• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Laddar upp inför SVT 1 programmen om månlandningen ikväll med att läsa igenom Omegas ”tidning” från 40-års jubileet :)
2890B2D8-73CF-4437-8418-6BF7349F3E79.jpeg

E4A40F69-D8C3-4DA9-B4CA-C878EA2EDF9F.jpeg

Kul att de tar tillbaka cal 321 men synd att det blir en dyr specialutgåva i platinum. Varför inte gjort en tool watch som vanligt folk haft råd med men med härliga 321? Aja, nog gnällt, roligt att 321 är tillbaka iaf.

Kul med platina, men känns nästan som att de borde gått hela vägen och kört platinalänk också! Kul utgåva, gillar den skarpt. Prislappen lär väl vara rätt saftig, tyvärr... Det kanske kommer någon annan med 321 senare i stål?

Jag fattar inte riktigt grejen med alla exklusiva speedys som Omega nu pumpar ut (senast 321). Jag vill ha en Speedmaster som är så nära rymdklockan som möjligt. Denna var en enkel stålkronograf som man kunde köpa över disk i Houstun i en butik som samtidigt sålde vapen och andra prylar. 005 som vi har nu har iofs inte samma verk som månklockan men rätt nära. 861 har dessutom tillverkats i 50 år och används på rymdfärjor och rymdstationer så den finns gott om rymdkänsla i den tycker jag. Nu ska det dock fram Metas, coaxial, platinum, keramik och väntelistor. Och så ska de kosta någon halv miljon. Lååååångt bort från rymdäventyr tycker jag och ledsamt att Omega på något sätt lyckas skapa illusionen att dessa nya bestar är något som NASA väljer. Snälla Omega, gör vad fan ni vill och tryck ut en Speedmaster med diamantvisare och gummiband med material från däcken på månbilen. Fucka bara inte upp basicspeedmastern.

Jag fattar inte riktigt grejen med alla exklusiva speedys som Omega nu pumpar ut (senast 321). Jag vill ha en Speedmaster som är så nära rymdklockan som möjligt. Denna var en enkel stålkronograf som man kunde köpa över disk i Houstun i en butik som samtidigt sålde vapen och andra prylar. 005 som vi har nu har iofs inte samma verk som månklockan men rätt nära. 861 har dessutom tillverkats i 50 år och används på rymdfärjor och rymdstationer så den finns gott om rymdkänsla i den tycker jag. Nu ska det dock fram Metas, coaxial, platinum, keramik och väntelistor. Och så ska de kosta någon halv miljon. Lååååångt bort från rymdäventyr tycker jag och ledsamt att Omega på något sätt lyckas skapa illusionen att dessa nya bestar är något som NASA väljer. Snälla Omega, gör vad fan ni vill och tryck ut en Speedmaster med diamantvisare och gummiband med material från däcken på månbilen. Fucka bara inte upp basicspeedmastern.

Jag håller med om detta i stort. De ekonomiska incitamenten är sannolikt så pass stora att Omega fortsätter producera dessa modeller, så man får väl rycka på axlarna och se det som ett slags marknadsmässig naturlag. Skulle de gjort en alldeles för lik 005an för ett överkomligt pris (stål) så skulle de ju bli ett nollsummespel eftersom de nog hade konkurrerat ut sin mest sålda modell.

Det jag gillade med denna modellen var droppvisaren. Hade hoppats på en annan typ av display med ett normallångt nyproducerat kardborrband för ändamålet, med lite siffror, rymdloggor och annat kanske. Dressat läder känns fel.

Går ju att köpa the real deal som förmodligen billigare än den där besten:)
Absolut, men jag och många med mig hade ändå hoppats på en Speedy 321 för vanligt folk. Inte alla heller som gillar vintage.

45k$ verkar bli priset på denna, och jag misstänker att det priset inte håller sig på beg-marknaden. 2000 ex/år av cal 321 är planerat och överallt snackas det om att det kommer en variant i stål, så hoppas.

Absolut, men jag och många med mig hade ändå hoppats på en Speedy 321 för vanligt folk. Inte alla heller som gillar vintage.

45k$ verkar bli priset på denna, och jag misstänker att det priset inte håller sig på beg-marknaden. 2000 ex/år av cal 321 är planerat och överallt snackas det om att det kommer en variant i stål, så hoppas.
Version i stål kommer säkert men det blir ändå inget för "vanligt" folk. Det kommer i så fall att bli den dyraste stål-Speedy som släppts, med rejäl råge... 321 är handbyggt på en nivå som dom andra verken inte är. Det kan helt enkelt inte komma ner i prisnivå som dom vanliga produktionsmodellerna.

Jag förstår iofs inte att man vill ha nytt men ännu mindre att man firar månlandningen med en bling-bling klocka som man knappast skulle ha skickat till månen:)

Tillbaka
Topp