• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är Gant klocka OK?

Hej har precis börjat min "Riktiga" klockresa och gjort mig av med alla parfymklockor jag haft under mina år eftersom en ny klocka är påväg som jag förövrigt fick av @Model_Citizen
Dock har jag kvar en Gant och jag undrar vad ni säger om det? Är det accepterat här eller är det bara att kasta i soptunnan?
Har bytt till Natoband men har fortfarande kvar länken.
Detta är ingen klocka jag kommer använda super ofta utan den kommer mest att ligga hemma.
Så säg vad ni tycker tycker ni att det är skit så säger ni det:)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vad tycker du själv? Varför funderar du ens på att ha den kvar om den mest ska ligga hemma? För mig är Gant ett klädmärke som vill att köpare ska göra gratis reklam för dem. Vad jag vet har inte Gant så många urmakare anställda.
 

walhak

Omega
2-Faktor
Nu blir jag väl lynchad för att vara snobbig, men jag räknar inte den som en "riktig" klocka eftesom Gant inte är ett klockmärke i första hand. Men tycker den ser heeelt ok ut och hade behållit den om jag hade haft en. Perfekt festklocka som man även vågar ta med till gymet mm.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej har precis börjat min "Riktiga" klockresa och gjort mig av med alla parfymklockor jag haft under mina år eftersom en ny klocka är påväg som jag förövrigt fick av @Model_Citizen
Dock har jag kvar en Gant och jag undrar vad ni säger om det? Är det accepterat här eller är det bara att kasta i soptunnan?
Har bytt till Natoband men har fortfarande kvar länken.
Detta är ingen klocka jag kommer använda super ofta utan den kommer mest att ligga hemma.
Så säg vad ni tycker tycker ni att det är skit så säger ni det:)

Det handlar inte om vad som är acceptabelt här eller inte. Är man intresserad av klockor kan man bära de klockor man själv gillar.
Sen att inte så många andra kanske delar samma feeeling om alla ur är en annan femma.
Köpte själv en klocka förra veckan. Det är ingen Rolex men en Fortis. Brukar få rätt många som trycker "gilla" men typ ingen "gillade" den klockan :)
Men hade de stått Iwc istället i tavlan då hade nog folk "gillat" mer haha
Bär den nästan varje dag för att jag tycker om den även ifall det är ett ur i de undre skicktet på kvalité typ !
Så med andra ord gillar DU din Gant så behåll den, släng den inte för att andra kanske aldrig skulle tagit på sig den ;)
 
Kör skiten ur den på Natot!
Du kommer troligtvis inte dra hem enorma mängder bekräftelse med en Gantklocka bland klockanobbar men vafan gör det...
Hahah det var det jag tänkte har kollat runt lite på trådar här på forumet där man sänker ner klockan i vattnet och låter den ligga några månader så det är det jag ska försöka göra fast utan att slänga ner den i vattnet utan använda den för att få en riktigt brutal och slutkörd klocka för det är fint på sitt sätt:)
 
Det handlar inte om vad som är acceptabelt här eller inte. Är man intresserad av klockor kan man bära de klockor man själv gillar.
Sen att inte så många andra kanske delar samma feeeling om alla ur är en annan femma.
Köpte själv en klocka förra veckan. Det är ingen Rolex men en Fortis. Brukar få rätt många som trycker "gilla" men typ ingen "gillade" den klockan :)
Men hade de stått Iwc istället i tavlan då hade nog folk "gillat" mer haha
Bär den nästan varje dag för att jag tycker om den även ifall det är ett ur i de undre skicktet på kvalité typ !
Så med andra ord gillar DU din Gant så behåll den, släng den inte för att andra kanske aldrig skulle tagit på sig den ;)
Tack för ett bra svar:)
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Klart du ska ha den kvar. Det är roligt att ta fram de gamla grejerna som man hade i början av sitt "samlande". Jag återfann nyligen en riktigt kool Calvin Celin kronograf som var en av de allra första klockorna som jag köpte (innan mitt intresse tog fart). Jag kan tydligt se på den klockan vad det är jag gillar för modeller idag.
Vad andra tycker om mina klockor bekommer mig föga. Det är alltid kul med glada tillrop och komplimanger. Skulle någon få för sig att negativt kommentera en klocka som jag har på mig, avfärdar jag det som rent trams.
 
Klart du ska ha den kvar. Det är roligt att ta fram de gamla grejerna som man hade i början av sitt "samlande". Jag återfann nyligen en riktigt kool Calvin Celin kronograf som var en av de allra första klockorna som jag köpte (innan mitt intresse tog fart). Jag kan tydligt se på den klockan vad det är jag gillar för modeller idag.
Vad andra tycker om mina klockor bekommer mig föga. Det är alltid kul med glada tillrop och komplimanger. Skulle någon få för sig att negativt kommentera en klocka som jag har på mig, avfärdar jag det som rent trams.
:):):)
 

Snake

Omega
Som många andra redan sagt, spara den och använd när du behöver en klocka du inte behöver vara rädd om. Att det inte är en "riktig" klocka är du ju redan medveten om Det är som med sneakers, de behövs också i garderoben - det är inte alltid Crocket and Jones passar (tro't eller ej).
 

Jrgen

Cartier
Jag har en invicta som många ser ner på, kan inte bry mig mindre.
Om jag inte ville ha den så skulle jag inte ha köpt den men det är min klocka jag jobbar i och den funkar bra så jag kör på den.
Gör som du vill inte som andra skulle gjort.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Varför fråga vad andra tycker ? Om du gillar den, behåll den och skit i vad andra tycker.
Jag bär klockor ur min samling hursomhelst, gör ingen skillnad mellan min 400 kronors Casio och min 'dyra' Rolex.
 

Lekman

Omega
Jag tycker du ska göra som du själv känner. Gillar du den så ska den såklart inte slängas. Om inte annat så kan det vara kul att titta tillbaka på i framtiden :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
En före detta kollega till mig har en GANT-"sub". Köpt efter lite lagom efterforskningar, han ville ha kvarts.
Det var en oväntat fin klocka då jag kollade lite på den, SEL, inget rassel i länken, dykförlängning som var "solidare" än på min Seiko Monster och såg överhuvudtaget bra ut i finish.

Sen ska man väl aldrig slänga något utifrån vad någon kan tycka om det?
 
Topp