• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är du också trött på Apple Watch?

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Jag har inget emot Apple Watch egentligen. Det är bara alla dessa fanboys som påstår att den traditionella klockindustrin kommer gå i graven pga Apple Watch som jag får ont i huvudet av. Så vad händer när guldversionen för $10,000 hamnar mellan två riktigt starka magneter? Hint - det påminner om @jablas gärningar..

Spola till 2:00

 
Senast ändrad:

DrDre

Patek
Den har väl ännu inte kommit ut på marknaden? Man får väl ge den lite tid och möjlighet att komma med förbättringar och nya versioner innan man egentligen vet något. Allt nytt behöver ju inte heller slå, även om det kommer från ngt stort och etablerat företag. De där googleglasögonen tex som var rätt omtalade för ett tag sedan hör man ju inte mkt om nu.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det negativa med Apple är ju inte produkterna utan de självutnämnda evangelisterna som konstant måste predika om hur bra de är.

"Jamen, de bara funkar jämt!"
Tycker nog att de som envisas med att köra Android väsnas mest. Framför allt när de börjar skrika om inlåst man är hos Apple, något man förvisso kan tysta med att ifrågasätta på vilket sätt de använder sin oändliga frihet i Android. :)
Vad det gäller valet av molntjänster så är det Android som har färre alternativ t.ex.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Ja, "inlåsningen" (som är ett problem för 0,01% av användarna) är rätt tröttsamt att höra om också.
Men jag får inte samma "den här produkten är här för att frälsa hela världen" känslan av android-förespråkarna.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tycker nog att de som envisas med att köra Android väsnas mest. Framför allt när de börjar skrika om inlåst man är hos Apple, något man förvisso kan tysta med att ifrågasätta på vilket sätt de använder sin oändliga frihet i Android. :)
Vad det gäller valet av molntjänster så är det Android som har färre alternativ t.ex.
Å
Tycker det är grymt irriterande att jag är bunden till Applestore. Skulle köpa barnfilm till paddan, de var dubbelt så dyra som i fysisk form och då ingår ofta download. Jag anser Apple är skit då jag får betala en förmögenhet för downloads som är billigare överallt annars.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Minns när XBox360 släpptes och det var toklång kö, de tältade och grejer. En av de första som hämtade ut den tog fram en slägga och totalförstörde den bredvid kön. Det var lite roligt. Videon ovan var däremot inte ens rolig.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den har väl ännu inte kommit ut på marknaden? Man får väl ge den lite tid och möjlighet att komma med förbättringar och nya versioner innan man egentligen vet något. Allt nytt behöver ju inte heller slå, även om det kommer från ngt stort och etablerat företag. De där googleglasögonen tex som var rätt omtalade för ett tag sedan hör man ju inte mkt om nu.

I usa har den funnits ute ett par månader. Vi har en på kontoret här, jag har själv använt den en vecka i stöten här och där. Även om Apple Watch lämnar lite att önska så skulle jag dock inte vilja jämföra med google glasses.

Å
Tycker det är grymt irriterande att jag är bunden till Applestore. Skulle köpa barnfilm till paddan, de var dubbelt så dyra som i fysisk form och då ingår ofta download. Jag anser Apple är skit då jag får betala en förmögenhet för downloads som är billigare överallt annars.
Kan du utveckla resonemanget, är du mindre bunden för köp av billiga barnfilmer på andra icke apple-baserade platformar? Vad finns det för distributionsplattformar som du vill köra som inte går att nå via t.ex. en iPhone/iPad?

Hörde att Apple Watch har lika kass batterikvalitet som Iphone. Det räcker inte ens ett average maratonlopp.
Du ska vara väldigt långsam om det inte ska räcka för ett marathon :p Men ja, ladda dagligen är ett måste om man är tech-savy
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Å
Tycker det är grymt irriterande att jag är bunden till Applestore. Skulle köpa barnfilm till paddan, de var dubbelt så dyra som i fysisk form och då ingår ofta download. Jag anser Apple är skit då jag får betala en förmögenhet för downloads som är billigare överallt annars.
När jag läser detta så ser jag det som att du har ett alternativ till, inte att du är bunden till något.
 

Frosse

Cartier
Palla en till Apple vs Android-debatt. Vi som har Apple vet att vi är bättre människor. Android? We don't think about you at all.

 
  • Like
Reactions: jhm

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag har iPhone och Samsung 6 samt har två Ipad Air. En Ipad 2, en Ipad mini samt en bärbar PC. Var passar jag då in?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Palla en till Apple vs Android-debatt. Vi som har Apple vet att vi är bättre människor. Android? We don't think about you at all.
Så ni är BÄTTRE MÄNNISKOR än jag för att ni köpt en mobiltelefon med ett äpple på och jag en som det står HTC på!?

Tänkte du överhuvudtaget innan du skrev det där (hoppas för guds skull så inte var fallet)?

För övrigt är jag mest trött på debatten.
 

Frosse

Cartier
Så ni är BÄTTRE MÄNNISKOR än jag för att ni köpt en mobiltelefon med ett äpple på och jag en som det står HTC på!?

