• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Året som gått. Klockan som bars mest under 2018

Back

Vacheron
2-Faktor
För att något ska bli en tradition så måste det nog i alla fall göras två gånger. Så för att detta ska bli en årlig tradition så blir detta nu andra gången och därmed en tradition.

För min del så blev det min Tudor Heritage Chrono Black. Tråkig variation från förra året, men mycket har fått prioriteras framför klockköp och när Vanguard Straps kom med sina gummin så har den knappt fått vara på något annat. Fantastiskt bra helt enkelt!
C3381109-5138-4895-9877-0F468905C4D8.jpeg


Vad är då den klocka som ni själva främst burit under 2018? Man får bara välja en.

GOTT NYTT ÅR på er alla!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Trots försök att hitta en ersättare så har det blivit denna Explorer. Jag brottas konstant med storleken, proportionerna, att det inte går att sätta den på något annat än länk egentligen. Fast det här natot är rätt kul ändå.
Det värsta är väl egentligen att jag inte har, eller haft, några starka känslor för den.
Den är dock så bra på alla små saker att den ändå är kvar och bärs mest. Det och det faktum att jag köpte den ny gör att jag drar mig från att sälja den, och absolut inte innan jag har en värdig ersättare. Jag skulle också ljuga om jag påstod att jag inte tycker det är lite kul att ha åtminstone en Rolex.
Vi får om något kan ta över positionen som förstaval 2019, kanske blir det en äldre Explorer, GS SBGN005 eller något annat.
The search goes on.
IMG_20181108_182114.jpg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Speedmastern lämnade knappt handleden sen den köptes i april. Två månader under hösten var den iväg för garantiåtgärd vilket innebär att jag hade tillgång till den ungefär ett halvår. Ändå överlägset mest frekventa handledskompis under året. Drygt 150 dagar.
Edit: dassig bild. Byter till en annan
IMG_20180704_153404592.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20180504_063747008_HDR.jpg
    IMG_20180504_063747008_HDR.jpg
    181.5 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Topp