Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men om ngn kommer upp och bara är hotfull? Slå så jävla hårt du kan.
Det finns en undersökning som gjorts med kriminella, visserligen inte i Sverige, men tankesättet är nog väldigt likt. Flera kriminella fick titta på videoklipp på ett gångstråk. Under tiden som klippet gick och människor passerade i bild fick de kriminella säga vilka de skulle ge sig på och vilka de inte skulle ge sig på. Man kunde konstatera att män och kvinnor som gick med höjd blick, rak i ryggen (alfa om man vill kalla det så...) och uppmärksamma (dvs inte gick och tittade i mobilen) var personer dessa kriminella inte var särskilt intresserade att ge sig på. Kanske låter kliché men att vara alfa, vara uppmärksam etc. fungerar avskräckande. Man ska inte glömma att de flesta kriminella är fega, lata kräk som alltid går minsta motståndets väg.
En annan historia jag fick berättad för mig av en piketpolis i Malmö handlar faktiskt om hur den svenska mentaliteten faktiskt gör oss en otjänst. OBS! Denna historia handlar om den svenska mentaliteten och INTE om invandrare så inga kommentarer kring detta! De hade gripit ett gäng invandrarkillar som var misstänkta för en rad personrån. Alla offer var svenskar. Han hade frågat en av killarna om varför de bara gett sig på svenskar och då hade den misstänkta svarat "Därför att det är lättare. Svenska barn får höra från sina föräldrar att de alltid ska ge en hotfull person vad de vill ha. Inget är värt att bli skadas över etc." Och det stämmer. Vi fyller våra barn med den tanken att så fort ngn kommer och hotar dig så ska du ge dem vad de vill ha. För det är ju bara prylar. Är dina angripare beväpnade så köper jag det argumentet, har de kniv eller något annat så är det bättre att ge ifrån sig prylar absolut. Men om ngn kommer upp och bara är hotfull? Slå så jävla hårt du kan.
Känner du brottsoffret månne?
Det finns en undersökning som gjorts med kriminella, visserligen inte i Sverige, men tankesättet är nog väldigt likt. Flera kriminella fick titta på videoklipp på ett gångstråk. Under tiden som klippet gick och människor passerade i bild fick de kriminella säga vilka de skulle ge sig på och vilka de inte skulle ge sig på. Man kunde konstatera att män och kvinnor som gick med höjd blick, rak i ryggen (alfa om man vill kalla det så...) och uppmärksamma (dvs inte gick och tittade i mobilen) var personer dessa kriminella inte var särskilt intresserade att ge sig på. Kanske låter kliché men att vara alfa, vara uppmärksam etc. fungerar avskräckande. Man ska inte glömma att de flesta kriminella är fega, lata kräk som alltid går minsta motståndets väg.
En annan historia jag fick berättad för mig av en piketpolis i Malmö handlar faktiskt om hur den svenska mentaliteten faktiskt gör oss en otjänst. OBS! Denna historia handlar om den svenska mentaliteten och INTE om invandrare så inga kommentarer kring detta! De hade gripit ett gäng invandrarkillar som var misstänkta för en rad personrån. Alla offer var svenskar. Han hade frågat en av killarna om varför de bara gett sig på svenskar och då hade den misstänkta svarat "Därför att det är lättare. Svenska barn får höra från sina föräldrar att de alltid ska ge en hotfull person vad de vill ha. Inget är värt att bli skadas över etc." Och det stämmer. Vi fyller våra barn med den tanken att så fort ngn kommer och hotar dig så ska du ge dem vad de vill ha. För det är ju bara prylar. Är dina angripare beväpnade så köper jag det argumentet, har de kniv eller något annat så är det bättre att ge ifrån sig prylar absolut. Men om ngn kommer upp och bara är hotfull? Slå så jävla hårt du kan.
Vill inte vinna ett slagsmål mot rånare i min hemkvarter. Då blir det betydligt mer nervöst i fortsättningen, och troligtvis slutar det betydligt värre...
Vill inte vinna ett slagsmål mot rånare i min hemkvarter. Då blir det betydligt mer nervöst i fortsättningen, och troligtvis slutar det betydligt värre...
Flytta från 'Fubbick-Town' för faan....
Det bästa jag gjort!![]()
Enda självförsvarsmanövern man behöver..Pungspark.
Näe precis, klassas ju inte som rån xD
Bästa inlägget på länge! Pratar vi svensk mentalitet och kanske lite skitnödigthet så är passar ju förövrigt din friskrivning från rasism* ganska bra in
*OBS! Denna historia handlar om den svenska mentaliteten och INTE om invandrare så inga kommentarer kring detta!
Har sett någon video om det du pratar om angående kroppshållning och kroppspråk i övrigt. Tror att jag sett det i en dokumentär om en psykopat, återkommer om jag hittar!
"Jag, en psykopat", gick på SVT. Tror man kan se den på SVTplay fortfarande.. så jäkla bra och skrämmande på samma gång!
Har hört att det kan vara svårt att segregera sig från problemen då t.ex Rosengård ligger precis intill villaområdena.
Jag har rätt att knalla runt på öppen gata hur jag vill vart jag vill när jag vill.. rånförsök, och hot mjo några gånger men det får man ta när det finns smutsigt patrask i samhället som lever på att skada andra.. likadant får man givetvis tänka på vad som passar sig.. även fast man fan inte skall behöva rätta sig efter kriminella..
Det ær inga som helst problem. Bara att vælja en annan stadsdel att bosætta sig i. Limhamn, bunkeflo etc etc. Ska snart flytta ner till Malmø igen och jag længtar. Det ær en mycket fin stad, som har fått ett oførtjænt rykte.
Jo turning torso ska ju vara fint ett bra kvarter.![]()
Min väns vän...
Jävla svin!Hej,
Det var jag som blev rånad igår. Två jävlar kom bara & ryckte klockan från min arm. Innan jag han uppfatta det hela (pratade i telefon då) var klockan försvunnen.
Vore jättetacksam om ni kunde hålla utkik efter en Zenit El Primero ChronoMaster, Grand Date. Serienummer 243211, ref. 03.0240.4010. Två killar från... mellanöstern typ... som rånade mig.
Tack för hjälpen på förhand!
Jävla svin!