• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Återköpstråden

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ja du den där frågan kan vara lika klurig som individuell att svara på.
För egen del så glömmer jag ofta bort vad anledningen var till separationen.
Brukar tendera att romantisera upplevelsen i efterhand.
Var den inte rätt bra ändå är tankar som kommer upp och borde man inte ge den en till chans.

Men visst som du är inne på, ibland kanske man borde låta dom ligga till sig och marinera en längre stund.

Funderar att slå till på en Tudor Ranger igen för andra gången gillt.
Kanske blir det chans till romans eller så blir det en kort fling.
Min gissning är att det troligtvis blir som en sommarkatt även denna gång ☺️
Precis som @Cosmo nämnde så är det ganska individuellt. I mitt fall med Tudors så blev det en del romantiserande omkring dem. Inte bara hur de var att äga med även lite historik och annat som omger dem.

Upplever fortfarande den blå BB58:an som en av deras bästa släpp någonsin. Men det hamnar på små design delar och avsaknad av t-fit som gör att jag inte gillar den. Egentligen precis samma orsaker till att jag sålde de tre andra 😅.
 
Ja du den där frågan kan vara lika klurig som individuell att svara på.
För egen del så glömmer jag ofta bort vad anledningen var till separationen.
Brukar tendera att romantisera upplevelsen i efterhand.
Var den inte rätt bra ändå är tankar som kommer upp och borde man inte ge den en till chans.

Men visst som du är inne på, ibland kanske man borde låta dom ligga till sig och marinera en längre stund.

Funderar att slå till på en Tudor Ranger igen för andra gången gillt.
Kanske blir det chans till romans eller så blir det en kort fling.
Min gissning är att det troligtvis blir som en sommarkatt även denna gång ☺️

Precis som @Cosmo nämnde så är det ganska individuellt. I mitt fall med Tudors så blev det en del romantiserande omkring dem. Inte bara hur de var att äga med även lite historik och annat som omger dem.

Upplever fortfarande den blå BB58:an som en av deras bästa släpp någonsin. Men det hamnar på små design delar och avsaknad av t-fit som gör att jag inte gillar den. Egentligen precis samma orsaker till att jag sålde de tre andra 😅.

Det intressanta är att ni till skillnad från mig är flippare. Trodde jag.
Jag kan ha en sjuklig tendens till att anknyta till objekt på ett känslomässigt plan (för att vara tydlig så är jag ingen hoarder på långa vägar).
Jag försvarar det med att kalla mig själv materialist i ordets rätta bemärkelse.
Men min bild av flippare har hela tiden varit att de är sökare, att de vill åt nästa kick som de hoppas är starkare än den förra.
Var placerar ni er i detta?
Har någon i den här tråden pratat med sin terapeut om sitt beteende?
 
Senast ändrad:

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Det intressanta är att ni till skillnad från mig är flippare. Trodde jag.
Jag kan ha en sjuklig tendens till att anknyta till objekt på ett känslomässigt plan (för att vara tydlig så är jag ingen hotades på långa vägar).
Jag försvarar det med att kalla mig själv materialist i ordets rätta bemärkelse.
Men min bild av flippare har hela tiden varit att de är sökare, att de vill åt nästa kick som de hoppas är starkare än den förra.
Var placerar ni er i detta?
Har någon i den här tråden pratat med sin terapeut om sitt beteende?
Känner inte alls igen mig i beskrivningen. 🤷🏻‍♂️

Det är snarare att hitta känslan i att klockan fungerar på ett personligt plan. Lite som man väljer en kostym eller ett par skor. Är mer intresserad av OWG/GADA. Trivs för närvarande bra med att nästan enbart kört min 16570 sedan inköpet 2023. 😉
DO01018846.jpeg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Känner inte alls igen mig i beskrivningen. 🤷🏻‍♂️

Det är snarare att hitta känslan i att klockan fungerar på ett personligt plan. Lite som man väljer en kostym eller ett par skor. Är mer intresserad av OWG/GADA. Trivs för närvarande bra med att nästan enbart kört min 16570 sedan inköpet 2023. 😉
DO01018846.jpeg
Jävligt snygg klocka det där! 16570 är en modell man bara säljer en gång. Sen köper man tillbaka den och sen sitter den där i samlingen som den aldrig har gjort nåt annat.
 
Senast ändrad:

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jävligt snygg klocka det där! 16570 är en modell man bara säljer en gång. Sen köper man tillbaka den och sen sitter den där i samlingen som den aldrig har gjort nåt annat.
Helt enig! I den mån Eldkvarn brinner eller Ryssen kommer så är det denna som kommer med. Har stundtals funderat på att byta den mot en 16710 men insett att jag skulle ångra mig direkt. Eller @Limeee ? 😉
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Just nu äger jag två klockor jag ägt tidigare, exakta exemplar alltså…

IMG_9395.jpeg
IMG_9118.jpeg


Till detta finns det en Casioak, vilket nummer i ordningen vet jag ej men har iaf haft ett tiotal…
IMG_9489.jpeg


