• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Den var inne en sväng ett år sedan nyköpet, så i år har det gått 5år sedan den öppnats och gått igenom. Håller tiden bra och märker inget servicebehov annars, borde jag ändå lämna in den?
Är ju mest för packningarnas skull så att du inte tvättar av den och får in fukt. Behöver du verkligen tvätta den med vatten? Du kan inte ta av bandet och försöka torka bort smuts?

Är ju mest för packningarnas skull så att du inte tvättar av den och får in fukt. Behöver du verkligen tvätta den med vatten? Du kan inte ta av bandet och försöka torka bort smuts?
Jo precis, det är såhär jag gjort hela tiden. Så självklart kan jag fortsätta så, men upplever det svårt att få "rent" om det låter rimligt. Men ska öveväga service innan eventuellt bad isånafall. :)

Jo precis, det är såhär jag gjort hela tiden. Så självklart kan jag fortsätta så, men upplever det svårt att få "rent" om det låter rimligt. Men ska öveväga service innan eventuellt bad isånafall. :)
Låter absolut rimligt. Förr eller senare vill man ju få det rent "på riktigt". Men ja, du gör nog klokt i att se över packningarna innan du involverar vatten osv.

Snabb och trevlig tisdag på er!
20251014_123048.jpg

Hade min speedmaster som daily men tröttnade seriöst på all winding och den såldes vidare efter kort tid. Någon annan som tröttna? Dock saknar jag den nu och börjar kolla efter en igen haha

Fick en mindre hjärtattack när jag såg bilden!!
o_O:bored::eek:
Men Speedyn tål mer än man föreställer sig!
Snyggt!
Haha! 😂 Alltid tvättat den ordentligt, enda fram till första servicen som gjordes nyss efter drygt 7 år.

Ja, men så är det faktiskt. Enligt Omega själva så är 50m lugnt att t.o.m simma med. Så badade friskt med min i Grekland 2018 året efter jag köpte den. 😎☀️

Även om klockorna jag äger klarar minst 50 meter tar jag ändå av mig klockan när jag badar. Går bandstift av är det rätt stor risk att den försvinner, särskilt i svenska vatten där siktdjupet kan vara uselt eller djup sjö.

Coolt, bygger den på något på tjockleken?

Nej inte direkt mer än original baksidan enligt mig. Jag har inte märkt av något eller stört mig på det. Och normalt så stör jag mig om dem blir för tjocka. Speciellt dyrt var det inte heller för kvaliten måste jag säga. Det är safirglas och laser graverat. Väldigt snyggt. Tror jag betalade en tusenlapp typ, kanske lite mer.

• Like
Reactions: Ncs
Verkligen - passar ju modellens historia perfekt 👌
Hade ett ljusare brunt - sålde det men funderat på att köpa ett svart.
Vad heter den där färgen?
Ja, jag tänkte det så kan man iaf låtsas man är en riktig racerförare :p. Den heter Rally Brown, valde länge mellan detta och den ljusare varianten Gold Brown samt det svarta. Alla lika snygga 😁

Ja, jag tänkte det så kan man iaf låtsas man är en riktig racerförare :p. Den heter Rally Brown, valde länge mellan detta och den ljusare varianten Gold Brown samt det svarta. Alla lika snygga 😁
Verkligen - och sjukt bekväma.
OT Tips;
Den här affären har bäst pris på Hirsch, lägre än köpa direkt från Hirsch och Bandcentralen i Tyskland;

De har dock inte din kulör eller det svarta...

Tillbaka
Topp