• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Åsikter angående Victorinox

image.jpeg

Denna är frän. Annars njet.
Fast lite jobbigt om man måste använda paracord-armbandet som fiskelina, då står man där med ett fickur i skogen, lagom praktiskt... :rolleyes:

Är det möjligen någon med en Dive master på länk som kan säga om den är 22-20 eller 22-18?!?
Har googlat mig tokig och nu måste jag bara veta :banghead:

Köpte min 3e Victorinox idag Maverick chrono 241689.
Har bara gott att säga om Victorinox.

Bilagor

• IMG_2499.JPG
    IMG_2499.JPG
    102.4 KB · Visningar: 148
  • IMG_2449.JPG
    IMG_2449.JPG
    83.1 KB · Visningar: 141
Själv har jag nyss fått upp ögonen för denna. (skamlöst stulen bild)
71Jk+NUHpGL._UY700_.jpg

Men ni vet hur det är man velar något djävulskt.För mig mellan denna, certina ds1, Longines conquest (quartz) eller spara pengarna och sikta högre. Hur är andrahandsvärdet på Vicorinox och är dom svåra att flippa?

Är man på jakt efter en tokbillig beater med kvalité så är ett tips att leta efter tidiga Victorinox från tiden innan dom skrev ut sitt namn på tavlan. Från början hette dom helt enkelt bara Swiss Army Brand och på tavlorna står det bara Swiss Army. Grejen är den att marknaden är överfull med usla kinesiska klockor som heter just Swiss Army (gissar att det är därför Victorinox ändrade namn, det gick nog inte att skydda namnet Swiss Army) och det gör att man kan hitta riktiga Swiss Army för små pengar på tex eBay. Det man skall hålla utkik efter för att få en riktig är att det står Swiss Made längst ner på tavlan och Swiss Army Brand på baklocket.

Så här ser första modellen av Victorinox ut, den kallas helt enkelt "The Original" och släpptes i slutet av 80-talet men gjordes i många år efter det.
SwissArmyVit.jpg

Här är en svart modell som har en rejäl kvalitetskänsla som jag köpte på eBay för pizzapengar.
SwissArmySvart.jpg

Här är en lite udda variant utan både Victorinox och Swiss Army på tavlan men med Victorinox på baklocket.
Victorinox.jpg

Nu finns kompositInox både hos Globen, Fältöversten och hos Klockmaster Hansson (Frölunda torg).

Kul att se i denna tråd att det är så många som delar vår åsikt att Victorinox är riktigt stryktåliga klockor till relativt liten peng! Vill passa på att tipsa om vår kampanj som enbart pågår tom söndag där vi håller extremt låga priser på hela vårt Victorinox-sortiment:

Victorinox-Kampanj!
Fram tom 2017-04-09 har vi ännu lägre priser på alla Victorinox-modeller. Vår 125%-iga prisgaranti gäller alltid på alla nya klockor, men denna vecka har vi pressat priserna ytterligare! Som vanligt så finns alla klockor i lager för blixtsnabb, gratis leverans! Vi erbjuder också avbetalning samt avgiftsfri fakturabetalning via Klarna. Givetvis ingår 14 dagars ångerrätt och 2 års garanti på alla nya klockor!

Direktlänk till våra Victorinoxklockor:
https://www.regawatches.com/sv/varumarken/victorinox/

Om ni har några frågor så kontakta oss gärna via vår livechat på hemsidan!

Exempel på klocka från kampanjen:
Victorinox Maverick GS Chronograph - 241432
Svenskt listpris: 6.600:-
Kampanjpris: 3.751:-
En rejäl och snygg sportkronograf med diameter på 43 mm. Kronograf med tavla för 1/10-dels sekunder samt funktion för mellantid.

111155252-origpic-f0b225.jpg

Vet inte om detta är rätt forum men jag testar.
Har en Victorinox !.N.O.X med gummi,var kan man köpa länk till den,förutom från återförsäljare.

Kan nog hålla med om det,alternativet är ett vitt gummi,jag har den med blå tavla.

Jag har allt sett den,men den är 21mm,jag behöver 22mm,men tack ändå!

Tillbaka
Topp