• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hoppas alla haft en underbar dag! Själv har jag varit sjuk och tog mig tid till att byta band på klockan:)

IMG_0893.JPG

Snabb fråga här i tråden.
Speedmasters är riktigt snygga men lite stora för min handled. Finns det några tips som är 40mm<

Snabb fråga här i tråden.
Speedmasters är riktigt snygga men lite stora för min handled. Finns det några tips som är 40mm<
Den enda förutom pro som i min mening är riktigt lyckad är FOIS. Den är 40mm om jag inte minns fel. Men som tidigare sagts så bör man testa PRO på handleden innan man avfärdar den. Har knappt 16,5 runt handleden och ändå sitter den riktigt bra!
korspost från fredagstråden:
6bhXmrD.jpg

Det jag gillar med min Speedy är det tydliga, mysiga tickandet genom hesaliten om man tar den nära örat. På mina Seamasters med safir så får man verkligen trycka örat mot glaset och vara i en tyst miljö för att höra verket. Känns som att det här beror på hesaliten och att safirversionen med samma verk är betydligt tystare (?)

Long time no see Speedytråden! Fick hem några natoband från @Singular, bland annat detta till Speedyn. Resten fick BBn... Tycker att det lirar helt okej! Kul med lite omväxling då jag annars bara kör enfärgade natoband. Tittar man noga ser man hur index matchar en av tre färger på bandet...

image.jpeg
image.jpeg

Omega Speedmaster 145.022 -79

Ruskigt fin. Jag är sugen på att byta till en Mitsukoshitavla på mig 005a. Om jag får tag på en tavla får AD byta, någon som vet?
Om man tillhandahåller egen tavla så kan en urmakare byta om dom har inhouse personal.
Jag lämnade in på Rob Engström i Stockholm och betalade ca 2000 för byte av tavla, visare och gångtest. Om man behöver skicka in till swatch group så kommer dom säga blankt nej tror jag.
Tror att flera personer här gjort så.

Om man tillhandahåller egen tavla så kan en urmakare byta om dom har inhouse personal.
Jag lämnade in på Rob Engström i Stockholm och betalade ca 2000 för byte av tavla, visare och gångtest. Om man behöver skicka in till swatch group så kommer dom säga blankt nej tror jag.
Tror att flera personer här gjort så.

Jag bytte min på Rob.E, ska inte vara problem. Det de inte får göra är att beställa en mitsukoshi-tavla till dig om du inte äger en.
Strålande. Tack!

Tillbaka
Topp