• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikt om: AP 15189 Pictet & Cie

JesperO

Rolex
Jag menar tapisserie på tavlorna. Har dom ändrat storleken över tid?

aha, bra namn på det :)
har faktiskt ingen aning, men gissar att de är lite tydligare på 153 ref och framåt.. kan ju vara att de äldre ref är äldre och/eller mindre tavlor...
Så utan att veta säkert så skulle jag nog hålla med dig.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Tärningen är kastad.

De äldre klockorna har de mindre "fyrkanterna" och jag vill ha stora krispiga. Så...men den lilla kassan jag har fick jag välja mellan kort index med stora fykanter eller lång index och små fyrkanter. Bestämde mig för att köra med stål/vit tavla/stora fyrkanter på läderarmband på ett komplett sett. Kanske inte den creddigaste RO men mest estetiskt tilltalande för mig och bra komplement till bef klockor. . :)

Det blev en mint condition full set 15189.
Tack till alla som gett bra input och gjorde att valet av klocka var lite mer genomtänkt.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Tärningen är kastad.

De äldre klockorna har de mindre "fyrkanterna" och jag vill ha stora krispiga. Så...men den lilla kassan jag har fick jag välja mellan kort index med stora fykanter eller lång index och små fyrkanter. Bestämde mig för att köra med stål/vit tavla/stora fyrkanter på läderarmband på ett komplett sett. Kanske inte den creddigaste RO men mest estetiskt tilltalande för mig och bra komplement till bef klockor. . :)

Det blev en mint condition full set 15189.
Tack till alla som gett bra input och gjorde att valet av klocka var lite mer genomtänkt.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

What? Redan levererad? Grattis!
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Vad är det för VC du beställt?
En VC OS Dual Time med svart tavla. Är faktiskt otroligt kär i den länken. Första AP kärleken var en ROO Safari, med hornback men är ingen chrono guy och kan inte bära upp en ROO. Men det är lite förklaring till varför denna AP är rätt för mig. :) Btw..vart köper jag nya straps till nya AP:n?
 
Senast ändrad:

JesperO

Rolex
En VC OS Dual Time med svart tavla. Är faktiskt otroligt kär i den länken. Första AP kärleken var en ROO Safari, med hornback men är ingen chrono guy och kan inte bära upp en ROO. Men det är lite förklaring till varför denna AP är rätt för mig. :) Btw..vart köper jag nya straps till nya AP:n?

Grattis till valet... grymt att du är nöjd!
apbands.com har väl straps till AP.. ingen egen erfarenhet men säkert andra - har för mig att @vaniljglass köpte straps en gång i tiden för sin 153... han kan säkert hinta vart man vänder sig.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Grattis till valet... grymt att du är nöjd!
apbands.com har väl straps till AP.. ingen egen erfarenhet men säkert andra - har för mig att @vaniljglass köpte straps en gång i tiden för sin 153... han kan säkert hinta vart man vänder sig.
Tack för tipset, skall kolla där. Och tack för bra input i övrigt, även om jag gick min egen väg och följde min smak var det bra att få tydliga variabler att fundera över. :)
 
Topp