Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tji fick du för att du för att återuppliva klockintresset med Panerai![]()
![]()
Hyfsat jämnt skägg mellan PAM422 och PAM372, bar 422 i princip konstant tills jag köpte 372 och sålde 422. Nu sitter 372 i nästan alltid på och har i nästan förstört mitt klockintresse.
Iom att denna tråd nu är en tradition så får du chansen att visa upp 2019 års favorit!Har köpt och sålt massor under 2018 men den som jag tror fick mest handledstid var min BB36. Numera såld.
![]()
2019 så misstänker jag att min DJ 16200 och kommande GS sbgn003 kommer slåss om pallplatsen. Återstår att se om ett år![]()
Shit vilken bra bild, det är dessutom en mycket fin klocka, finns den kvar?Definitivt min Rolex Yacht-Master 116621.
![]()
Shit vilken bra bild, det är dessutom en mycket fin klocka, finns den kvar?
Excelarket säger 216570 med 78ggr på handleden under 2018 (inte så illa då jag hade den ett halvår ungefär)
![]()
Mest burna (antal dagar ägd/antal dagar buren) blir pam372 som bara vilat en dag sen den anlände för en knapp månad sedan.
![]()
Ju mer man vet.... Gäller ju att hålla koll vad som bärsBåde skrämmande och imponerande struktur/statistik på användandet måste sägas
Å andra sidan har jag haft en kollega som på samma sätt räknat ut vad hans skjortor kostar per användning (inklusive kemtvätt) så varför inte![]()
Ju mer man vet.... Gäller ju att hålla koll vad som bärs
Finns lite mer info här och nån sida framåt: https://klocksnack.se/threads/du-vet-att-du-är-en-klocknörd-när.76858/#post-1936866
Den är fan inte dum den där.. ungen verkar gilla den också, kanske sitter och drömmer om en fin examenspresent redan nuUtan tvekan 116619LB, har i princip inte använt något annat.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Just så! Kvoten buren/ägd är ju väldigt intressant information. Har du även koll på hur användningsdagarna är fördelade över tid? Tänker att en bra klocka har en stabil kvot på sikt, medan flertalet sjunker fort...Excelarket säger 216570 med 78ggr på handleden under 2018 (inte så illa då jag hade den ett halvår ungefär)
![]()
Mest burna (antal dagar ägd/antal dagar buren) blir pam372 som bara vilat en dag sen den anlände för en knapp månad sedan.
![]()