Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Upplevde du den ringa vikten som en fördel?Ägde en i ett år och var väldigt nöjd med allt. I min mening det absolut bästa handsettet på samtliga Seiko-dykare. Använde den själv som sportklocka, dykarförlängingen gjorde den perfekt att ha utanpå skidjackan.
Sålde den eftersom jag tyckte jag hade för många svarta dykare, ångrar mig något men inte alltför mycket.
Inte riktigt guld, om det var det som var frågan.Wow, riktigt cool, är det guldvisare?
Guldton skulle det kanske varitInte riktigt guld, om det var det som var frågan.
Guldton skulle det kanske varit![]()
Hur upplever du vikten? Känns det konstigt jmf med stål?Korrekt, lite om klockan här: https://monochrome-watches.com/seik...spb057j-thailand-limited-edition-specs-price/
Titan är fett! IOM att jag låtsas köra ultralight var vikten faktiskt en parameter även om länken är lite rasslig, jävligt onödigt att lägga dyra pengar på snorlätta linpaket om man ska släpa på 150 gram stålklocka på länk.Upplevde du den ringa vikten som en fördel?
Hur upplever du vikten? Känns det konstigt jmf med stål?
Jag brukade hata titan men på nyare stora klockor är det underbart. Har idag 4st titanklockor varav 3st är seikos.Hur upplever du vikten? Känns det konstigt jmf med stål?
Seiko är ju duktiga på att få till polering av titan. Är det märkbar skillnad i nyans jmf stål? Gillar inte när titanen blir så där grått och tråkigt.Har haft min i snart 2år och är jättenöjd med den. Superskön på både länk, gummi och nato.![]()
SEIKO har ju Diashield på alla moderna titanmodeller förutom GS vilka har ett ljusare titan. Diashield gör att färgen håller sig ganska lik stål i färg så titanklockor från SEIKO är märkbart ljusare än titanklockor från exempelvis Breitling.Seiko är ju duktiga på att få till polering av titan. Är det märkbar skillnad i nyans jmf stål? Gillar inte när titanen blir så där grått och tråkigt.
Ping @Essen också.
Tack för svarSEIKO har ju Diashield på alla moderna titanmodeller förutom GS vilka har ett ljusare titan. Diashield gör att färgen håller sig ganska lik stål i färg så titanklockor från SEIKO är märkbart ljusare än titanklockor från exempelvis Breitling.
Jag tycker dock att det kan skilja sig lite mellan olika modeller, kanske är hjärnan som spökar.
Jag har inget vetenskapligt svar, men jag tycker absolut inte att färgen är grå eller tråkig, hade jag inte vetat om att det var titan utan endast sett den hade jag trott att det var stål...Seiko är ju duktiga på att få till polering av titan. Är det märkbar skillnad i nyans jmf stål? Gillar inte när titanen blir så där grått och tråkigt.
Ping @Essen också.
Hade också hört att länken var sisådär så jag gick på den med gummit som är helt ok faktiskt. Letar fortfarande efter "det perfekta" armbandet till den men jag tror jag kommit rätt nära med ett nato av bättre kvalitet.Gillar min skarp . Men länken suger tycker jag.
Superfin!Gillar min även om den inte används lika ofta längre. Kör den på nästan uteslutande på nato.![]()
Tack! Den är bra. Skulle bara haft lite mer nato-band till den.Superfin!