• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Östgöta GTG 14/4

IMG_20180414_175034.jpg

I framtiden kanske fler vågar ta steget och närvara, typ jag.
Ni som verkar ha kommit längre i era klockkarriärer, hur gör ni när det gäller enklare åtgärder på era klockor men inte gör det själva? Det saknas ju lokala ad för tex omega, och att åka till Sthlm/Jönköping/Västerås för lite småfix...
Gör man det?

Ni som verkar ha kommit längre i era klockkarriärer, hur gör ni när det gäller enklare åtgärder på era klockor men inte gör det själva? Det saknas ju lokala ad för tex omega, och att åka till Sthlm/Jönköping/Västerås för lite småfix...
Gör man det?
Nop. Det finns urmakare i Lkpg som kan fixa alt händiga klocksnackare som kan hjälpa till:)

Gör man det?
Malmberg i Linköping har urmakare certifierade för omega och kontakt med dem, samt kan beställa hem från omega om man vet vad för klocka man vill ha. :)

Åh fan. Linköping är ju ett anständigt avstånd. Jag har ju kollat certifierade ad via omegas hemsida men där nämns inte Linköping.
Och det får nog bli ett besök där, måste nog köpa till en länkbit eller två.
Tack för hjälpen!

Det låter för bra för att vara sant. Kudos till Omega om så är fallet.
Vet ju att vi skickar till Omega ibland för service osv, vi har ju fortfarande kontakt med dem då vi varit AD och kan ju plocka hem modeller på beställning, så egentligen kan jag inte se varför det inte skulle gå. Kan ju, i så fall, vara så att vi inte gör det på vår verkstad, utan att den skickas från oss då. Men som sagt, väldigt osäker på detta! Service och köp går i alla fall utan problem :D

Tillbaka
Topp