Slår ett slag för speedy på alligator. Får klockor som går att klä upp och klä ner som en speedy.
Fan nu fick du mig att sakna min panda. Klädde fint i alligator
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Slår ett slag för speedy på alligator. Får klockor som går att klä upp och klä ner som en speedy.
Fan nu fick du mig att sakna min panda. Klädde fint i alligator
Krya sig!Speedy, mjukisar och förkylning från helvetet.
Redig diamanter på hålen jämfört med t.ex Di Modell eller Hirsch. Jag hade gärna sett ett WS med bandet.Tur att smaken är som baken annars hade väl snart halva speedytråden haft ville_w band - haha!
Finns ett som mer liknar det där (platt, annan hålsättning och ”nybyggarstygn”) på tid och ting för betydligt mindre peng. Kanske inte samma kvalitutta som bandrbands men polaren har ett på sin speedy och det skäms verkligen inte.
Jag gillar detta (bild fr bandrbands) men har läderband nog för tillfället:
/J
Jäklar vad stilig speedyn blev!Slår ett slag för speedy på alligator. Får klockor som går att klä upp och klä ner som en speedy.
FöljerJäklar vad stilig speedyn blev!
Var får man tag på ett sånt inom en rimlig peng?
Då är jag tillbaka i tråden och denna gång med en Speedmaster som storleksmässigt är helt rätt för min handled, och på länk dessutom.
Det stämmer utmärkt. Det är en av få klockor tillverkade så sent som i dag, som fortfarande levererar en bra storlek med en härlig vintage-känsla.FOIS på 1125?? Läckert!
Rimlig peng är ju oftast inte synonymt med alligator tyvärr. Detta är Hirsch London som är köpt genom WatchObsession.Jäklar vad stilig speedyn blev!
Var får man tag på ett sånt inom en rimlig peng?
Oj det kostade en slant ja, misstänkte det.Rimlig peng är ju oftast inte synonymt med alligator tyvärr. Detta är Hirsch London som är köpt genom WatchObsession.
https://www.watchobsession.co.uk/pr...leather-watch-strap-black?variant=32905435849
Tror man får ge ungefär 2340 SEK med dagens växelkurs.
Delugs gör square scale alligator för 155 dollar. Round scale/flank kan man komma billigare undan även hos Hirsch med typ "Genuine Croco" men det är ju något helt annat.
Bryr man sig inte om RIKTIG alligator vill jag slå ett slag för Hirsch Duke i svart. Köpte ett till svärfar när jag köpte detta. Grymt trovärdigt. Framförallt i svart.
https://www.hirschstraps.com/produc...-leather-watch-strap-black?variant=1317573560
Mycket trevlig den där!Då är jag tillbaka i tråden och denna gång med en Speedmaster som storleksmässigt är helt rätt för min handled, och på länk dessutom.
Dags att vila länken lite grann
Haha, snyggt fångat. Och ja det stämmer, men 14k CHF eller vad den kostar är mer än jag kan slänga upp för tillfället. Men också därför jag senare skrev att jag är nyfiken på hur beg-marknaden kommer se ut, och vilka volymer som kommer produceras.
Hittade denna video, mycket bra och detaljerad information om vad som skiljer mellan pro och fois.Mycket trevlig den där!
Har den samma storlek på tavlan som 005? Har för mig jag läst det nånstans, skiljer det nått mer storleksmässigt förutom avsaknad av kronskydd?
Vilken storlek skall det vara på läderband till .005?
använder man Nato pins eller den som är till stål armbandet ?
vart brukar ni handla era band ifrån ?
Vilken storlek skall det vara på läderband till .005?
använder man Nato pins eller den som är till stål armbandet ?
vart brukar ni handla era band ifrån ?
Vilken storlek man har vi spännet är ju verkligen bara en smaksak. Jag föredrar 20/16. Som på den gamla goda tiden.20/20 eller 20/18
Jag använder standard
Köpt en del Hirsch, inte provat på dyrare ännu.
Skulle dock vara lite försiktigt med att använda länk-stiften till läder. Om du lägger dom bredvid "natostiften" ser du att dom är avsevärt mycket kortare, då dom endast är tänkta att hålla ett par massiva ändlänkar på plats. Det GÅR självklart, men det är inget som varken jag eller Omega rekommenderar..Bredd? 20mm.
Pins beror väl på bandet - de tjocka som används till NATO går in i vissa men är för feta för andra enligt min erfarenhet.
/J
Jag har kört min speedy på länkstiften jämt. Aldrig varit några problemSkulle dock vara lite försiktigt med att använda länk-stiften till läder. Om du lägger dom bredvid "natostiften" ser du att dom är avsevärt mycket kortare, då dom endast är tänkta att hålla ett par massiva ändlänkar på plats. Det GÅR självklart, men det är inget som varken jag eller Omega rekommenderar..
Det har jag dessvärre inte svaret på. Är det någon annan här som vet hur FOIS och 005 skiljer sig storleksmässigt?Mycket trevlig den där!
Har den samma storlek på tavlan som 005? Har för mig jag läst det nånstans, skiljer det nått mer storleksmässigt förutom avsaknad av kronskydd?
Är väl så enkelt att det är en helt annan - och mindre - boett?Det har jag dessvärre inte svaret på. Är det någon annan här som vet hur FOIS och 005 skiljer sig storleksmässigt?