Tänkte du överhuvudtaget innan du skrev det där (hoppas för guds skull så inte var fallet)?

För övrigt är jag mest trött på debatten.
Äh ta det inte så hårt Mforce, jag driver bara :) Herre gud, folk får la köpa vad dom vill.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tycker nog att de som envisas med att köra Android väsnas mest. Framför allt när de börjar skrika om inlåst man är hos Apple, något man förvisso kan tysta med att ifrågasätta på vilket sätt de använder sin oändliga frihet i Android. :)
Vad det gäller valet av molntjänster så är det Android som har färre alternativ t.ex.

Faktiskt ungefär tvärt om min uppfattning. En bekant frågade mig för ett tag sedan om vilken telefon jag tyckte att han skulle köpa. jag svarade att jag tyckte han kunde köpa en iphone då han redan satt med macbook och padda, apple är väldigt smidigt när du kör hela deras kretslopp.
Jag kör själv helst android, men känner inte likt applefanatikerna att jag måste skrika ut min kärlek och sälja på andra android.
Själv tycker jag om android, då det är öppet med ett stort utbud av appar, billiga men bra och snabba telefoner och att jag kan hantera och använda ett brett urval av filer som jag vill. Jag har dock inga problem att rekommendera iphone ifall någon frågar mig till personer som jag tror den passar för.

Känns också som de flesta androidhatare inte testat android sedan gingerbread på en htc magic.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Äh ta det inte så hårt Mforce, jag driver bara :) Herre gud, folk får la köpa vad dom vill.
Smileys är bra. ;):)

Har för övrigt också rekommenderat folk att köpa äpple trots att jag aldrig skulle tänka tanken själv.
Datorerna är bra men jag ser inget som helst mervärde kontra vilken linuxdist som helst. Tom Windows är ju numer ett bra operativsystem (gillade faktiskt 8 också).

Nån som har en Amiga att sälja?

(Fan. Nu bidrog jag till den debatt jag hatar mest... :dead:)
 

adress

Friends of KS
Den har väl ännu inte kommit ut på marknaden? Man får väl ge den lite tid och möjlighet att komma med förbättringar och nya versioner innan man egentligen vet något. Allt nytt behöver ju inte heller slå, även om det kommer från ngt stort och etablerat företag. De där googleglasögonen tex som var rätt omtalade för ett tag sedan hör man ju inte mkt om nu.
Nej - bara några miljoner ex sålda..... av  Watch. Dock inga officiellavi Sverige ännu.
 

adress

Friends of KS
Det är väl bra att det finns valfrihet. Dom som vill ha Apple prylar köper det - och dom som föredrar annat köper det. Känner mig inte det minsta inskränkt för att jag valt Apple när det gäller dator - telefon eller ATV. Fungerar bra för mig och får vissa synergieffekter av det.
Har kört Mac sedan 1983 - men även använt Windows i olika former. När det gäller
 Watch - är det kanske lite lättarer att uttala sig för oss - som har en. Batteritiden är inga problem - normalt sett. Min har nu 65% kvar - och har jobbat sedan 8 i morse. Helt ok.
image.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
@eriksson850, Fortfarande nyfiken på vad du som Androidanvändare använder öppenheten till? :)

Ska erkänna att jag inte testat iphone sedan 4-5´an, så fler av funktionerna kanske finns vid det här laget.
Jag gillar att operativsystemet är open source och att det går att lägga in egna roms, installera appar direkt som inte är godkända av google play/app store, spela och använda filer/containers som inte först är omkodade till något eget format så som mkv, mp3 osv...

Att det sedan blir en (någorlunda) naturlig konkurrens med ett öppet operativsystem, gör att det går att hitta en trevlig lur som har 5,5" 1080p display, vettig kamera, 3gb ram, och åttakärnig processor för 1500-2000:-, något som gör att jag gillar android ännu mer.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ska erkänna att jag inte testat iphone sedan 4-5´an, så fler av funktionerna kanske finns vid det här laget.
Jag gillar att operativsystemet är open source och att det går att lägga in egna roms, installera appar direkt som inte är godkända av google play/app store, spela och använda filer/containers som inte först är omkodade till något eget format så som mkv, mp3 osv...
Det är ju det som är det fin med App Store. Du får en garanti på att apparna du lägger in inte innehåller något skadligt, de måste följa standarder och det är uppstyrt till tusen. Det finns ett behov av virusprogram till Android - och de finns, bara en sådan sak...
Det går utmärkt att spela upp filer/containers som inte är konverterade till något format som iTunes gillar i iOS.

Att det sedan blir en (någorlunda) naturlig konkurrens med ett öppet operativsystem, gör att det går att hitta en trevlig lur som har 5,5" 1080p display, vettig kamera, 3gb ram, och åttakärnig processor för 1500-2000:-, något som gör att jag gillar android ännu mer.
Absolut. Trist att Android som OS inte kan ta vara på den riktigt fina hårdvaran som finns i lurarna idag bara. Just kameran har jag sett bättre resultat från Androidlurar ska tilläggas.

Flyttar den här tråden till Lifestyle f ö.
 
Topp