• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är Gant klocka OK?

TompaC

Rolex
2-Faktor
Tycker dessa klockor är ok då de oftast leder till större missbruk ;) så länge du inte tänkt att samla på Gant...
 

Blackan

Breitling
Alltså, vad är det för fel på folk om man "Ser ner" på någon som bär en klocka av fel märke?
På detta forumet är det klart att folk är intresserade av klockor av en mängd olika faktorer och att Gant är en parfym/modeklocka råder det ju ingen tvivel om.

Generellt sett så tror jag snarare folk som inte hänger på detta forumet "tycker det är konstigt att köpa klockor som kostar så mycket pengar"
Så kort sagt: Går du på ett KS-event, ta inte på dig din Gant
Utöver dessa tror jag att gemene man på gatan eller på nattklubben skiter fullständigt i om du har en Rolex eller en Gant och inte har en aning om vad som ens är skillnaden.
Så spar för tusan din Gant o ha den på dig när du skall gå på krogen och ha en riktig fyllekväll och inte vet var du kommer vakna dagen efter

Nu var det ju längesen du startade tråden, har du kvar din Gant?
 

SkrivbordsdykarEric

Cartier
2-Faktor
Alltså, vad är det för fel på folk om man "Ser ner" på någon som bär en klocka av fel märke?
På detta forumet är det klart att folk är intresserade av klockor av en mängd olika faktorer och att Gant är en parfym/modeklocka råder det ju ingen tvivel om.

Generellt sett så tror jag snarare folk som inte hänger på detta forumet "tycker det är konstigt att köpa klockor som kostar så mycket pengar"
Så kort sagt: Går du på ett KS-event, ta inte på dig din Gant
Utöver dessa tror jag att gemene man på gatan eller på nattklubben skiter fullständigt i om du har en Rolex eller en Gant och inte har en aning om vad som ens är skillnaden.
Så spar för tusan din Gant o ha den på dig när du skall gå på krogen och ha en riktig fyllekväll och inte vet var du kommer vakna dagen efter

Nu var det ju längesen du startade tråden, har du kvar din Gant?

Min inställning är subjektiv. Innan jag blev klocknörd, var jag sk owg och hade en Omega Speedmaster mellan typ 91 och 99 sedan ingen klocka i typ 10 år och sedan en Oris TT1 diver mellan 2009 och 2016. Personligen så uppskattar jag kvalitet även om jag kan gilla en del funky saker. Parfymklockor, Modeklockor undantagna. Om Ganten inte har ett affektionsvärde så skulle jag göra mig av med den. Och istället kanske köpa något Microbrand som fylleur/beater.
 

Blackan

Breitling
Jag förstår :)
Jag själv skulle inte heller gå och köpa mig en Gant i dagsläget, men jag har en som jag fått av min flickvän och därför har ett affektionsvärde för klockan.
Hon vet idag att jag inte är så mycket för modeklockor, den är ganska så skön att ha när man skall gå på fest/nattklubb ( Sker inte alltför ofta)
Jag har diverse seiko och så vidare men inget dressur så när man går ut med skjorta/kavaj så blir det oftast Ganten då den passar den outfiten mer än en dykarklocka.

Jag förstår var du kommer ifrån, jag vet och uppskattar riktiga urmakare som gör kvalitetsur, men jag skulle inte se ner på en vän eller någon på stan som har en Gant-klocka på sig då jag vet att gemene man inte bryr sig om en klocka mer än att den ska se snygg ut och visa tiden.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
OT men man lär sig fortfarande nya klockbenämningar trots att man hållit på några år. För nåt år sen var det nattbeater och nu fylleur. Måste skaffa mig en större klocklåda :cool:
 

SkrivbordsdykarEric

Cartier
2-Faktor
OT men man lär sig fortfarande nya klockbenämningar trots att man hållit på några år. För nåt år sen var det nattbeater och nu fylleur. Måste skaffa mig en större klocklåda :cool:
Vet inte om det är ett vedertaget begrepp som jag snott eller om jag bara kom på det, jag bär alla mina klockor beroende på aktivitet och klädsel;).
Skulle dock inte bära något dyrbart för okulär besiktning i vissa länder, områden i Sverige. Sunt förnuft kommer man långt med.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Vad vill du själv? Om du vill spara och och ev även fortsätta använda den; gör det!
Om man är intresserad av finare bilar behöver man inte skrota volvon för det.
 
Senast ändrad:
Hej har precis börjat min "Riktiga" klockresa och gjort mig av med alla parfymklockor jag haft under mina år eftersom en ny klocka är påväg som jag förövrigt fick av @Model_Citizen
Dock har jag kvar en Gant och jag undrar vad ni säger om det? Är det accepterat här eller är det bara att kasta i soptunnan?
Har bytt till Natoband men har fortfarande kvar länken.
Detta är ingen klocka jag kommer använda super ofta utan den kommer mest att ligga hemma.
Så säg vad ni tycker tycker ni att det är skit så säger ni det:)
Gillar du den så kör hårt! Seiko har prisvärda instegsklockor
 

robinm85

Breitling
När jag blev intresserad av klockor sålde jag av alla liknande CK-klockor jag hade. Tappade väldigt snabbt sin charm :)
 
Topp