuten exakt att det inte är värt det.En sak som slog nig, var att vi aldrig lärde oss synkronisera klockorna på ett bra sätt. Var det någon som fick utbildning i det?
Förmodligen var det viktigare förr i världen när inte varje grupp hade radio.Jag sket faktiskt i att synkronisera klockan. Det var i min värld så extremt sällan det behövdes vara på minuten exakt att det inte är värt det.
Däremot brukade jag skriva upp diffen mellan min och chefens klocka i anteckningsblocken för de tillfällena det behövdes vara på sekunden.
Absolut finns fortfarande tillfällen när det är viktigt med synkronisering. Dock sker nästan ALLT med antingen IRG, signalist, handsignaler, lyspatroner, flyg, drönare eller skrik. Vilket oftast är enklare än att griskarlsson ska räkna sekunderna på sin klockaFörmodligen var det viktigare förr i världen när inte varje grupp hade radio.
Vid något tillfälle skulle vi inleda framgruppering och attack på klockslag X, mitt i natta och med radiotystnad. Trist att grupp 2 har 300meter kvar till anfallspositionen när grupp 1 öppnar eld. Men ännu sämre att ge klockslaget för att inleda förflyttning och inte för att börja panga...