• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Öppningsritual?

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Godmorgon kära dårar.

Jag undrar helt enkelt om ni har någon paketöppningsritual eller någon mottagningsritual? Personligen sliter jag upp paketet, vrider upp klockan, ställer tiden och plockar därefter fram fotoutrustningen. That's it.


Ungefär så. Varför krångla till det? :D
 

UNO

Panerai
Eftersom vare sig min fru eller våra grannar vill delta har stålvalv strukits vid den senaste revideringen av ritualen.

Dock kvarstår kaffe liksom högtidlig musik, stark belysning, årets Rolex katalog på vänster sida bordet, kranium i silver och två NATO-remar i rät vinkel till höger.
 

Icaras

Rolex
Jag inte lika sjuk som Asplund men det kan nog dröja ett par timmar innan jag känner att stämningen är på topp för en öppning :D. När det väl är på topp hälls det upp ett glas whisky, städas undan på bordet och börjas sedan klämmas på paketet precis som när man var liten :nailbiting:
Efter en stund slits paketet upp och där sitter man med världens flin :happyhappy: . Blir ju såklart en hel del luktande, lyssnande, klämmande, gosande osv innan klockan väl sitter på handleden men det gör väl alla? :rolleyes:. Efter ett par timmar märker jag att jag missat att dokumentera min öppning till paketöppnings-tråden...

Påminner mig om att det är dags att köpa ny klocka!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Brukar öppna paketet direkt när jag kommer hem, tar sällan kort på öppningsritualen om det inte är något extra roligt. För otålig att vänta även fast det måste njutas lite när paketet öppnas. Men tenderar ju köpa samma klocka då och då men ska ändå erkännas att ex. min fjärde ecozilla, 7040
etc. var lika spännande öppna som min första :)

Och efter några timmar blir men sugen på något nytt och så ligger den (rätt ofta) på K&S inom några dagar hehe :D
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Sliter upp kartongen i bilen, våldsamt och hänsynslöst. Mest för att jag inte orkar ha kartonger hemma som ska slängas utan kan slänge det i pappersåtervinningen direkt utanför ica :D
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Det har ju blivit några paketöppningar det senaste halvåret, samtliga med katt eller katter involverade. Som tur är brukar dom komma till köket när jag kommer hem, så det är bara att lägga paketet på köksbordet för att dom ska komma och titta. Fram med kameran och dokumentera processen. Sen njuta en stund av nyförvärvet på armen. Sen dela med mig av glädjen med er.

Katterna hälsar!

IWC - 7.jpg
 
Topp