Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SBCM023 i 42mm så skulle jag vara ganska nöjd.
![]()
Fattar ingenting av det där, jag har inte gjort något med bilderna.
De får ju göra den tunnare såklart.En fin önskelista. Tycker ändå sbgh255 ser ut att sitta bra på din handled trots sin storlek?Frågan är dock hur en 42mm/17mm tjock uppfattas..
Vi tror det.Löser ni reportage som ni gjort tidigare år?
8R28.Kära Seiko! Jag önskar att ni började använda erat NE88 verk mer. Skulle sitta fint med en billigare auto kronograf![]()
Ja, SEIKO kommer finnas på Basel. Jag tror främst att det är de små tillverkarna som inte kommer till Basel, de flesta stora lär fortsätta.Har Seiko bekräftat att de ska vara med på Basel 2018?
Läste att mässan minskas rejält nästa år och att det "bara" blir 600-700 utställare (2015 var det 1500).
Och 2 mm mindre!Snälla SEIKO,
![]()
SBGX117 i titan.
En fin önskelista.
Tycker ändå sbgh255 ser ut att sitta bra på din handled trots sin storlek?Frågan är dock hur en 42mm/17mm tjock uppfattas..
6R då, 10-12 papp.En 6105. Så få "moderniseringar" som möljigt.
Helst icke-ltd ed, och någonstans mellan turtle och 62mas avseende kvalitet/pris.
![]()
Psykel du som är vintagesnubbe borde veta att Alpinist är en gammal modell och den har under åren funnits i ett gäng färger så du behöver inte vänta på att Seiko skall släppa den i dom färgerna för det har dom redan gjort. https://thespringbar.com/blogs/guides/the-ultimate-seiko-alpinist-collectors-guideLitar på att Seiko lyssnar på dig, @yonsson! Så här kommer några önskningar som skulle få mig att överväga att handla moderna Seiko!
-Hi-beat version av 6R-verken, gärna även i manuellt utförande. Jag tänker mig en modern tolkning av Lord Marvel, i en något modernare storlek (38mm?), men vintageflirtande i stil med Alpinisten.
-När vi är inne på Alpinisten... Fler färger på tavlan! Grönt är skönt, men vit, svart, blå vore nåt!
-Och när vi är inne på manuella verk... Manuella verk! Coctailklockorna skulle definitivt göra sig i boetter på 10-11mm tjocklek och omkring 37-38mm breda med manuella verk.
-En mindre dykare av nåt slag. Jag tänker mig nåt i stil med Sumo på absolut max 40mm, gärna 38. Eller varför inte en comeback för Silver Wave-linjen?
Drömma kan man ju! Så det blir nog ingen modern Seiko för min del nästa år heller!![]()
Självklart är jag fullt insatt i Laurel Alpinist och Champion Alpinist (jagar dessa halvhjärtat), samt även nuvarande Alpinistens vita och svarta tavlor. Dock ser jag inget syfte med att dagens Alpinist bara kommer i grönt.Psykel du som är vintagesnubbe borde veta att Alpinist är en gammal modell och den har under åren funnits i ett gäng färger så du behöver inte vänta på att Seiko skall släppa den i dom färgerna för det har dom redan gjort. https://thespringbar.com/blogs/guides/the-ultimate-seiko-alpinist-collectors-guide
Comeback för King Seiko, månne? Eller Lord Marvel, som jag föreslog ovan.- Utöka eller införa klockfamiljer för att fylla gapet mellan presage och GS (det finns gott om utrymme där).