• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årsklocka 1989

RDFG

Cartier
ansluter mig till 1989-klubben och sållar mig även till de som förbannar dagen då vitguldsindex infördes :mad:
 

MERL

Omega
Ägaren har gillat att duscha helt enkelt. Sånt lägger folk pengar på också...kanske i vetskapen om att man får ut 90 lök av rollen när man nöjt sig efter 25 år av timmeslånga dagliga dusch-sessioner?!
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
En hel del fukt ja :D haha, men vissa betalar premium för sånt??
Ja det finns ju det...Fast jag tycker det ser kackigt ut på blanka tavlor:)
Varför kallar dem klockan för Snake???
http://www.tempusorologi.it/prod/192-rolex_sea_dweller_referenza_16660_snake.php
Dem verkar ha en heeeel del fina klockor på lager fyfan, flera Stella DDs och UAE DD osv
Tror det är för att tavlan påminner om ett ormskinn...
 

meuller

Omega
Vill gärna höra mer kring dina positiva upplevelser? Hur står 5513 mot andra sub-modeller?

5513 is the SUB! Den klassiska modellen som tillverkats lägst av alla rolexmodeller om jag inte minns fel.
Länken är ju lite rassligare, boetten känns inte lika klumpig, sen gillar jag tavlan utan datum, och plexit :). max har skrivit en förträfflig redogörelse för 5513 genom historien, på vintage-delen.
 
Topp