Har en förmåga att köpa tillbaka klockor, finns en BB41 som jag haft iaf tre gånger, Avenger GMT MOP två gånger plus diverse annat smått och gått.
Antalet G-shock squares som passerat är närmast löjligt! Allt från enklaste modell till limiterade jubileums stålisar och några titanare.
Alldeles för stora G-shocks har jag haft i olika utföranden mot bättre vetande… de sitter ju inget bra på mig 😳

Listan på återköp kan som sagt göras väääldigt lång, alla Seikos tänker jag inte ens nämna 😂
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Det intressanta är att ni till skillnad från mig är flippare. Trodde jag.
Jag kan ha en sjuklig tendens till att anknyta till objekt på ett känslomässigt plan (för att vara tydlig så är jag ingen hoarder på långa vägar).
Jag försvarar det med att kalla mig själv materialist i ordets rätta bemärkelse.
Men min bild av flippare har hela tiden varit att de är sökare, att de vill åt nästa kick som de hoppas är starkare än den förra.
Var placerar ni er i detta?
Har någon i den här tråden pratat med sin terapeut om sitt beteende?
För min del så har jag inget behov av att problematisera processen så länge det ger mig glädje inom intresset.
Det är alltid trevligt att uppleva och prova nya dinkor.
Att återuppleva dom är även det intressant.
Hade det gått ut över välmående och ekonomi så hade det varit något annat, som kanske hade krävt en mer terapeutisk touch.
 
För min del så har jag inget behov av att problematisera processen så länge det ger mig glädje inom intresset.
Det är alltid trevligt att uppleva och prova nya dinkor.
Att återuppleva dom är även det intressant.
Hade det gått ut över välmående och ekonomi så hade det varit något annat, som kanske hade krävt en mer terapeutisk touch.

För tydlighetens skull så menar jag inte att problematisera någons preferenser eller beteende mer än vad vi alla delar här inne. 😊
Jag försökte mest vara rolig… men jag undrar också på allvar!
 

olarsson

Cartier
2-Faktor
Ni som haft mängder av klockor, oavsett om det varit samma modell flera gånger eller olika, hur många klockor har ni samtidigt, på't ungefär?
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Mja, 1-10 här skulle jag säga men 2-5 normalt sätt.
Köpte tillbaka ytterligare ett exemplar igår som jag ägt innan. 😁

Finns 2-3st till jag hade kunnat tänka mig, får väl se om någon av dem dyker upp på K&S så kanske man hugger 👍

Egentligen tror jag det grundar sig i att jag testat så pass många vid det här laget att jag vet vad jag gillar (och vilka som sitter bra) och att det jag fortfarande skulle vilja testa inte är ett alternativ rent ekonomiskt. PAM372 och OP41 bland annat…
 

mato00

Cartier
2-Faktor
Cartier Santos är en klocka som för mig åkt ut och in… Hittills 3 gånger men kommer garanterat vilja köpa en snart igen. Älskar systemet med det smidiga bandbytet men sitter inte 100 på min handled så därav att den ryker ändå efter lite tid.

Hoppas kunna stanna kvar vid den någon gång då det är en otroligt fin klocka!

IMG_3111.jpeg
IMG_5047.jpeg
IMG_9129.jpeg
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Vad är hemligheten med 556? Aldrig ägt 😀
De andra förstår jag
Är nog så enkelt som att det är en komplett ”Gada” för mig, i perfekt format. Finns i lite olika utföranden vad gäller både tavla och länk. No nonsense helt enkelt. Prislappen är ju ganska bekväm dessutom. Eftersom att du aldrig testat så tycker jag du borde göra det 😊
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Cartier Santos är en klocka som för mig åkt ut och in… Hittills 3 gånger men kommer garanterat vilja köpa en snart igen. Älskar systemet med det smidiga bandbytet men sitter inte 100 på min handled så därav att den ryker ändå efter lite tid.

Hoppas kunna stanna kvar vid den någon gång då det är en otroligt fin klocka!

IMG_3111.jpeg
IMG_5047.jpeg
IMG_9129.jpeg
En av få som jag ”endast” haft en gång.
Den är riktigt bra.
Skulle det komma en länk med on the fly justering så vetifan om det inte blir en andra vända.
1721232738263.jpeg
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Är nog så enkelt som att det är en komplett ”Gada” för mig, i perfekt format. Finns i lite olika utföranden vad gäller både tavla och länk. No nonsense helt enkelt. Prislappen är ju ganska bekväm dessutom. Eftersom att du aldrig testat så tycker jag du borde göra det 😊
Tror jag haft 7 stycken 556or totalt.
556 A RS x2
556 A
556 I
556 I RS
556 I B
556 Citrine Yellow

O nu börjar suget efter en 556 California
Sky att infinna sig med :)
Ryktas om att det kommer en länk med snabbjustering framöver för dessa modeller.
1721236421670.jpeg

1721236516229.jpeg
 
Senast ändrad:

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Är nog så enkelt som att det är en komplett ”Gada” för mig, i perfekt format. Finns i lite olika utföranden vad gäller både tavla och länk. No nonsense helt enkelt. Prislappen är ju ganska bekväm dessutom. Eftersom att du aldrig testat så tycker jag du borde göra det 😊
Vilket utförande tror du är för mig? 😀
 
Topp