• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årets roligaste klockvecka och nyheter 2021. Samlingstråd.

Espresso

Cartier
Hermes var inte nöjda med enbart sin H08 lansering, som ju verkligen blivit en snackis här. De har även lanserat en limiterad Métiers d'Art, eller en klocka med exceptionell gravering på. Hodinkee har en rätt intressant intervju om hur klockan skapades. Dels är ju processen i sak fascinerande, men valet av motiv verkar bygga på en skarf designad av Daiske Nomura, en japansk illustratör.

Design är ju alltid klurigt, jag skrev nyligen i AP tråden om den avsaknad av finess jag ser i deras Marvelsatsning, visst hantverket är nog, bra men, nja det blir inte mycket av det ändå. Den här klockan å andra sidan, tycker jag lever mycket bättre i sin helhet. Hade jag lagt norr om 1 miljon, nja, men sådana teoretiska problem har jag ju förmånen att slippa fundera kring, så nöjer mig med att konstatera att de släppt en klocka jag uppskattade.

SlimdHermesCestlafete1ClaudeJoray.jpg
 

Hipshot

Omega

acce1999

Patek
2-Faktor
IWC Ease-X Change System verkar smutt.
Som Garmins quickfit-system. Jag byter band på min Marq nästan varje dag. Silikon för träning, läder eller titan annars. En helt annan typ av klocka förstås. Funkar med vanliga 22mm breda band också. Har sett en liknande lösning på Panerai också. Väldigt fiffigt.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Fortsätter med ett annat favoritmärke med lite udda fåglar, den här gången H Moser & Cie. Bland deras nya släpp kommer "Pioneer mega cool", ett begrepp som kommer från H Moser själva. De har ju alltid gillat att gå lite utanför ramarna, den här gången är det väl del i namnet med. Klockorna är bra mycket sommarkänsla (kanske lite 80 tal med?) Det tråkiga med klockorna är väl framförallt storlek, 42,8mm känns hyggligt stort i det här fallet. Med eller utan tourbillon.

PioneerCentreSecondsMEGACool_3200-1214_Lifestyle_01.jpg
HMoser_3804-1205_Pioneer_Tourbillon_MegaCool_Lifestyle_pressA4.jpg
Oj vilken fel storlek. Tur att dom kompenserade med gräslig färg...
 
Topp