ScubaKing
Guld
Snyggast i vitt men har lite svårt för färgen på indexen samt sekundvisarens utformning. Den gröna glaskanten är däremot underbar.
Är inte det typ allt som skiljer den får en vanlig Oyster??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggast i vitt men har lite svårt för färgen på indexen samt sekundvisarens utformning. Den gröna glaskanten är däremot underbar.
Har ganska smala handleder och får den inte att lira, men fasiken vad snygg den är. Om den kom i 37-39 hade jag inte tvekat en sekund.50 shades of blågrön
Ja, den är snygg som attan, men den åker tillbaka i klocklådan nästan varje morgon, då den är knepig att matcha med många plagg tycker jagHar ganska smala handleder och får den inte att lira, men fasiken vad snygg den är. Om den kom i 37-39 hade jag inte tvekat en sekund.
Skulle bara köra på. Skit i matchningen det är ju en del av charmen med den i min meningJa, den är snygg som attan, men den åker tillbaka i klocklådan nästan varje morgon, då den är knepig att matcha med många plagg tycker jag
Eller så är det jag som krånglar till det
Du krånglar till det. Bar mina till allt.Ja, den är snygg som attan, men den åker tillbaka i klocklådan nästan varje morgon, då den är knepig att matcha med många plagg tycker jag
Ja, den är snygg som attan, men den åker tillbaka i klocklådan nästan varje morgon, då den är knepig att matcha med många plagg tycker jag
Du krånglar till det. Bar mina till allt.
Är med @Fixxxer, ska bäras till precis allt
Så 1 mm är dealbreaker?Har ganska smala handleder och får den inte att lira, men fasiken vad snygg den är. Om den kom i 37-39 hade jag inte tvekat en sekund.
Nja egentligen inte på boetten. Men l2l får gärna gå ned 1-3mm för att den ska kännas bra.Så 1 mm är dealbreaker?
Jag har tittat på den här och jag måste tyvärr säga det som här redan har sagts. Den är tung, svår att passa med olika situationer som middagar eller kläder och sist men inte minst så gör sekundvisaren hela klockan till något som ser ut att komma från Buttericks eller liknande. Rolex borde fokusera på att tillverka fler Oysters och Datejust så folk kan köpa dessa ur för jag antar att det är dessa folk egentligen vill ha då de köper en Milgauss.
I mina ögon en "eye sort". I avvaktan på en Oyster eller en Datejust så finns det fina Omegor som enkelt knuffar Milgauss åt sidan i kvalité och utseende.
Jo, så är det ju som oftast att skönheten ligger i betraktarens ögon, men enligt mig känns hela konceptet mer som en ploj. Rolex tillverkar lyxiga och mycket uppskattade ur och det förefaller som om att de vill att de skall vara så. Milgauss känns som ett hittepå jämfört med deras övriga modeller... enligt mig och jag är inte alla.Nja, det var lite hårda ord. Även om jag tycker den kan vara lite svår att matcha med outfits, så när den väl gör det så är den grymt fin att ha på handleden. Tung? Inte mer än min Omega Seamaster 300M, som är betydligt tyngre och klumpigare. Visaren är en detalj som inte gillas av alla, men å andra sidan troligtvis uppskattas av den som använder den (vad betraktaren anser är oväsentligt). Ungarna tycker iaf jag e coolast i stan när jag har klockan på
JagVem är så osäker så man måste matcha dinkan med dagens outfit…….låter skört tycker jag…..
Jooo men visst ligger det ett intresse i det. Klockan är ju mannens smycke. Det blir ju som att passa skorna mot resten ens utstyrsel. Blir det skevt så lyser det igenom tämligen gravt.Vem är så osäker så man måste matcha dinkan med dagens outfit…….låter skört tycker jag…..
Som sagt…..hoppas du klär dig fint dåJooo men visst ligger det ett intresse i det. Klockan är ju mannens smycke. Det blir ju som att passa skorna mot resten ens utstyrsel. Blir det skevt så lyser det igenom tämligen gravt.
