Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mmm, "close T dial" vad jag kan se, tror jag vet vad det är för referens Verkligen fin DON bezelYtterligare en gamling tillbaka efter längre service och genomgång =)
Detta är en tungviktare, bojsänke you name it! Riktigt bra i mina ögon.Bästa Klocksnackare,
Omega släpper i juli en Speedmaster i 18k som en 50 års hyllning till månlandningen 1969. Limiterad i 1014 ex. och priset är 332.000.-. Denna modell erhöll astronauterna efter genomförd månlandning, se även Thomas Staffords handled på bifogad bild.
Ja, 145.022-69 SW producerades mellan 1971 och 1974 så din är hyfsat sent produceradFår köra en baksida så här på en tisdag. Sitter på min 73:a så hyfsat ovanligt med så sen straight writing.
Fel tråd kompis, fel trådÄr det inte jobbigt med manuell uppdragning på en klocka som bara används på tisdagar?
Ja, 145.022-69 SW producerades mellan 1971 och 1974 så din är hyfsat sent producerad
Tror i Moonwatch står det till 1973 men sett en från jan 1974 med Extract of Archives. Var väl någon urmakare på Omega som hittade ett i skrivbordslådan och använde det Helst sjukt ändå att man i flera år blandar helt vilt med baksidorna istället för att bara göra slut på dom och sen använda den nya?
210 gram, 42mm diameter, 47mm lug to lug, 14mm thickness enligt Fratello.Har ni koll på vikt eller dylikt på den? Ser ut att kunna väga en del.
Ingen liten pansarvagn mao. Trodde faktiskt den skulle väga mer än den nu uppenbarligen bör gör.210 gram, 42mm diameter, 47mm lug to lug, 14mm thickness enligt Fratello.
Inte det mista. Uppskattar manuellt mycket mer än automatiskt. Man får en mycket trevligare relation till klockan när man har ritualen att dra upp den före användning varje gång. Oslagbart!Är det inte jobbigt med manuell uppdragning på en klocka som bara används på tisdagar?