Enligt någon definition bör nog båda dessa passa in här, kul duo iaf!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så är det ju absolut, och jag nämnde Alpinisten redan i min ursprungspost.Jag tycker man dissade alpinisten alldeles för tidigt. Givetvis är inte sarb017 vintage, men konceptet med alpinister från Seiko började redan på 60-talet för att bli det självklara valet för japanska bergsbestigare. Sällan man ser vintage alpinister men de skulle definitivt kvala in här!
För djupare nörderier: https://thespringbar.com/blogs/guides/the-ultimate-seiko-alpinist-collectors-guide
Grattis till Kontikin, bra pris du fick den till! Min likadana (också relativt nyinskaffade) hälsarEnligt någon definition bör nog båda dessa passa in här, kul duo iaf!
Tackar! Din är ju i lite bättre skick än min, och riktigt bra med GF-länken dessutom!Grattis till Kontikin, bra pris du fick den till! Min likadana (också relativt nyinskaffade) hälsar
Ball! Har inte sett förr.Bumpar denna tråden, gillar verkligen denna ”kategori” och vill komplettera mitt inlägg ovan. Undrar om Nivada Antarctic kommer sticka iväg i pris någon gång? Super Antarctic är ju dock relativt ovanlig så betingar ett högre pris. (Stulen bild)
Vad är det för DS överst?När en grupp schweiziska klättrare år 1960 gjorde förstabestigningen av berget Dhaulagiri (8167m) i Himalaya så var det med Certinan DS-klockor, typ samtida med @eriksson850 's. Jag tycker det klart kvalar in dem i tråden.
http://forums.watchuseek.com/#/topics/2528450?page=1
Det är väl bara bra om något inte sticker iväg? Kul klocka, en sådan skulle man ju lätt kunna tänka sig.Bumpar denna tråden, gillar verkligen denna ”kategori” och vill komplettera mitt inlägg ovan. Undrar om Nivada Antarctic kommer sticka iväg i pris någon gång? Super Antarctic är ju dock relativt ovanlig så betingar ett högre pris. (Stulen bild)
Absolut är det så, spekulerar bara men inget jag önskar Har letat efter ett vettigt exemplar ett tag men har inte riktigt hittat precis en sån som jag vill ha (eller fått tummen ur...)Det är väl bara bra om något inte sticker iväg? Kul klocka, en sådan skulle man ju lätt kunna tänka sig.
Jag vet inte, den kom från (klätter-)länken jag bifogade. @Martin Lovasz @Fadershan @eriksson850 kanske kan svara?Vad är det för DS överst?
Ingen aning, men trevlig poleroutertavla jag aldrig sett.Jag vet inte, den kom från länken jag bifogade. @Martin Lovasz @Fadershan @eriksson850 kanske kan svara?
Bra trådlyft, men du hade väl kunnat bjussa på en bild i alla fall...Så ledsamt att en så fin tråd fallit i glömska.
Jamen självklart!Bra trådlyft, men du hade väl kunnat bjussa på en bild i alla fall...
Så du menar att din Enicar fick följa med på din expedition?! Imponerande Berätta gärna mer!Hittade nyss den här tråden och känner att den Schweiziska expeditionen 1956 ledd av Albert Eggler för att bestiga Everest och bli först med att bestiga tvillingtoppen Lhotse behöver lite uppmärksamhet.
Enicar "sponsrade" expeditionen genom att utrusta den med Enicar Seapearl, som efter den lyckade bestigningen kom att byta namn till Enicar Sherpa.
Mitt ex har en mix av beteckningar; Enicar Ultrasonic Sherpa Dive Automatic - transitional?
Hur som helst en favorit efter mitt försök förra året att bli äldst i världen att bestiga Lhotse 8515m - vilket stannade vid ca 7500m
Intressant det visste jag inte. Jag har alltid undrat med. Varför krånglar Enicar till så det så med Sherpas Seapearl och senare med SherpaSå du menar att din Enicar fick följa med på din expedition?! Imponerande Berätta gärna mer!