Instämmer till fullo. Letar gärna fram en ny vit till sommaren.Som sagt…..hoppas du klär dig fint då
Milgauss är en grym klocka, ett statement en DJ eller Oyster aldrig lever upp till. Visst kan bolten kännas lite lökig, men den hör till och man märker den knappt efter ett tag. Lite topptung i början, men väldigt bekväm….när man för ovanlighetens skull ser en på stan…..vet man att bäraren vet……en DJ är mer som att springa på en K brunn…man blir glad!
Helt rätt! Gummistövlar, grov dykare på gummiband och Yankees-keps till kostymen och Cartier Tank för fisketuren - för man kan ju inte vara en skör jävel som anpassar sig…Vem är så osäker så man måste matcha dinkan med dagens outfit…….låter skört tycker jag…..
Ja men gör jag... gärna kavaj och slips med mera och där ser jag inte mycket plats åt en dylik rova. Kanske för den något mer poppiga kundkretsen förvissoSom sagt…..hoppas du klär dig fint då
Milgauss är en grym klocka, ett statement en DJ eller Oyster aldrig lever upp till. Visst kan bolten kännas lite lökig, men den hör till och man märker den knappt efter ett tag. Lite topptung i början, men väldigt bekväm….när man för ovanlighetens skull ser en på stan…..vet man att bäraren vet……en DJ är mer som att springa på en K brunn…man blir glad!
Ja inte fan kör man navelhöga chinos….kofta…..loafers med tofs…och en Milgauss…...Helt rätt! Gummistövlar, grov dykare på gummiband och Yankees-keps till kostymen och Cartier Tank för fisketuren - för man kan ju inte vara en skör jävel som anpassar sig…
Min mor sportade en DJ i 36 mm…..klädde henne….Ja men gör jag... gärna kavaj och slips med mera och där ser jag inte mycket plats åt en dylik rova. Kanske för den något mer poppiga kundkretsen förvisso
Det köper jag eftersom en Datejust är just en lagom sportig vardaglig (lyxigare) klocka... sitter som smäck med pikéskjorta eller lite uppkavlat. För all del. Men likväl till t-shirt och liknande... dock inte till luvtröja där passar nog Milgaussen bättre?Min mor sportade en DJ i 36 mm…..klädde henne….
Den passar till allt….speciellt om den är mattpolerad så man slipper blinget. Får väl villigt erkänna att jag efter inköp jagade en sekundvisare som var mer lik den på 1019, men hittade ingen ….Det köper jag eftersom en Datejust är just en lagom sportig vardaglig (lyxigare) klocka... sitter som smäck med pikéskjorta eller lite uppkavlat. För all del. Men likväl till t-shirt och liknande... dock inte till luvtröja där passar nog Milgaussen bättre?
Det är säkert en skön rova som har sina följare men vi får nog vara överens om att vi inte delar åsikt. Det är framförallt sekundvisare som dränker helhetsintrycket i mina ögon...De kunde ju lika gärna ha monterat något lite mer neutralt och pang så hade detta likväl varit en grym klocka. SäkerligenDen passar till allt….speciellt om den är mattpolerad så man slipper blinget. Får väl villigt erkänna att jag efter inköp jagade en sekundvisare som var mer lik den på 1019, men hittade ingen ….
Smaken är som baken…mestadels brun!Det är säkert en skön rova som har sina följare men vi får nog vara överens om att vi inte delar åsikt. Det är framförallt sekundvisare som dränker helhetsintrycket i mina ögon...De kunde ju lika gärna ha monterat något lite mer neutralt och pang så hade detta likväl varit en grym klocka. Säkerligen
Haha kanske det. Jag är inget superfan av Datejusten heller förvisso. När vi pratar denna typ av vardaglig sportklocka utan komplikationer föredrar jag min Omega Globemaster och DEN finns det åsikter om vad jag vetSmaken är som baken…mestadels brun!
Tror iofs grabbarna borta i DJ tråden håller med dig i allt väsentligt…..
Dont get me started……Haha kanske det. Jag är inget superfan av Datejusten heller förvisso. När vi pratar denna typ av vardaglig sportklocka utan komplikationer föredrar jag min Omega Globemaster och DEN finns det åsikter om vad jag vet
Exakt. Vi har alla våra svagheterDont get me started……