• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Rolex Milgauss?

0985405E-EB16-44FD-81E3-647562901B5A.jpeg


Funkar till det mesta. Har rätt smala handleder men alltid tyckt den är bekväm ändå. Älskar hur den svarta matta tavlan ibland nästan är ljusgrå. Sekundvisaren är en älska eller hata, men helt ärligt så slutar man tänka på den efter ett tag. Som @Davvan sa, ser man en blir man glad. Men man ser dom sällan, eftersom det är långt från en dussinklocka. Med tanke på hur konservativa Rolex är (bortsett från vissa steven tyler-varianter) så tycker jag det är en kul och avvägd variant. Störde mig mer mer på nya air-kingen som jag tyckte var omotiverad färgfest. Vi får se om milgaussen får en uppdatering i år - varje år ligger den ju pyrt till enligt förståsigpåarna.
 
Jag hade en men sålde. Jag gillade allt med den förutom hur den kändes på handleden. Det var inte tyngden (har en ploprof) eller storleken. Den är helt enkelt skum. Om jag sätter på en femsiffrig sub eller daytona så känns det ”rätt”. När jag bar Milgauss fick jag hela tiden intala mig att den kändes OK.
 
Jag hade en men sålde. Jag gillade allt med den förutom hur den kändes på handleden. Det var inte tyngden (har en ploprof) eller storleken. Den är helt enkelt skum. Om jag sätter på en femsiffrig sub eller daytona så känns det ”rätt”. När jag bar Milgauss fick jag hela tiden intala mig att den kändes OK.
Den kan kännas lite obalanserad...ish. Kan det vara den inre "buren" som gör att den känns lite topptung?
 
Den kan kännas lite obalanserad...ish. Kan det vara den inre "buren" som gör att den känns lite topptung?
Det kan du nog ha rätt i. För något är det som gör att den inte känns harmonisk på min handled. Vilket är synd, för jag gillade den annorlunda stilen. Jag hade en Z-blue och den var speciell.
 
Älskar den! I synnerhet sekundvisaren. Vet att watchfinder gjort en video om att det är Rolex ”sämsta” modell men jag håller inte med!

Hodinkee har redan börjat marknadsföra den som en framtida klassiker. Jag är själv inte lika säker, men skulle jag investera så tror jag att den blå eller den vita ligger bäst till.

491BB638-14B6-44C9-BD91-724D7F4CEB6B.jpeg
 
Hodinkee har redan börjat marknadsföra den som en framtida klassiker. Jag är själv inte lika säker, men skulle jag investera så tror jag att den blå eller den vita ligger bäst till.

491BB638-14B6-44C9-BD91-724D7F4CEB6B.jpeg
Hade inte koll på att de slutar tillverka den? Verkar vara en hata eller älska klocka, så kanske dags att köpa en snart.
 
Jodå, jag gillar den fortfarande (efter snart 1,5 år) även om den inte används alltför ofta då jag fortfarande har svårt att få den att lira med mkt ☺️🤷🏻‍♂️
Men när den åker på så är den härlig att bära. Skön tyngd o lagom diskret 😉
 

Bilagor

  • IMG_8304.jpeg
    IMG_8304.jpeg
    706.7 KB · Visningar: 8
  • IMG_8307.jpeg
    IMG_8307.jpeg
    261.9 KB · Visningar: 8
Haft alla moderna varianter; svart, vit, svart med grönt glas, blå med grönt glas.
Grym tool watch (som urspr togs fram för elektriker/ingengörer) med bra balanserad tyngd.
Tyvärr lite dyr numera, tidigare kunde man hitta den rätt prisvärt i Hongkong.
 
Tillbaka
Topp